  • 1. Data: 2022-08-08 19:06:52
    Temat: III FSK 590/21 belki w garażu czy hali to niższy podatek
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Przy określeniu wysokości kondygnacji na potrzeby daniny od nieruchomości należy
    uwzględnić odległość mierzoną od podłoża do
    najniższego trwałego elementu konstrukcyjnego stropu - orzekł Naczelny Sąd
    Administracyjny
    w wyroku z 24 maja 2022 r. (sygn. akt. III FSK 590/21).

  • 2. Data: 2022-08-09 11:14:43
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 08.08.2022 o 19:06, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > Sąd Administracyjny
    > w wyroku z 24 maja 2022 r. (sygn. akt. III FSK 590/21).

    A w przypadku skosów?

    --
    Pete

  • 3. Data: 2022-08-09 11:43:55
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 9 Aug 2022 11:14:43 +0200, Pete wrote:

    > A w przypadku skosów?

    Jakos podobnie, tylko ze roznica mniejsza, bo to nie caly garaz, tylko
    kawalek skosu.

    Aczkolwiek byl nie tak znow dawno przypadek, gdy klient zawarl z
    deweloperem umowe na budowe domu w/g projektu, cene usługi/domu
    podano w zł za m2, i rachunek na koncu wyszedl duzo wyzszy.
    Bo deweloper jakos wyzej zrobil, i powierzchnia koncowa zrobila sie
    duzo wyzsza niz projektowa.

    J.

  • 4. Data: 2022-08-09 12:14:13
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 09.08.2022 o 11:43, J.F pisze:

    > Jakos podobnie, tylko ze roznica mniejsza, bo to nie caly garaz, tylko
    > kawalek skosu.

    To dlaczego cały garaż ma mieć niższy podatek a nie tylko pod belkami?
    Brak konsekwencji :P

> [...]
    > podano w zł za m2, i rachunek na koncu wyszedl duzo wyzszy.
    > Bo deweloper jakos wyzej zrobil, i powierzchnia koncowa zrobila sie

    Nie płacić!
    Kazać zrobić zgodnie z projektem.

    --
    Pete

  • 5. Data: 2022-08-09 14:46:21
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 9 Aug 2022 12:14:13 +0200, Pete napisał(a):

    > To dlaczego cały garaż ma mieć niższy podatek a nie tylko pod belkami?
    > Brak konsekwencji :P
    > (...)

    He, to je dobre :)

    Będę stawiał garaż na autobus piętrowy, ale na dwóch metrach dam belki pod
    suwnicę :)

    Zyskam dwa w jednym: niższy podatek i suwnica do wyciągania silników albo
    skrzyń biegów.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 6. Data: 2022-08-09 14:57:42
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 9 Aug 2022 12:14:13 +0200, Pete wrote:

    > To dlaczego cały garaż ma mieć niższy podatek a nie tylko pod belkami?
    > Brak konsekwencji :P

    Dobre pytanie.

    cos mi sie widzi ze:
    a) sedziowie maja garaze z belkami,
    b) stosowna ustawa mowi o skosach, nie o belkach :-)

    > Nie płacić!
    > Kazać zrobić zgodnie z projektem.

    w czasach inflacji/hossy sie wypnie i sprzeda innemu.
    Nie wiem jak tam z działką było - bo moze to przeszkoda.

    Albo pojdzie do sądu i wygra :-(

    Niestety - o tym trzeba pamietac/wiedziec przed podpisaniem umowy.
    I stosowny zapis wprowadzic.

    J.

  • 7. Data: 2022-08-10 18:27:00
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Bo np. do takiego garażu przez ową belkę nie wjedziesz czymś wyższym (np. z boksem na
    dachu), co zmniejsza wartość użytkową lokalu.

    -----

  • 8. Data: 2022-08-10 20:20:21
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 10.08.2022 o 18:27, ąćęłńóśźż pisze:
    > Bo np. do takiego garażu przez ową belkę nie wjedziesz czymś wyższym
    > (np. z boksem na dachu), co zmniejsza wartość użytkową lokalu.
    >

    > -----

    Pokaż garaż, który ma wjazd od posadzki do stropu.

    --
    Pete