  • 1. Data: 2001-12-31 12:34:38
    Temat: Re: Inwentaryzacja
    Od: "Nika" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Ka$ia" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:a0vk75$b7o$1@news.tpi.pl...

    > Sorry za głupie pytanie, ale nie znam odp.:
    > wartość - czyli cena brutto zakupu? (bo jeśli brutto sprzedaży to mozna by
    > wpisać cokolwiek - np. gdy w firmie większość cen jest negociowalna :)
    ???)

    Wartość to jest cena netto * ilość sztuk na stanie

    W tym wypadku chodzi o cenę netto zakupu nie sprzedaży.

  • 2. Data: 2002-01-01 21:46:30
    Temat: Inwentaryzacja
    Od: "Nika" <m...@i...pl>

    Prowadze sklep i na koniec roku mam zrobic inwentaryzacje (remanent ???) czy
    nam spisać tylko ilość towaru czy również jego ceny zakupu?
    Co dalej z takim spisem-chowam do szuflady i czekam na US czy też gdzieś to
    księguję? Prowadzę KPiR.
    Bardzo proszę o jak najszybszą odpowiedź.

  • 3. Data: 2002-01-02 09:01:23
    Od: "Pulsar" <p...@h...pl>

    Musisz spisać dokładnie: ilość, ceny zakupu i wartość wg cen zakupu. Jeśli
    jesteś VATowiczem - ceny netto, jeśli nie - brutto.
    Jeśli jesteś na zasadach ogólnych to robisz specjalne rozliczenie
    remanentów - przyrost na remanencie w stosunku do remanentu na początek roku
    jest Twoim dochodem, a ubytek, kosztem - w dużym uproszczeniu.
    Robisz w dwóch egzemplarzach, ale nie oddajesz ich nigdzie - po prostu je
    masz.

    inetia.pl...

  • 4. Data: 2002-01-02 10:47:42
    Od: "SA" <s...@w...pl>

    > Robisz w dwóch egzemplarzach, ale nie oddajesz ich nigdzie - po prostu je
    > masz.
    Do kiedy trzeba zrobić tą inwentaryzację? Do końca poprzedniego roku?
    czyli musi znaleźć się tam nazwa towaru cena netto i ogólna wartość, to
    wszystko?

  • 5. Data: 2002-01-02 11:07:33
    Od: "Pulsar" <p...@h...pl>

    Inwentaryzacja musi być zrobiona na dzień 31 grudnia. Na 31 grudnia musi być
    zrobiny spis towarów. Następnie ma się 14 dni na przeliczenie cen i
    wartości. Musi być lp, nazwa towaru, jednostka miary, ilość, cena zakupu i
    wartość. Szczegóły - rozporządzenie.

  • 6. Data: 2002-01-02 11:39:03
    Od: "SA" <s...@w...pl>

    Zastanawi amnie jedna rzecz.
    Jeżeli mam 3 szt. tego samego towaru a każda zakupiona po innej cenie to:
    - mam 3 różne pozycje - kazda po 1szt i w innej cenie
    - wpisuje ostatnia cene zakupu
    - wpisuje srednia cene zakupu
    - dowolna cene zakupu (z 3)?

  • 7. Data: 2002-01-02 18:29:40
    Od: "Ka$ia" <s...@w...pl>

  • 8. Data: 2002-01-02 21:13:19
    Od: "Magdip" <m...@o...pl>

    "SA" <s...@w...pl> wrote in message news:a0utjq$ruk$1@news.tpi.pl...
> [...]
    > Jeżeli mam 3 szt. tego samego towaru a każda zakupiona po innej cenie to:
    > - mam 3 różne pozycje - kazda po 1szt i w innej cenie

    to zależy jak prowadzisz wycenę magazynu. Trzeba ją przyjąć raz i
    konsekwentnie stosować. Możliwości w pewnym uproszczeniu są takie jak
    podałeś/aś, tzn. jeżeli wiesz, że konkretna sztuka była zakupiona za
    konkretną cenę (co nieczęsto się zdarza), to możesz wycenić stan wg
    rzeczywistych cen. Możesz użyć cenę przeciętną lub zastosować metodę FIFO
    (czyli do remanentu końcowego w pewnym uproszczeniu weźmiesz ostatnią cenę)
    lub LIFO (~wcześniejszą cenę).
    Najlepiej poczytać książki do rachunkowości, tam są przykłady jak to robić.

    Magdip

  • 9. Data: 2002-01-03 01:00:17
    Od: r...@s...pik-net.pl (RoMan Mandziejewicz)

    SA wrote:

> [...]
    S> Jeżeli mam 3 szt. tego samego towaru a każda zakupiona po innej cenie to:
    S> - mam 3 różne pozycje - kazda po 1szt i w innej cenie

    Wpisujesz trzy pozycje i z głowy.

    --
    RoMan (2:484/8...@f...org)
    mailto:r...@s...pik-net.pl