  • 1. Data: 2012-07-19 11:28:13
    Temat: Import usług płatnośc kartą a księgowanie
    Od: " Michał" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Prowadzę DG (KPIR i VAT kwartalnie). Kupuję usługi (np. reklamy,
    głównie usługi elektroniczne) w firmach zagranicznych (z UE i poza UE).

    Płacę karta debetową do konta bankowego prowadzonego w PLN.
    Dostaję elektroniczne "invoice" (rachunki/faktury) w walucie obcej,
    a z konta do którego jest karta pobierają mi pieniądze
    w PLN przeliczone jakoś przez bank.
    Jak to zaksięgować?

    Mój pomysł:

    do kpir w koszty - tyle ile płatność kartą zabrała mi z konta, księgowane w
    dniu w którym zabrali mi z konta tą kwotę.
    Tak sądzę po przeczytaniu:
    http://interpretacja-podatkowa.pl/interpretacja/poka
    z/4-podatek-dochodowy-od-osob-fizycznych/51211-karta
    -platnicza-roznice-kursowe.html

    VAT: przeliczam na złotówki wg. kursu NBP z dnia roboczego przed *wystawieniem
    invoice*
    wystawiam fakturę wewnętrzną z vatem 23%, księguję ją do vat
    (po "obu stronach" i jako "dostawa" i jako odliczenie vat).

    Czy dobrze rozumiem że mogę wystawiać jedną fakturę wewnetrzna na kwartał
    dla wszystkich zakupow uslug od wszystkich kontrahentów na raz?
    art 106 pkt 7 ustawy mówi że:
    W przypadku czynności wymienionych w art. 7 ust. 2 i art. 8 ust. 2,
    wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, dostawy towarów, dla której podatnikiem
    jest ich nabywca,
    oraz świadczenia usług, dla którego podatnikiem jest ich usługobiorca, są
    wystawiane faktury
    wewnętrzne; za dany okres rozliczeniowy podatnik może wystawić jedną fakturę
    dokumentującą
    te czynności dokonane w tym okresie. Faktury wewnętrzne są wystawiane także
    dla udokumentowania
    zwróconych kwot dotacji, subwencji i innych dopłat o podobnym charakterze.

    Dobrze myślę?

    Pozdrawiam
    Michał

  • 2. Data: 2012-07-24 11:25:49