  • 1. Data: 2007-10-15 11:44:46
    Temat: IIi filar - KUP w DG?
    Od: "Piotr Wozniacki" <p...@w...pl>

    Jest możliwość wliczenia własnego ubezpieczenia w III filarze do KUP w
    jednoosobowej DG?

  • 2. Data: 2007-10-15 11:47:47
    Temat: Re: IIi filar - KUP w DG?
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    Piotr Wozniacki pisze:
    > Jest możliwość wliczenia własnego ubezpieczenia w III filarze do KUP w
    > jednoosobowej DG?

    Nie.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2007-10-15 11:52:40
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Mon, 15 Oct 2007 13:44:46 +0200, Piotr Wozniacki napisał(a):

    > Jest możliwość wliczenia własnego ubezpieczenia w III filarze do KUP w
    > jednoosobowej DG?

    Jeszcze czego?
    Kupujesz auto i lizingujesz je w całości odliczając od dochodu - czyli
    odprowadzasz mniejszy podatek, bo masz niższą podstawę opodatkowania.
    Takiego przywileju i życia na koszt reszty podatników nie ma pracownik na
    etacie - który kupując pralkę na kredyt - spłaca ją z wynagrodzenia netto a
    nie odlicza raty od brutto - i dopiero wtedy nie nalicza mu sie podatku.

    A ty chcesz jeszcze swoją przyszła emeryturę wliczać w KUP .... tak to
    tylko w erze ..... układów i tych co wszędzie je węszą.

  • 4. Data: 2007-10-15 11:59:07
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 15-10-2007 o 13:52:40 Herald <h...@o...eu> napisał(a):

    > Jeszcze czego?

    No to złammy paradygmat.

    Skoro osoba prawna wrzuca wydatki na mieszkanie, sprzątania mieszkania,
    inne rachunki,
    wydatki na "jedzenie" itp itd w KUP, to czemu osoba fizyczna nie miałaby
    móc tego robić?

    Wiem, wiem, stan prawny jest inny, ale przecież pracownik żeby móc
    pracować musi mieć gdzie mieszkać,
    co zjeść, w co się ubrać itd itp..

  • 5. Data: 2007-10-15 12:01:39
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Mon, 15 Oct 2007 13:59:07 +0200, t...@o...pl napisał(a):

    > No to złammy paradygmat.
    >
    > Skoro osoba prawna

    A skąd nagle przytaczasz "osoby prawne"?
    My tutaj mówimy o PIT a nie CIT.

  • 6. Data: 2007-10-15 12:02:44
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Mon, 15 Oct 2007 13:59:07 +0200, t...@o...pl napisał(a):

    > Wiem, wiem, stan prawny jest inny, ale przecież pracownik żeby móc
    > pracować musi mieć gdzie mieszkać, co zjeść, w co się ubrać itd itp..

    No widzisz - a tego nie może sobie wrzucić w "KUP" - prawda?

  • 7. Data: 2007-10-15 16:46:43
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Herald" <h...@o...eu> napisał w wiadomości news:

> [...]
    > odprowadzasz mniejszy podatek, bo masz niższą podstawę opodatkowania.
    > Takiego przywileju i życia na koszt reszty podatników nie ma pracownik na

    Zawsze może spróbować podziałać na własną rękę - bez przywilejów związanych
    z etatem.
    Nie chce?
    Ciekawe dlaczego...?

  • 8. Data: 2007-10-15 16:47:50
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > No widzisz - a tego nie może sobie wrzucić w "KUP" - prawda?

    Jak najbardziej można.
    KUP pracodawcy który zarabia na takiego etatowego pracownika.