  • 1. Data: 2004-06-23 20:47:58
    Temat: Info: RP, Prawo co dnia
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    Jedno było niedawno na grupie: niesłusznie wykazany VAT do
    sprzedaży zwolnionej, jest wyrok TK:
    http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_040622/p
    rawo/prawo_a_4.html
    Drugie też było - czyli co z VATem od RiR w kontekście VI dyrektywy:
    http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_040622/p
    rawo/prawo_a_13.html

    Do tego drugiego ja mam zupełnie inną pytanie wynikające z wniosku
    autora (cytat, podtytuł "Dyrektywa pozwala"):
    +++
    państwa członkowskie mogš utrzymać wyłšczenia w prawie do odliczenia
    przewidziane w prawie krajowym w momencie wejœcia w życie VI dyrektywy.
    Należałoby zatem stwierdzić, że w Polsce możliwe jest zasadniczo
    utrzymanie istniejšcych przed 1 maja 2004 r. (z tš datš zaczęła u nas
    obowišzywać VI dyrektywa) ograniczeń prawa do odliczenia VAT. Niedozwolone
    wydaje się jednak, w œwietle VI dyrektywy, wprowadzanie nowych (tzn.
    nieobowišzujšcych przed wejœciem do UE) ograniczeń w prawie do odliczenia
    VAT.
    ---

    Pytam po dobroci jak w świetle powyższego sformułowania wyglądają
    ograniczenia wg wzoru Lisaka dla tych samochodów które przed wejściem
    "nowych" przepisów łapały się pod "prawo odliczania VAT od paliwa" ???

    Oczywiście w całości zgadzam się z tekstem "Fundamentalnš zasadš
    wspólnotowego systemu VAT jest jego neutralnoœć dla podatników. Zakaz
    odliczenia jest poważnym wyłomem od tej zasady" i logiką nakazującą
    bezwzględnie iść w tym kierunku.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 2. Data: 2004-06-23 21:22:47
    Temat: Re: RP, Prawo co dnia
    Od: "Piotr R." <p...@g...pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...
    (...)
    > Drugie też było - czyli co z VATem od RiR w kontekście VI dyrektywy:
    > http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_040622/p
    rawo/prawo_a_13.html
    (...)

    Czyli co? Od kilometówki i reklamy niepublicznej VAT odliczamy w całej
    wysokości, bo jak nie przejdzie pozytywna interpretacja wydatków, które nie
    mogłyby być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów, to pozostaje zarzut
    niezgodności art. 88 ust. 1 pkt 2 ustawy o VAT z VI Dyrektywą.

  • 3. Data: 2004-06-24 00:35:17
    Od: "MooSHEL" <m...@p...pl>

    wiadomości > +++
> [...]
    > utrzymanie istniejących przed 1 maja 2004 r. (z tą datą zaczęła u nas
    > obowiązywać VI dyrektywa) ograniczeń prawa do odliczenia VAT. Niedozwolone
    > wydaje się jednak, w świetle VI dyrektywy, wprowadzanie nowych (tzn.
    > nieobowiązujących przed wejściem do UE) ograniczeń w prawie do odliczenia
    > VAT.
    > ---
    > Pytam po dobroci jak w świetle powyższego sformułowania wyglądają
    > ograniczenia wg wzoru Lisaka dla tych samochodów które przed wejściem
    > "nowych" przepisów łapały się pod "prawo odliczania VAT od paliwa" ???

    Heee, heeee, heee... ;-)) A więc nie zauważyłeś sprytu naszego Ustawodawcy?

    Zauważ, że nie zabrania on ci odliczania podatku naliczonego od nabycia
    samochodów osobowych, baaaa... pozwala Ci odliczyć go całego....

    Tyle tylko że stwierdza, że podatkiem naliczonym, który oczywiście możesz
    sobie odliczyć, jest tylko 50% zapłaconej kwoty, nie więcej niż 5kPLN.

    Niezłe, nie?

    Proponuję docenić inwencję twórcy tego artykułu - ja tam chylę przed nim
    czoło ;-)))

    Pozdro,
    MooSHEL

  • 4. Data: 2004-06-24 06:46:03
    Od: "Damian Surdyn" <s...@i...pl>

    > Pytam po dobroci jak w świetle powyższego sformułowania wyglądają
    > ograniczenia wg wzoru Lisaka dla tych samochodów które przed wejściem
    > "nowych" przepisów łapały się pod "prawo odliczania VAT od paliwa" ???

    No cóż można mieć tylko nadzieję, że sytuacja ta w miarę szybko zostanie
    zauważona przez Komisję Europejską i Polska zostanie poinformowana o
    niezastosowaniu się do Dyrektyw unijnych w wyniku czego nowa ustawa o VAT
    doczeka się w miarę sensownej nowelizacji. Być może ustawodawca dostrzega
    ten problem i stąd pozycje 57 oraz 58 deklaracji VAT-7 aby na bieżąco móc
    szacować przyszłe straty. Otóż ani US anie IS nie będą stosowały się do
    przepisów wynikających z Dyrektyw UE nie mniej jednak sądy jak najbardziej
    będą treścią ich zainteresowane.

    Pozdrawiam

    DS

  • 5. Data: 2004-06-24 09:22:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 24 Jun 2004, MooSHEL wrote:
    [...]
> [...]
    >+ sobie odliczyć, jest tylko 50% zapłaconej kwoty, nie więcej niż 5kPLN.

    Niezłe. Resztę podatku powinien wobec tego zwrócić jako nienależnie
    zapłacony ;>

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)