  • 1. Data: 2008-01-30 12:19:09
    Temat: Inwentaryzacja na rozpoczęcie roku
    Od: "PiotrB." <p...@n...pl>

    Witam,

    Poszukuję przykładu inwentaryzacji sporządzanej na rozpoczęcie
    roku. Nie mogę tego znaleźć w necie, może ktoś z was mógłby się
    podzielić?
    W zasadzie chodzi o taką inwentaryzację, któej wartość wynosi 0.
    Jak to napisać, żeby ktoś się nie przyczepił?

    Piotr

  • 2. Data: 2008-01-30 12:29:56
    Temat: Re: Inwentaryzacja na rozpoczęcie roku
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 30 Jan 2008, PiotrB. wrote:

    > Nie mogę tego znaleźć w necie,

    IMHO niemożliwe!

    > W zasadzie chodzi o taką inwentaryzację, któej wartość wynosi 0.
    > Jak to napisać, żeby ktoś się nie przyczepił?

    Przykładowo moje zdanie:
    http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo.podatki/b
    rowse_thread/thread/49ca89f74d66b7c2/f5f3a30db23e0fa
    ...a kto inny przy okazji opisał "IMHO" :)

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2008-01-30 13:33:41
    Od: "PiotrB." <p...@n...pl>

    Dnia 30-01-2008 o 13:29:56 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał:

    > Przykładowo moje zdanie:
    > http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo.podatki/b
    rowse_thread/thread/49ca89f74d66b7c2/f5f3a30db23e0fa
    > ...a kto inny przy okazji opisał "IMHO" :)

    dzięki.
    zastanawia mnie ten "numer kolejny pozycji arkusza spisu z natury".
    chodzi o nr kolejny w danym roku (czyli będzie np. REM1/2008)?

    Piotr

  • 4. Data: 2008-01-30 13:44:41
    Od: "PiotrB." <p...@n...pl>

    Dnia 30-01-2008 o 13:29:56 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał:

    Sporządziłem druk:
    http://www.dhtml.pl/spis_z_natury.pdf

    Może być?

    Piotr

  • 5. Data: 2008-02-01 18:22:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 30 Jan 2008, PiotrB. wrote:

    > Sporządziłem druk:
    > http://www.dhtml.pl/spis_z_natury.pdf
    >
    > Może być?

    Ja miałbym tylko zastrzeżenie formalne - "nazwa firmy" to pleonazm,
    potocznie zwany "masłem maślanym"!
    Przecież firma to *nazwa działalności* (patrz Kodeks Cywilny).
    Kiks równie często spotykany jak "adres miejsca" (np. "adres miejsca
    zamieszkania"), tak jakby adres nie służył do określania miejsca :)
    Sugeruję "firma" (po prostu).

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2008-02-04 16:15:05
    Od: "PiotrB." <p...@n...pl>

    Dnia 01-02-2008 o 19:22:36 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał:

> [...]
    > Kiks równie często spotykany jak "adres miejsca" (np. "adres miejsca
    > zamieszkania"), tak jakby adres nie służył do określania miejsca :)

    oj, nie jest to takie jednoznaczne w tym przypadku:)
    "nazwa firmy" na tym druku to jest objaśnienie/przykład,
    a nie termin prawniczy.

    Gdzie jest zawarty zbiór wyrazów i ich znaczeń uzywanych
    w języku Polskim, w Kodeksie Cywilnym czy raczej
    w Słowniku języka polskiego?;)

    Słownik języka polskiego:

    firma
    1. przedsiębiorstwo handlowe, usługowe lub przemysłowe
    2. zarejestrowana urzędowa nazwa przedsiębiorstwa
    3. o osobie mającej dobrą opinię
    4. o renomowanym przedsiębiorstwie

    Jeśli chodzi o pleonazm to jest nim np. "podatek VAT".

    Swoją drogą ciekawe pytanie do Bralczyka lub Miodka:)

    Piotr

  • 7. Data: 2008-02-04 22:13:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 4 Feb 2008, PiotrB. wrote:

> [...]
    [...]
    > oj, nie jest to takie jednoznaczne w tym przypadku:)
    > "nazwa firmy" na tym druku to jest objaśnienie/przykład,
    > a nie termin prawniczy.

    E tam.
    Jak jest "objaśnieniem", to znaczy że jest zbędna i można
    jej nie wpisać.
    Jesteś pewien? :)

    > Gdzie jest zawarty zbiór wyrazów i ich znaczeń uzywanych
    > w języku Polskim,

    Ale nie w prawie, zgoda?
    A Twój papierek ze spisem jest utworem literackim w kategorii
    "proza", czy urzędowo "ważnym" pismem, wymaganym przepisami?
    :)
    I żeby nie było: oczywiscie wiem, że drugi z wymieniony
    przykładów ("adres miejsca") dość typowo występuje w różnych
    "urzędowych" (wypadałoby napisać: "urzędniczych") pismach.
    Ja tak zawsze protestuję, więc wnoszę o łagodny wymiar
    kary za czepialstwo!

    > Jeśli chodzi o pleonazm to jest nim np. "podatek VAT".
    >
    > Swoją drogą ciekawe pytanie do Bralczyka lub Miodka:)

    :)
    Mogę się podjąć wstępnego wyjaśniania ;)
    Otóż VAT w .pl nie występuje.
    Nazwa "VAT" jest nazwą własną, taką samą jak np. słowo
    "faktura" czy "deklaracja", tu i ówdzie używaną luzem
    w ustawodawstwie i dokumentacji opisującej PTU, czyli
    zdefiniowany w polskim prawie podatek od towarów
    i usług, który na wszelki wypadek, żeby nikomu się
    nie myliło, składa się z całej listy wyjątków od
    tego, co na świecie nazywa się powszechnie (ale tylko
    przypadkiem) kolizyjną nazwą "VAT" :)

    pzdr, Gotfryd