  • 1. Data: 2020-09-18 21:07:33
    Temat: Informowanie o umowach
    Od: cef <c...@i...pl>

    Tak z nudów przeglądałem przepisy i zastanawia mnie ten artykuł
    z ordynacji:

    Art. 82. § 1. Osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości
    prawnej oraz osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą są
    obowiązane do sporządzania i przekazywania informacji:

    1) na pisemne żądanie organu podatkowego - o zdarzeniach
    wynikających ze stosunków cywilnoprawnych albo z prawa pracy, mogących
    mieć wpływ na powstanie obowiązku podatkowego lub wysokość zobowiązania
    podatkowego osób lub jednostek, z którymi zawarto umowę;

    2) bez wezwania przez organ podatkowy - o umowach zawartych z
    nierezydentami w rozumieniu przepisów prawa dewizowego;

    3) w zakresie i na zasadach określonych w odrębnych ustawach.

    Z podpunktu 2) wygląda jakbym był wielokrotnym przestępcą podatkowym,
    ale pytanie o umowę padało wielokrotnie podczas kontroli i umów jako
    takich nie mam
    i przez ponad 20 lat do niczego się nie czepiano.
    Ale czy umowa jest jakoś odróżniana od zwykłego zamówienia?
    W końcu zamówienie to też jakaś umowa stron. Jest to gdzieś zdefiniowane
    podatkowo?

  • 2. Data: 2020-09-20 09:21:01
    Temat: Re: Informowanie o umowach
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-09-18 o 21:07, cef pisze:

> [...]
    > Ale czy umowa jest jakoś odróżniana od zwykłego zamówienia?
    > W końcu zamówienie to też jakaś umowa stron. Jest to gdzieś zdefiniowane

    Oczywiście jak zwykle gdzieś na końcu, po przewinięciu tekstu,
    jest artykuł, że o tym kogo to dotyczy decyduje rozporządzenie.
    W praktyce wiem, że te przepisy słabo działają a większość
    obowiązków informacyjnych pozostaje nierozpoznana.