  • 1. Data: 2018-06-18 13:08:04
    Temat: JPK_FA - czemu księgowa nie może?
    Od: m <m...@g...com>

    Cześć,

    Czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć prostymi słowami, czemu księgowa za mnie
    nie może generować plików JPK_FA?

    Problem jest taki, że sobie ręcznie generuję fakturę (skrypt generujący
    PDFa o stałych polach i zmiennej dacie i numerze faktury), nie chce mi
    się przenosić do żadnego programu/systemu księgowego, bo to mi
    niepotrzebne.

    Wygląda na to że będę musiał sam sobie napisać generator plików FA, co
    także nie jest super ciekawą sprawą.

    Sądziłem że księgowa to może za mnie ogarnąć, ta jednak twierdzi że to
    niemożliwe.

    Prawda Ci to czy jej się po prostu nie chce?

    p. m.

  • 2. Data: 2018-06-18 22:03:09
    Temat: Re: JPK_FA - czemu księgowa nie może?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "m" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]

    >niemożliwe.
    >Prawda Ci to czy jej się po prostu nie chce?

    Na ile sie orientuje - ona w swoj program wpisuje fakture zbiorczo.

    A JPK_FA wymaga takze pozycji faktury.

    I pewnie jej program nie przewiduje ...

    J.

  • 3. Data: 2018-06-19 14:45:24
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-06-18 o 22:03, J.F. pisze:
    > Użytkownik "m"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Na ile sie orientuje - ona w swoj program wpisuje fakture zbiorczo.

> [...]

    Sporo programów oprócz JPK_VAT połyka też JPK_FA.
    Jeśli nie - są bezpłatne konwertery JPK_FA na JPK_VAT i wtedy program
    księgowy już jest zadowolony.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 4. Data: 2018-06-25 11:57:30
    Od: marios <d...@f...gd>

    W dniu 19.06.2018 o 14:45, Adam pisze:
    pl...

    > Sporo programów oprócz JPK_VAT połyka też JPK_FA.
    > Jeśli nie - są bezpłatne konwertery JPK_FA na JPK_VAT i wtedy program
    > księgowy już jest zadowolony.

    Ale przecież nie o to chodzi.
    JPK_FA jest strukturą wymaganą (obecnie) na żądanie i zawiera praktycznie
    wszytko co do niej należy ( z pozycjami faktury - towarami np.)

    Księgowa musiałaby przepisywać całą fakturę, z pozycjami do jakiegoś swojego
    programu (jeżeli to inny program - a prawdopodobnie tak jest).

    Część programów księgowych prawdopodobnie może zaimportować taki
    wygenerowany plik JPK_FA z pliku pochodzącego z _systemu_klienta_, ale PDF-a
    się nie da (na 99%, a księgowa nie jest raczej informatykiem rozwalającym
    struktury budowy pliku PDF itd.). Wtedy odchodzi ręczne przepisywanie.

    """>>>nie chce mi
    """
    Skoro "nie chce mi się" i "bo to mi niepotrzebne"
    To potrzebne czy niepotrzebne?
    To może zapłacić księgowej aby ręcznie prze-klepała faktury.

  • 5. Data: 2018-07-13 14:13:06
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2018-06-25 o 11:57, marios pisze:
> [...]
    > PDF-a się nie da (na 99%, a księgowa nie jest raczej informatykiem
    > rozwalającym struktury budowy pliku PDF itd.). Wtedy odchodzi ręczne

    PDF-y się OCR-uje. Są nawet programy uczące się szablonów faktur różnych
    wystawców, co umożliwia względną automatyzację procesu.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2018-07-13 15:17:51
    Od: marios <d...@f...gd>

    W dniu 13.07.2018 o 14:13, Miroo pisze:

    > PDF-y się OCR-uje. Są nawet programy uczące się szablonów faktur różnych
    > wystawców, co umożliwia względną automatyzację procesu.
    >
    > Pozdrawiam

    Już to widzę - jak księgowa buduje system do OCR-owania, potem zamawia drugi
    system do wrzucania (zapewne podrzucania od tylca) tego do bazy jej programu
    - o ile to się w ogóle da w nim, itd. itp. ..

    O czym my tu w ogóle ....

  • 7. Data: 2018-07-13 19:33:22
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Fri, 13 Jul 2018 15:17:51 +0200, marios <d...@f...gd>
    wrote:

    >Już to widzę - jak księgowa buduje system do OCR-owania, potem zamawia drugi
    >system do wrzucania (zapewne podrzucania od tylca) tego do bazy jej programu
    >- o ile to się w ogóle da w nim, itd. itp. ..
    Nic nie trzeba budować, to wszystko już zbudowano kilka lat temu:
    https://www.saldeosmart.pl/biuro/odczytywanie-dokume
    ntow

    WAM
    --
    www.nawakacje.pl ?
    pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

  • 8. Data: 2018-07-14 09:57:41
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    Miroo pisze:

    > PDF-y się OCR-uje. Są nawet programy uczące się szablonów faktur różnych
    > wystawców, co umożliwia względną automatyzację procesu.

    są PDF-y i PDF-y. Niektóre się łatwo OCR-uje, inne trudno, jeszcze inne
    bardzo trudno (stosunek koszt/zysk).

  • 9. Data: 2018-07-15 12:02:07
    Od: jureq <j...@n...no>

    W dniu Fri, 13 Jul 2018 15:17:51 +0200, użytkownik marios napisał:

    > Już to widzę - jak księgowa buduje system do OCR-owania, potem zamawia
    > drugi system do wrzucania (zapewne podrzucania od tylca) tego do bazy
    > jej programu - o ile to się w ogóle da w nim, itd. itp. ..

    Chyba nie znasz praktyki. Nie potrafię sobie wyobrazić biura rachunkowego
    (>50 klientów), które nie używa programów OCR do faktur. Pracownicy do
    wklepywania faktur kosztują zbyt drogo.

  • 10. Data: 2019-08-03 20:56:56
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 5b280fff$0$677$6...@n...neostrada.pl

    > Na ile sie orientuje - ona w swoj program wpisuje fakture zbiorczo.

    > A JPK_FA wymaga takze pozycji faktury.

    Co wówczas, gdy każda faktura zawiera tylko jedną pozycję? ;)

    > I pewnie jej program nie przewiduje ...

    IMO program wystawiający faktury powinien budować sobie od razu JPK_FA -- i po
    kłopocie, bo IMO na razie obowiązkowe są tylko JPK_FA faktur przychodowych.

    --