  • 1. Data: 2004-12-28 15:54:48
    Temat: Import wartości niematerialnych z UE
    Od: "Bartłomiej Zass" <b...@k...pl>

    Szanowni Grupowicze!

    Mam następujący problem. Kupuję oprogramowanie za pośrednictwem Internetu
    (serwis Unijny), podając VAT ID mojej firmy. W związku z tym płacę netto. Z
    serwisu otrzymuję rachunek pocztą elektroniczną (i klucz rejestracyjny
    e-mailem). Pytanie, czy mogę coś takiego zaksięgować a jeśli tak to jak?
    Przepisy celne nie wchodzą tu w grę ponieważ kupuję tylko licencję - coś
    niematerialnego - nie ma nośnika.

    Obiło mi się o uszy, że powinienem przeliczyć wartość rachunku na złotówki
    (średni kurs NBP z danego dnia) i zapłacić VAT. Chciałbym jednak znać
    szczegóły - jakie deklaracje muszę składać przy dokonywaniu takich zakupów,
    o czym muszę pamiętać itp. A może muszę jeszcze tłumaczyć ten rachunek u
    tłumacza przysięgłego???

    I jest jeszcze jeden, dodatkowy wątek tej sprawy - firma nie posiada karty
    do płatności w Internecie (do kont biznesowych nasz bank ich nie oferuje).
    Dlatego najlepiej, gdyby płatność była kartą osobistą (na rachunku i tak
    będą dane firmy, gdyż przy zamówieniu podaję inne "billing adress" i inny
    "cardholder adress". Jeśli potwierdzenie z rachunku biznesowego jest
    konieczne, to może będziemy musieli założyć dodatkowe konto w innym banku
    ale chciałbym tego uniknąć. Z tego co słyszałem, takie potwierdzenia z kont
    nie są żadnym dokumentem dla US..?

    Z góry dziękuję za pomoc!!!

    Pozdrawiam serdecznie,
    Bartek Zass