  • 1. Data: 2002-10-16 12:30:43
    Temat: Ile odrebnych ewidencji ?
    Od: "ppinq" <p...@h...pl>

    Witam,

    Zakładana jest DG z KPiR, bez VAT i pracowników.
    W miarę czytania różnych przepisów dowiaduję się, że
    trzeba jeszcze prawadzić rozmaite ewidencje, tylko
    nie wiem czy wyłapałem juz wszystkie :(

    1.KPiR
    2.Ewid. srodków trwałych
    3.Ewid. wartości niematerialnych i prawnych
    4.Ewid. wyposażenia
    5.Ewid. sprzedaży
    6.Ewid... ?

    Uff...ręce mi powoli opadają, bo to zaczyna być lekko chore.
    Są jeszcze jakieś inne dodatkowe ewidencje ?

    Czy pkt.2 i 3 są osobne, czy mogą być razem ?

    Wydaje mi się, że gdzieś czytałem, że prowadząc KPiR w pewnych
    okolicznościach można nie prawadzić ewid. sprzedaży ale nigdzie
    nie mogę tego teraz znaleźć - jak to właściwie jest, bo przecież
    do KPiR przecież i tak wszystko trzeba wpisywać ?

    pozdrawiam
    PinQ
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 2. Data: 2002-10-16 13:21:31
    Temat: Re: Ile odrebnych ewidencji ?
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 16 Oct 2002, ppinq wrote:

> [...]
    >+ 1.KPiR
    >+ 2.Ewid. srodków trwałych
    >+ 3.Ewid. wartości niematerialnych i prawnych

    IMHO 2 i 3 to jedno - rozp. ds. prowadzenia KPiR wymaga
    tylko EŚT, choć ustawa wymienia ŚT i WNP :) osobno.
    Ja bym programy (drogie) wpisywał do EŚT (chwilowo
    nie mam).

    >+ 4.Ewid. wyposażenia

    OK.

    >+ 5.Ewid. sprzedaży

    To tylko w niektórych przypadkach:
    - VAT (ciebie nie dotyczy)
    - kantor
    - zamiar wpisywania do KPiR "a poślizgiem" (bo np. leży
    w biurze rachunkowym).
    - dużo małych wpisów, więc prościej nie zaśmiecać KPiR :)
    Inaczej mówiąc - możesz ale nie musisz, chyba że musisz :)

    >+ 6.Ewid... ?[...]
    >+ Są jeszcze jakieś inne dodatkowe ewidencje ?

    Ja proponowałem ewidencję ewidencji :] bo ciągle zapominam
    jaki jest kolor teczki z właściwą ewidencją ;) (mam
    VAT - to dochodzi EZ)

    >+ Czy pkt.2 i 3 są osobne, czy mogą być razem ?

    O, widzę że sam przyuważyłeś :)

> [...]
    >+ nie mogę tego teraz znaleźć - jak to właściwie jest, bo przecież
    >+ do KPiR przecież i tak wszystko trzeba wpisywać ?

    Bo IMO (jak wyżej) jest na odwrót: ES musisz mieć tylko
    jeśli inne przepisy wymagają albo jeśli możesz wpisywać
    do ES i chcesz, bo jest to dla ciebie wygodne.
    Możliwe jeszcze jest że musisz ją mieć, bo nie wolno
    ci mieć KPiR w miejscu sprzedaży :) (sprzedaż objazdowa,
    2 punkty sprzedaży a jedna KPiR itp) choć ustawowo nikt
    ci nie każe.

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2002-10-16 14:09:50
    Od: "ppinq" <p...@h...pl>

    >IMHO 2 i 3 to jedno - rozp. ds. prowadzenia KPiR wymaga
    >tylko EŚT, choć ustawa wymienia ŚT i WNP :) osobno.
    >Ja bym programy (drogie) wpisywał do EŚT (chwilowo
    >nie mam).

    Drogich na razie nie mam :)
    Gdzieś mi się jeszcze obiło o uszy lub oczy, że nie wolno
    wpisywać tam żadnego freeware'u bo urzędnicy wymyślają wtedy
    jakiś podatek od darowizny czy coś w tym rodzaju.

    (..)
    >- dużo małych wpisów, więc prościej nie zaśmiecać KPiR :)
    >Inaczej mówiąc - możesz ale nie musisz, chyba że musisz :)

    Chyba sobie daruję, bo grzebiąc się w tych wszystkich papierach
    nie będę miał kiedy prowadzić podstawowej działalności :)

    >Ja proponowałem ewidencję ewidencji :] bo ciągle zapominam
    >jaki jest kolor teczki z właściwą ewidencją ;) (mam
    >VAT - to dochodzi EZ)

    EZ to pewnie Ewid. Zakupów albo Zapasów.
    Na wyczucie to postawiłbym na tą pierwszą.

> [...]
    >ci mieć KPiR w miejscu sprzedaży :) (sprzedaż objazdowa,
    >2 punkty sprzedaży a jedna KPiR itp) choć ustawowo nikt

    Jeśli tak to mi chyba nie grozi ale postudiuję jeszcze
    trochę przepisy.
    Dzięki wielkie, bo już myślałem, że utonę w śmieciach :)

    poz.PinQ

  • 4. Data: 2002-10-16 14:13:57
    Od: "ktp" <k...@a...net>

    Użytkownik "ppinq" <p...@h...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 6.Ewid... ?
    >
    > Uff...ręce mi powoli opadają, bo to zaczyna być lekko chore.
    > Są jeszcze jakieś inne dodatkowe ewidencje ?

    ewidencja przebiegu pojazdu...

    pozdr
    KTP

  • 5. Data: 2002-10-16 15:35:36
    Od: "ann" <k.piekarska[nie-spamuj]@wp.pl>

    Nie lepiej calą tę robótkę oddać w ręce fachowców?.
    - pozdrawiam

  • 6. Data: 2002-10-16 19:14:24
    Od: "ppinq" <p...@h...pl>

    >Nie lepiej calą tę robótkę oddać w ręce fachowców?.

    Oczywiście masz na myśli takich, którzy pracują w ramach
    wolontariatu ? ;)

    A poważnie - jest kilka przyczyn (w tym niektóre zupełnie
    banalne), dla których aktualnie nie jest to dla mnie najlepsze
    rozwiązanie. Może kiedyś, jak wszystko dobrze pójdzie...

    poz.PinQ

  • 7. Data: 2002-10-16 21:17:28
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

> [...]

    >+
    >+ Oczywiście masz na myśli takich, którzy pracują w ramach

    Sądzę że nie :)

    >+ A poważnie - jest kilka przyczyn (w tym niektóre zupełnie
    >+ banalne), dla których aktualnie nie jest to dla mnie najlepsze
    >+ rozwiązanie. Może kiedyś, jak wszystko dobrze pójdzie...

    Rozważ co innego w takim razie: poszukaj jakiegoś biura
    które będzie ci udzielać konsultacji. W ten sposób zawsze
    masz gdzie się zwrócić :) a nie zawracasz im głowy ;)
    wpisywaniem biletów po 2,50 :) do KPiR.

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 8. Data: 2002-10-16 22:26:48
    Od: "ppinq" <p...@h...pl>

    >Rozważ co innego w takim razie: poszukaj jakiegoś biura
    >które będzie ci udzielać konsultacji. W ten sposób zawsze
    >masz gdzie się zwrócić :) a nie zawracasz im głowy ;)
    >wpisywaniem biletów po 2,50 :) do KPiR.

    Mam raczej złe doświadczenia w tym zakresie - co prawda nie
    z "fachowcami" od podatków a od prawa pracy ale od tego
    momentu zacząłem trochę inaczej patrzeć na pewne sprawy.
    Naiwnie sobie kiedyś myślałem, że jak płacę za porady,
    to otrzymuję usługę na jakimś poziomie, a tu się okazuje
    że to działa zupełnie inaczej :(

    Te wszystkie spisy to w sumie mały pikuś bo w przyszłym roku
    czekają mnie bardziej skomplikowane problemy i faktycznie
    konsultacje mocno by się przydały za co gotów jestem
    oczywiście zapłacić (w granicach rozsądku :)
    Niestety po kontaktach z adwokatem zacząłem nieco powątpiewać
    w tych wszystkich "fachowców" bo na razie nie wiem gdzie
    i jak znaleźć tych "prawdziwych".

  • 9. Data: 2002-10-17 10:30:15
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 17 Oct 2002, ppinq wrote:
    [...]
> [...]
    >+ Niestety po kontaktach z adwokatem zacząłem nieco powątpiewać
    >+ w tych wszystkich "fachowców" bo na razie nie wiem gdzie

    W biurach podatkowych.
    Owszem, jest prawdą że nie możesz liczyć na 100% jakość
    usług :] ze szczegółami bywają kłopoty (osobiście pootwierałem
    gęby połowie miasta zadając proste pytanie: czy w Zabrzu
    można w br. używać 300% stawki amortyzacji z tytułu
    "szczególnych warunków ekonomicznych" ;> - zdecydowanie
    łatwiej znaleźć samemu rozporządzenie w Internecie :] !
    - a przede wszystkim *urzędy* nie miały pojęcia o co pytam).
    Ale możesz liczyć że fachowiec ochroni cię przed
    "standardowymi" wpadkami (u mnie to było: "ale remanent
    początkowy powinien być wpisany na początku KPiR !")
    Osobiście polecam wywiedzenie się czy dana ekipa obsługuje
    KPiR czy "raczej PK (za cięższe pieniądze)" - bo jednak
    różnice są i na grupie zdarzają się ubawy jak jakiś
    starszy księgowy wyskakuje że ewidencji wyposażenia
    to już nie ma od kilku lat ;) (no, na PK nie ma !)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 10. Data: 2002-10-17 13:55:27
    Od: Piotr A. Dybczyński <d...@a...edu.pl>

    Dnia Wed, 16 Oct 2002 16:13:57 +0200 "ktp" <k...@a...net> napisał/napisała:

    > ewidencja przebiegu pojazdu...

    I jeszcze chyba Uproszczona ewidencja VAT jeśli zwolnienie podmiotowe...

    Pozdrawiam,
    PAD
    --