  • 1. Data: 2002-01-14 09:50:53
    Temat: Inwentura po cenach zakupu czy sprzedazy?
    Od: "Dante" <d...@h...com>

    Znajomy ma maly sklepik i musi zrobic inwenture na koniec roku.
    Czy ma on wpisac elementy po cenach zakupu czy sprzedazy (z narzutem i
    VATem)?

  • 2. Data: 2002-01-14 10:11:59
    Temat: Re: Inwentura po cenach zakupu czy sprzedazy?
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Dante" <d...@h...com> wrote in message
    > Znajomy ma maly sklepik i musi zrobic inwenture na koniec roku.
    > Czy ma on wpisac elementy po cenach zakupu czy sprzedazy (z narzutem i
    > VATem)?

    Ma (mial) wykonac na dzien 31.12.2001:

    SPIS z natury towarow handlowych.
    (bez ST i wyposazenia).

    Spis nalezy wyliczyc w cenie netto zakupu
    (ew z uwzglednieniem ubocznych kosztow zakupu).

    Boguslaw

  • 3. Data: 2002-01-14 10:17:03
    Od: "Dante" <d...@h...com>

    Dziekuje.

    > Spis nalezy wyliczyc w cenie netto zakupu
    > (ew z uwzglednieniem ubocznych kosztow zakupu).

    Ale to zdanie jest jeszcze nie jasne: cena zakupu z VATem, czy zakupu bez
    VATu?

  • 4. Data: 2002-01-14 10:32:18
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Dante" >
    > Dziekuje.

    > Ale to zdanie jest jeszcze nie jasne: cena zakupu z VATem, czy zakupu bez
    > VATu?

    "netto" to znaczy bez VAT
    z VAT byloby "brutto".

    Boguslaw

  • 5. Data: 2002-01-14 10:35:55
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 14 Jan 2002, Dante wrote:

    >+ Znajomy ma maly sklepik i musi zrobic inwenture na koniec roku.
    >+ Czy ma on wpisac elementy po cenach zakupu czy sprzedazy (z narzutem

    A ma drukowaną KPiR z objaśnieniami ? (wiem, tyle czytania... ;) !)
    "...podatnik może również dokonać wyceny...według cen zakupu".
    **************
    Ważne co napisze w nagłówku kolumny spisu :)
    Rzuć monetę i wybierz "nabycia" lub "zakupu" - i już.
    To jest punkt 21 "Objaśnień" (druga część, po rozp. ministra)

    >+ i VATem)?

    A to na początek zależy czy jest VATmanem :)
    Jeśli NIE jest to VAT jest dla niego kosztem (liczyć)
    Jeśli JEST - to wszędzie, gdzie go odliczył/doliczył
    składając deklarację VAT go pomija (podaje netto).
    IMHO zapis (skomplikowany) jest ważny: jakby zapomniał
    wpisać koszt do ewidencji VAT to VAT mu "przepada",
    ale (wobec takiego zapisu jak wyżej) staje się kosztem !
    (IMHO, oczywiście, ale wszystkie przypadki które usiłowałem
    wyjaśnić tak się kończyły).

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2002-01-14 10:42:27
    Od: "Dante" <d...@h...com>

    Jest VAT-owcem, na ryczalcie (nie prowadz KPiR tylko ewidencje - widocznie
    tam nie jest to napisane)

    czyli powiem mu zakupu netto i bedzie dobrze (mam nadzieje).