  • 1. Data: 2022-04-09 21:28:00
    Temat: Ilość podatków w Polsce
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

    https://www.podatki.gov.pl/abc-podatkow/podatki-w-po
    lsce/

    Trudno uwierzyć, że tylko tyle podatków jest w Polsce.
    Dostałem takiego linka:
    https://www.google.com/search?q=jakie+pseudo+podatki
    +są+w+polsce

    Czy ktoś skatalogował wszelakie opłaty z jakimi styka się obywatel PL,
    prowadzący i nie prowadzący działalności, w spółce i poza spółką itd itd

  • 2. Data: 2022-04-11 02:15:48
    Temat: Re: Ilość podatków w Polsce
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 9 Apr 2022 21:28:00 +0200, Krzysztof kw1618 wrote:
> [...]
    >
    > Czy ktoś skatalogował wszelakie opłaty z jakimi styka się obywatel PL,
    > prowadzący i nie prowadzący działalności, w spółce i poza spółką itd itd

    podatków, danin, czy opłat wszelakich ?

    J.

  • 3. Data: 2022-04-11 13:40:13
    Od: Wojtek <w...@m...mail.com>

    On 09/04/2022 21:28, Krzysztof kw1618 wrote:
> [...]
    >
    > Czy ktoś skatalogował wszelakie opłaty z jakimi styka się obywatel PL,
    > prowadzący i nie prowadzący działalności, w spółce i poza spółką itd itd

    Tak przy podatkach:
    https://pie.net.pl/wp-content/uploads/2022/04/Podatk
    i-wydatki.-24.01.2022-net.pdf
    (polecam rzucić okiem chociazby na 4. stronę i zestawienie percepcji obu
    grup ;) ).

    w.

  • 4. Data: 2022-04-17 10:14:20
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

    W dniu 2022.04.11 o 02:15, J.F pisze:
    lsce/

    +są+w+polsce

    > podatków, danin, czy opłat wszelakich ?
    >
    > J.

    Powinna powstać taka lista i zostać opublikowana.
    Podatnik czy prowadzący, czy nieprowadzący działalność gospodarczą
    powinien w prosty sposób mieć dostęp do takiej listy.
    Taka lista jest:
    https://www.podatki.gov.pl/abc-podatkow/podatki-w-po
    lsce/

    ale odnoszę wrażenie, że brakuje w niej wielu opłat, które podatkami nie
    są nazywane.
    - danina cukrowa ? - jest to ? czy nie obowiązuje ?
    - od powierzchni handlowej, jest to ? czy nie obowiązuje ?

  • 5. Data: 2022-04-19 18:45:33
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2022-04-17 o 10:14, Krzysztof kw1618 pisze:
> [...]
    > - danina cukrowa ? - jest to ? czy nie obowiązuje ?
    > - od powierzchni handlowej, jest to ? czy nie obowiązuje ?

    Jak cena prądu dla indywidualnych jest inna niż dla działalności to jest
    to też chyba forma podatku od działalności.
    P.G.

  • 6. Data: 2022-04-19 19:27:18
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 19 Apr 2022 18:45:33 +0200, Piotr Gałka wrote:
    lsce/

    > Jak cena prądu dla indywidualnych jest inna niż dla działalności to jest
    > to też chyba forma podatku od działalności.

    Albo forma dotacji do obywateli.

    Choc jesli dzieki temu "elektrownie" mogą dostarczac "tani prąd"
    obywatelom, bez rządowej doplaty ... to chyba jednak podatek.

    Kolejna sprawa "narzucone przez Unie oplaty emisyjne to 60% ceny
    prądu". Tylko czemu nie mówia, ze wplywają do polskiego budzetu,
    i to z nawiązką.

    Kolejna forma podatku od "bogatych" do "biednych"?

    J.

  • 7. Data: 2022-04-20 13:05:36
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2022-04-19 o 19:27, J.F pisze:

    > Kolejna sprawa "narzucone przez Unie oplaty emisyjne to 60% ceny
    > prądu". Tylko czemu nie mówia, ze wplywają do polskiego budzetu,
    > i to z nawiązką.

    Bo wyborcy mają myśleć, że zła Unia zabiera sobie te dopłaty.
    P.G.

  • 8. Data: 2022-04-27 02:06:43
    Od: marios <d...@f...gd>

    W dniu 20.04.2022 o 13:05, Piotr Gałka pisze:

    > Bo wyborcy mają myśleć, że zła Unia zabiera sobie te dopłaty.
    > P.G.

    Wysyłanie rządowego "komunikatu" SMS wydało mi się mocno podejrzane, ale
    że aż tak przekręcają Elon Musk mojej połowy - sterujący (co do
    powszechnej zasady -to jest chyba problem ludzkości) moim Elon Musk-iem?
    - nie wiedziałem - to są te rzadkie przypadki, kiedy internet pomaga (-
    do zweryfikowania: "czy nie ksiądz" -a tak taki fajny film, ale
    zajeździli na lata, aby wychodzić teraz na oszołoma cytując).

    m.