  • 1. Data: 2011-02-26 17:08:30
    Temat: Handel przez sieć z podmiotami spoza RP
    Od: "Michał" <m...@p...onet.pl>

    Witam,
    Prowadzę jednoosobową działalność gospodarczą. Jestem zwolniony kwotowo z VATu.
    Do tej pory moje produkty kupowali wyłącznie rezydenci RP.

    Do tej pory wystawiałem zwykłe rachunki (nie faktury vat), na których były
    określone atrybuty zakupów (ilość, cena, nazwa,..itd) , moje dane - jako
    sprzedawcy, oraz dane adresowe nabywcy.

    Chciałbym teraz zacząć sprzedawać również poza granicami kraju.

    Czy potrzebuję ubiegać się o jakieś dodatkowe przywileje czy numery wspólnotowe
    (NIP-UE?),&#8230;itp. które jestem zobligowany umieszczać na wystawianych dokumentach
    poświadczających sprzedaż transgraniczną (wewnątrz UE jak i poza) ?

    Dzięki za pomoc,
    Pozdrawiam,

    Michał