  • 1. Data: 2002-01-02 15:26:04
    Temat: Honorarium członka Zarządu
    Od: "Bogdan K" <b...@p...com>

    Witam!

    Czy rada nadzorcza lub zgromadzenie udziałowców może przyznać uchwałą
    honorarium za pełnienie funkcji członka zarządu

    1/ dla członka zarządu zatrudnionego na etacie dyrektora /chyba tak/
    2/ dla członka zarządu nie zatrudnionego na umowie o pracę w tej spółce /ma
    umowę o pracę gdzie indziej/ ???

  • 2. Data: 2002-01-03 08:56:08
    Temat: Re: Honorarium członka Zarządu
    Od: "MM" <m...@w...edu.pl>

    Honorarium jest pojęciem zbyt ogólnym. To członek zarządu może być
    zatrudniony na podstawie umowy o pracę, umowy o dzieło i umowy zlecenie
    ponadto członek zarządu może być zatrudniony w oparciu o kontrakt jeżeli ma
    zarejestrowaną działalność gospodarczą.
    Każde z tych rozwiązań posiada dodatnie i ujemne strony. Zależy to od
    indywidualnej sytuacji członka zarządu oraz efektu jaki chce dany członek
    osiągnąć.

    MM

  • 3. Data: 2002-01-03 09:29:07
    Od: "DHN" <p...@p...com>

    I chyba np. za każde posiedzenie zarządu??
    Dżek

  • 4. Data: 2002-01-03 12:12:02
    Od: "MM" <m...@w...edu.pl>

    Ponadto jeżeli jest mowa o honorarium to rozumiem, że chodzi o 50% koszty
    uzyskania przychodu. można je uzyskać za kwotę wypłaconą z tytułu
    przeniesienia praw do utworu efekt ten można zawrzeć równie dobrze w umowie
    o dzieło. Sam termin honorarium nic nie mów. Honorarium kojarzy się z
    dziełem. Wynagrodzenie z tytułu wypłaty honorarium może składać się z
    wynagrodzenia za tzw. ustalenie utworu w miejscu tj. po ludzku wygłoszenie
    utworu oraz przeniesienie praw autorskich do tego utworu, które jest
    związane z 50% kosztami uzyskania utworu. Ale tak w zasadzie to czego
    dotyczyło twoje pytanie BogdanK.

  • 5. Data: 2002-01-03 17:38:44
    Od: "Bogdan K" <b...@p...com>

    Użytkownik "MM" <m...@w...edu.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > utworu oraz przeniesienie praw autorskich do tego utworu, które jest
    > związane z 50% kosztami uzyskania utworu. Ale tak w zasadzie to czego

    Jeśli chodzi o definicję honorarium i konsekwencji KUP to masz oczywiście
    rację
    Precyzując pytanie chodzi o wynagrodzenie które RN lub Zgrom. Udziałowców
    może przyznać za pełnienie funkcji członka zarządu. Takie wynagrodzenie nie
    ma KUP i cały przychód z tego tytułu nie jest obciążony składką na ZUS za to
    wchodzi
    jako przychód w rozliczeniu rocznym PIT. O takim wynagrodzeniu /dla osoby
    zatrudnionej na umowie o pracę/
    była mowa na tej liście. Moje pytanie dotyczy sytuacji kiedy taka osoba nie
    ma zawartej ze spółką umowy o pracę

    Pozdrawiam
    Bogdan K