  • 1. Data: 2007-10-10 13:00:46
    Temat: Giblartar - w Unii Europejskiej czy nie?
    Od: "strzeli" <i...@n...pl>

    Niby jest niby nie jest.... Radca podatkowy sam miał z tym problem, są
    dwuznaczne artykuły, informacje, opinie.....

    Chodzi o rozliczenie faktury z firmą która ma siedzibę na Giblartarze (nie
    ma euro nipu od razu mówię). Co i jak stanowi polskie prawo? Jak nakazuje
    traktować Giblartar.... Jest to bardzo istotna kwestia ponieważ chodzi o
    tysiące euro... i o płacenie lub nie VAT.

    Pani na informacji podatkowej 0801... powiedziała, że zdecydowanie nie, że
    Giblartar należy traktować jako Państwo z poza UE, ale jaka jest
    rzeczywistość? Aha fajnie by było jeżeli Wasze wypowiedzi byłyby
    potwierdzone np. interpretacjami (np. skany). Czy dysponuje ktoś może czymś
    takim?

    Na zakończenie dodam że chodzi o usługi świadczone drogą eletroniczną
    (dzierżawa miejsc reklamowych na www).

    Pozdrawiam i już teraz dziękuję za odpowiedzi.

    z poważaniem
    Łukasz

  • 2. Data: 2007-10-10 13:04:28
    Temat: Re: Giblartar - w Unii Europejskiej czy nie?
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 10-10-2007 o 15:00:46 strzeli <i...@n...pl> napisał(a):

> [...]
    > (dzierżawa miejsc reklamowych na www).
    >
    > Pozdrawiam i już teraz dziękuję za odpowiedzi.

    Usługi elektroniczne - od których VAT płaci nabywca?
    Możesz przybliżyć z czym konkretnie jest zonk w zależności od tego czy
    Gibraltar jest czy nie jest w EU?

  • 3. Data: 2007-10-10 13:08:15
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "strzeli" <i...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Pani na informacji podatkowej 0801... powiedziała, że zdecydowanie nie,
    > że Giblartar należy traktować jako Państwo z poza UE, ale jaka jest

    Rzeczywistość jest taka, że Gibraltar to część Wielkiej Brytanii.
    Czyli jak najbardziej UE.

  • 4. Data: 2007-10-10 13:23:30
    Od: "strzeli" <i...@n...pl>

    > Rzeczywistość jest taka, że Gibraltar to część Wielkiej Brytanii.
    > Czyli jak najbardziej UE.

    A masz to potwierdzone jaka kolwiek interpretacja np US??

    z poważaniem
    Łukasz

  • 5. Data: 2007-10-10 13:24:28
    Od: "strzeli" <i...@n...pl>

    > Usługi elektroniczne - od których VAT płaci nabywca?
    > Możesz przybliżyć z czym konkretnie jest zonk w zależności od tego czy
    > Gibraltar jest czy nie jest w EU?

    Tak
    Jeżeli jest w Unii to vat place ja (bo on nie ma euronipu), jezeli jest poza
    Unia vat placi on.

    z poważaniem
    Łukasz

  • 6. Data: 2007-10-10 13:26:27
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > A masz to potwierdzone jaka kolwiek interpretacja np US??

    Mówisz, że to polski US decyduje o czyjejś przynależności do jakiegoś
    państwa? ;-)

  • 7. Data: 2007-10-10 13:31:40
    Od: "strzeli" <i...@n...pl>

    Dokładnie tak, nie tyle US co przepisy prawne.

    Poza tym zobacz- Ty mowisz ze jest w UE, tamta firma nie płaci VAT, jest na
    preferencyjnych, giblrartarskich warunkach (chodzi o zakłady bukmacherskie),
    radca podatkowy kaze pisac zapytanie do jakiejs tam istytucji, na infoliniii
    babka mowi ze nie jest Giblartar w unii, i komu tu wierzyc?

    --
    pozdrawiam

    Łukasz

  • 8. Data: 2007-10-10 13:32:12
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Cavallino wrote:
    > Mówisz, że to polski US decyduje o czyjejś przynależności do jakiegoś
    > państwa? ;-)

    Mając na uwadze, że w takich samych sprawach bywały wydawane odmienne
    interpretacje wiążące, to trzecia wojna światowa byłaby blisko ...

    Piotrek

  • 9. Data: 2007-10-10 13:39:04
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 10-10-2007 o 15:24:28 strzeli <i...@n...pl> napisał(a):

    > Tak
    > Jeżeli jest w Unii to vat place ja (bo on nie ma euronipu), jezeli jest
    > poza Unia vat placi on.

    Czekaj, usługi elektroniczne opodatkowuje nabywca.
    Jeśli nabywca jest spoza UE to nic nie zmienia - najwyżej nie zapłaci tego
    VATu..

  • 10. Data: 2007-10-10 13:42:50

    Dnia 10-10-2007 o 15:31:40 strzeli <i...@n...pl> napisał(a):

> [...]
    > infoliniii
    > babka mowi ze nie jest Giblartar w unii, i komu tu wierzyc?

    http://sip.mf.gov.pl/sip/index.php?p=1&i_smpp_s_dok_
    nr_sek=144866&i_smpp_s_strona=1

    sygnatura TP/443-88/06