1. Data: 2002-01-14 09:50:53
Temat:Inwentura po cenach zakupu czy sprzedazy?
Od:"Dante" <d...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Znajomy ma maly sklepik i musi zrobic inwenture na koniec roku.
Czy ma on wpisac elementy po cenach zakupu czy sprzedazy (z narzutem i
VATem)?

2. Data: 2002-01-14 10:11:59
Temat:Re: Inwentura po cenach zakupu czy sprzedazy?
Od:"Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Dante" <d...@h...com> wrote in message
> Znajomy ma maly sklepik i musi zrobic inwenture na koniec roku.
> Czy ma on wpisac elementy po cenach zakupu czy sprzedazy (z narzutem i
> VATem)?

Ma (mial) wykonac na dzien 31.12.2001:

SPIS z natury towarow handlowych.
(bez ST i wyposazenia).

Spis nalezy wyliczyc w cenie netto zakupu
(ew z uwzglednieniem ubocznych kosztow zakupu).

Boguslaw

3. Data: 2002-01-14 10:17:03
Od:"Dante" <d...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Dziekuje.

> Spis nalezy wyliczyc w cenie netto zakupu
> (ew z uwzglednieniem ubocznych kosztow zakupu).

Ale to zdanie jest jeszcze nie jasne: cena zakupu z VATem, czy zakupu bez
VATu?

4. Data: 2002-01-14 10:32:18
Od:"Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Dante" >
> Dziekuje.

> Ale to zdanie jest jeszcze nie jasne: cena zakupu z VATem, czy zakupu bez
> VATu?

"netto" to znaczy bez VAT
z VAT byloby "brutto".

Boguslaw

5. Data: 2002-01-14 10:35:55
Od:Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 14 Jan 2002, Dante wrote:

>+ Znajomy ma maly sklepik i musi zrobic inwenture na koniec roku.
>+ Czy ma on wpisac elementy po cenach zakupu czy sprzedazy (z narzutem

A ma drukowaną KPiR z objaśnieniami ? (wiem, tyle czytania... ;) !)
"...podatnik może również dokonać wyceny...według cen zakupu".
**************
Ważne co napisze w nagłówku kolumny spisu :)
Rzuć monetę i wybierz "nabycia" lub "zakupu" - i już.
To jest punkt 21 "Objaśnień" (druga część, po rozp. ministra)

>+ i VATem)?

A to na początek zależy czy jest VATmanem :)
Jeśli NIE jest to VAT jest dla niego kosztem (liczyć)
Jeśli JEST - to wszędzie, gdzie go odliczył/doliczył
składając deklarację VAT go pomija (podaje netto).
IMHO zapis (skomplikowany) jest ważny: jakby zapomniał
wpisać koszt do ewidencji VAT to VAT mu "przepada",
ale (wobec takiego zapisu jak wyżej) staje się kosztem !
(IMHO, oczywiście, ale wszystkie przypadki które usiłowałem
wyjaśnić tak się kończyły).

Pozdrowienia, Gotfryd

6. Data: 2002-01-14 10:42:27
Od:"Dante" <d...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Jest VAT-owcem, na ryczalcie (nie prowadz KPiR tylko ewidencje - widocznie
tam nie jest to napisane)

czyli powiem mu zakupu netto i bedzie dobrze (mam nadzieje).