    From: "KOT" <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: JPK dla mikroprzedsiębiorców
    Date: Sun, 29 Oct 2017 20:36:23 +0100

    Poniżej wklejam maila wysłanego do MF w sprawie jednolitego pliku
    kontrolnego dla mikro.
    Myślę, ze w podobnej sytuacji są tysiące takich jak ja. Może głosy innych w
    tej sprawie
    pomogą. Piszcie do MF, niech sie zastanowią nad wprowadzaniem nowych
    regulacji.

    Witam,

    Prowadzę własną działalność gospodarczą od 28 lat. Jestem płatnikiem podatku
    VAT i od dawna nie zatrudniam nikogo.
    Stosuję się skrupulatnie do wymogów sprawozdawczych. Rejestruje swoją
    sprzedaż za pomoca kasy fiskalnej , zakupy
    na podstawie otrzymanych faktur, wypełniam i przesyłam droga elektroniczna
    sprawozdanie VAT-7, itd.
    Staram się rzetelnie prowadzić całą dokumentację finansową sama, bo mnie nie
    stac na wynajecie biura czy informatyka.
    Teraz mam dodatkowo od stycznia 1918 wysyłać JPK. Zgoda, nie mam nic
    przeciwko temu. Zainstalowałam na próbę
    program, przeczytałam instrukcję i niewiele rozumiem.
    Dla takich jak ja, mikro - mikroprzedsiębiorców powinna być wydana osobna
    instrukcja ja się do tego zabrać w stylu:

    Pobierz szablon pliku ... csv ze strony MF
    Otwórz go za pomoca programu ..... dostarczonego przez MF
    Wypełnij odpowiednie rubryki
    Zapisz go pod nazwą , np. styczeń_2017.csv
    Zaimportuj do programu klien JPK
    Przekonwertuj go do formatu ...
    Wyślij używajac profilu zaufanego

    Coś w tym stylu, a nie jakiś informatyczny bełkot, który nie jest mi do
    niczego potrzebny

    Obawiam się, że jeśli nie będzie zrozumiałej i prostej instrukcji co do JPK,
    to nie będę w stanie sprostać wymaganiom i albo naraże się na karę albo
    wypadnie mi zamknąć swój sklep,
    a pewnie nie jestem sama z tym problebem.

    Skoro Rząd , a w tym MF deklaruje być blisko ludzi, to oczekuję, że będzie
    również blisko mnie i mnie podobnych,
    bo łatwiej żądać niż pomagać jak widzę.

    ---
    Ta wiadomosc e-mail zostala sprawdzona pod katem wirusow przez oprogramowanie AVG.
    http://www.avg.com