  • 1. Data: 2017-10-29 20:36:23
    Temat: JPK dla mikroprzedsiębiorców
    Od: "KOT" <a...@p...onet.pl>

    Poniżej wklejam maila wysłanego do MF w sprawie jednolitego pliku
    kontrolnego dla mikro.
    Myślę, ze w podobnej sytuacji są tysiące takich jak ja. Może głosy innych w
    tej sprawie
    pomogą. Piszcie do MF, niech sie zastanowią nad wprowadzaniem nowych
    regulacji.

    Witam,

    Prowadzę własną działalność gospodarczą od 28 lat. Jestem płatnikiem podatku
    VAT i od dawna nie zatrudniam nikogo.
    Stosuję się skrupulatnie do wymogów sprawozdawczych. Rejestruje swoją
    sprzedaż za pomoca kasy fiskalnej , zakupy
    na podstawie otrzymanych faktur, wypełniam i przesyłam droga elektroniczna
    sprawozdanie VAT-7, itd.
    Staram się rzetelnie prowadzić całą dokumentację finansową sama, bo mnie nie
    stac na wynajecie biura czy informatyka.
    Teraz mam dodatkowo od stycznia 1918 wysyłać JPK. Zgoda, nie mam nic
    przeciwko temu. Zainstalowałam na próbę
    program, przeczytałam instrukcję i niewiele rozumiem.
    Dla takich jak ja, mikro - mikroprzedsiębiorców powinna być wydana osobna
    instrukcja ja się do tego zabrać w stylu:

    Pobierz szablon pliku ... csv ze strony MF
    Otwórz go za pomoca programu ..... dostarczonego przez MF
    Wypełnij odpowiednie rubryki
    Zapisz go pod nazwą , np. styczeń_2017.csv
    Zaimportuj do programu klien JPK
    Przekonwertuj go do formatu ...
    Wyślij używajac profilu zaufanego

    Coś w tym stylu, a nie jakiś informatyczny bełkot, który nie jest mi do
    niczego potrzebny

    Obawiam się, że jeśli nie będzie zrozumiałej i prostej instrukcji co do JPK,
    to nie będę w stanie sprostać wymaganiom i albo naraże się na karę albo
    wypadnie mi zamknąć swój sklep,
    a pewnie nie jestem sama z tym problebem.

    Skoro Rząd , a w tym MF deklaruje być blisko ludzi, to oczekuję, że będzie
    również blisko mnie i mnie podobnych,
    bo łatwiej żądać niż pomagać jak widzę.

    ---
    Ta wiadomosc e-mail zostala sprawdzona pod katem wirusow przez oprogramowanie AVG.
    http://www.avg.com

  • 2. Data: 2017-10-30 00:00:36
    Temat: Re: JPK dla mikroprzedsiębiorców
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik KOT a...@p...onet.pl ...

> [...]
    > Otwórz go za pomoca programu ..... dostarczonego przez MF
    > Wypełnij odpowiednie rubryki
    > Zapisz go pod nazwą , np. styczeń_2017.csv

    A nie ma nic takiego dla osób prowadzacych prosta, mala DG i majach
    ksiegowosc np. w excelu?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Wątroba była cały dzień śledziona

  • 3. Data: 2017-10-30 01:05:21
    Od: Czupurny Kazio <s...@w...pl>

    On 30.10.2017 00:00, Budzik wrote:
    > ksiegowosc np. w excelu?

    Ja chyba teraz przerzucę się z excela na kartki w kratkę. W sumie to
    jedyna możliwość żeby nie dowalać sobie niepotrzebnej roboty co miesiąc.

  • 4. Data: 2017-10-30 09:08:38
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    Czupurny Kazio pisze:

    > Ja chyba teraz przerzucę się z excela na kartki w kratkę. W sumie to
    > jedyna możliwość żeby nie dowalać sobie niepotrzebnej roboty co miesiąc.

    Ale, ale, i tak JPK-VAT będziesz od 1.1.2018 MUSIAŁ wysyłać co miesiąc
    elektronicznie. Papierowa ewidencja na kartce w kratkę uchroni cię przed
    pozostałymi JPK ale nie przed JPK-VAT. Takie czasy. Tak sobie wybraliśmy
    - wcześniej czy jeszcze wcześniej.

  • 5. Data: 2017-10-30 10:51:58
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-10-30 o 01:05, Czupurny Kazio pisze:

    > Ja chyba teraz przerzucę się z excela na kartki w kratkę. W sumie to
    > jedyna możliwość żeby nie dowalać sobie niepotrzebnej roboty co miesiąc.

    Tylko do 1.1.2018. Od stycznia każdy płatnik VAT musi prowadzić
    ewidencję elektroniczną.

    --
    Pete

  • 6. Data: 2017-10-30 10:52:21
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-10-30 o 00:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik KOT a...@p...onet.pl ...

    > A nie ma nic takiego dla osób prowadzacych prosta, mala DG i majach
    > ksiegowosc np. w excelu?

    Jest, na stronie MF

    --
    Pete

  • 7. Data: 2017-10-30 18:00:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Pete n...@n...com ...

    > Jest, na stronie MF

    To co watkotwórca marudzi ze nie ma?

    Poszukałem chwile i nie widze- mozesz wskazac?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Delikatnie chwytasz, rozchylasz nogi, bierzesz do ust i zaczynasz

  • 8. Data: 2017-10-30 18:02:09
    Od: "KOT" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pete" <n...@n...com> napisał w wiadomości

    > Jest, na stronie MF
    >
    > --
    > Pete

    Nie ma żadnej prostej instrukcjii ani proponowanego programu do edycji !!!!
    Dlaczego nie ma czegoś takiego jak w e-deklaracjach ????
    Otwieram, edytuję i wysyłam.
    Ja mam średno 10 faktur zakupów w miesiącu, w tym za gaz, prąd i telefon
    nie problem wklepac ręcznie, tylko jak ???
    Powiadacie Excel ? Ok. Jesli legalnie, to trzeba zapłacić za pakiet Office,
    a dlaczego mam ponosić dodatkowe koszty ??
    Dla mikro powinna być prosta aplikacja, tak jak VAT-7 i basta.
    Po cholerę mi te kilkadziesiąt rubryk ???
    A swoją drogą, spróbuj sobie edytować w excelu i zapisac pod
    inna nazwą z rozszerzeniem .csv , an przykład styczeń18.csv, a potem
    zaimportować do JPK,
    to zobaczysz co się stanie.
    Paranoja

    ---

  • 9. Data: 2017-10-30 19:36:12
    Od: "KOT" <a...@p...onet.pl>

    Nie wprowadzaj miły kolego uzytkownikow w błąd !!
    Dla tych co prowadzą dziełalnośc gospodarczą
    jedynie na terytorium Polski powinno być to
    proste jak konstrukcja cepa.
    Powiedz tym co handlują przysłowiową pietruszką
    że dla nich ważne jes ile wyeksportowali albo
    odwrócony VAT.
    Niezauważanie takich przez MF to zwykła ignorancja władzy,
    nic innego.

    Użytkownik "Pete" <n...@n...com> napisał w wiadomości

    > Jest, na stronie MF
    >
    > --
    > Pete

    ---

  • 10. Data: 2017-10-30 23:30:07
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-10-30 o 18:02, KOT pisze:
> [...]
    > Powiadacie Excel ? Ok. Jesli legalnie, to trzeba zapłacić za pakiet Office,
    > a dlaczego mam ponosić dodatkowe koszty ??

    Przecież są dziesiątki, jak nie setki programów do prowadzenia handlu,
    księgowości (KP, KH, ryczałt) itd.
    Kosztują znacznie mniej, niż MsOffice, a bywają i darmowe.
    Wprowadzasz faktury zakupu, dokumenty sprzedaży (lub jednym wpisem z
    kasy fiskalnej), dokumanty kosztowe i inne kwoty (np. paragony) i tyle.
    Tyle!

    Resztę (czyli rejestr VAT, VAT-7, PIT, JPK) uzyskujesz po jednym
    naciśnięciu klawisza. No, może przesadziłem: czasem trzeba poczekać
    kilka sekund. Oraz dobrze jest po pewnym czasie odebrać UPO.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam