  • 101. Data: 2017-11-24 16:44:07
    Temat: Re: JPK dla mikroprzedsiębiorców
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pete" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2017-11-23 o 17:49, J.F. pisze:

    >Nie

    Czemu nie ?
    O ile zrozumialem te, juz nie takie nowe, przepisy, to fryzjer moglby,
    czy nawet powinien, wystawic fakture bez VAT.

    Fryzjer to przypadek dosc skrajny, ale np mechanik naprawia Niemcowi
    auto, sluzbowe auto.

    J.

  • 102. Data: 2017-11-25 21:30:50
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-11-24 o 16:44, J.F. pisze:
> [...]
    > czy nawet powinien,  wystawic fakture bez VAT.
    >
    > Fryzjer to przypadek dosc skrajny, ale np mechanik naprawia Niemcowi

    Nie.

    --
    Pete

  • 103. Data: 2017-11-30 11:46:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "cef" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    W dniu 2017-11-15 o 01:02, Arek pisze:

    >Nawet jeśli teoretycznie codziennie coś trzeba wpisywać
    >to przecież statystycznie w połowie przypadków
    >wpisy nie będa się pokrywać (z kontrrejestrami kontrahenta)
    >Nie ma przecież dziennej korelacji faktura u wystawcy i jednoczesnie
    >u odbiorcy.
    >To niby co ten codzienny JPK miałby dać?
    >Pomijam już kwestię jakie US ma narzędzia do wyciągania
    >jakichkolwiek wniosków z JPK tych obecnych.

    Wersja a): juz licza, ile to oszustow zlapia, co wystawili fakture za
    pozno :-)

    Wersja b): usilnie prą do tego, żeby VAT naliczony wplacac na konto
    US.
    Dzieki codziennej wysylce beda mogli uwolnic/zwrocic firmom szybko,
    wiec odpadnie argument, ze za duzo pieniedzy zamrozonych.

    J.

  • 104. Data: 2017-11-30 12:04:40
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2017-11-30, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > Wersja b): usilnie prą do tego, żeby VAT naliczony wplacac na konto
    > US.

    To o czym piszesz, to nie konto US. To Twoje "specjalne" konto do
    rozliczeń VAT. Możesz je (w ograniczonym zakresie) używać, np. do
    wpłaty na inne konta typu VAT.

    > Dzieki codziennej wysylce beda mogli uwolnic/zwrocic firmom szybko,
    > wiec odpadnie argument, ze za duzo pieniedzy zamrozonych.

    W cuda wierzysz? :)
    Póki co obiecują, że jak ktoś będzie z tych kont korzystać, to może
    liczyć na termin 25 dni, ale jak przekroczą, to co im zrobisz? :P

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 105. Data: 2017-11-30 13:26:02
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-11-30 o 11:46, J.F. pisze:
    > Użytkownik "cef"  napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Wersja a): juz licza, ile to oszustow zlapia, co wystawili fakture za
    > pozno :-)

    O ile się połapią :-)

    > Wersja b): usilnie prą do tego, żeby VAT naliczony wplacac na konto US.
    > Dzieki codziennej wysylce beda mogli uwolnic/zwrocic firmom szybko, wiec
    > odpadnie argument, ze za duzo pieniedzy zamrozonych.

    Reklamują JPK, że
    jak złożysz, to szybciej dostaniesz zwrot i akurat
    w tym miesiącu się sprawdziło. Złożyłem pierwszy JPK
    i dostałem kilka dni temu już zwrot za październik z deklaracji składanej
    na początku listopada. Jak to ma być reguła, to przyjmuję z zadowoleniem.

  • 106. Data: 2017-11-30 18:05:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "cef" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

> [...]
    >składanej
    >na początku listopada. Jak to ma być reguła, to przyjmuję z

    Piszesz chyba o zwrocie z eksportu ?
    Ciekawe ... bonus za JPK? Bo na sprawdzenie VIES to chyba za wczesnie.

    A szykuja nam mala rewolucje - jak kupisz w kraju za 100zl+VAT, to
    23zl bedziesz przelewal na konto US, a nie sprzedawcy.
    Jak potem cos sprzedasz np za 120zl netto, to kupujacy tez wplaci VAT
    z twojej faktury do US.
    W efekcie chwilowo jestes 3 zl do tylu i czekasz na wyplate z US :-)

    Jesli jestes eksporterem/WDT, to do sytuacji jestes przyzwyczajony,
    ale firmom krajowym niekoniecznie sytuacja odpowiada.
    czesty JPK moze przyspieszyc wyplaty.

    J.

  • 107. Data: 2017-11-30 20:42:58
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-11-30 o 18:05, J.F. pisze:
    > UĹźytkownik "cef"  napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Piszesz chyba o zwrocie z eksportu ?
    > Ciekawe ... bonus za JPK? Bo na sprawdzenie VIES to chyba za wczesnie.

    Tak. (WDT)
    Oczywisty bonus, bo oprócz standardowego sprawdzenia prawa
    do stawki zerowej podstawą zwrotu (gdy cokolwiek kontrolowali) zawsze
    było sprawdzenie czy ten VAT "uzbierałem" prawidłowo i teraz pewnie
    zaraz po 25. miesiąca im się pokazało, ze są odpowiedniki w moich
    rejestrach
    PS
    Napisałem, że oddali kilka dni temu, ale sprawdziłem i to było
    wczoraj.Tak mi się wydawało, że kilka dni, bo dawno nie zaglądałem
    i nie spojrzałem na datę. Więc może te 3-4 dni wystarczyły
    do skonfrontowania danych.

> [...]
    > twojej faktury do US.
    > W efekcie chwilowo jestes 3 zl do tylu i czekasz na wyplate z US :-)

    No nie do końca, bo do odprowadzenia do US będzie tyle samo.
    Jeśli problem zalegania pomiędzy kontrahentami będzie taki sam jak był,
    to za wiele się nie zmieni, bo tej kasy i tak nie było. Ale jeśli
    konieczność płacenia VAT na rachunki US zmobilizuje jakoś ludzi do
    płacenia, to się raczej polepszy.
    Chyba, że będa płacic tylko VAT do US a netto do sprzedawcy już nie...

    > Jesli jestes eksporterem/WDT, to do sytuacji jestes przyzwyczajony, ale
    > firmom krajowym niekoniecznie sytuacja odpowiada.
    > czesty JPK moze przyspieszyc wyplaty.

    Ja czekam na cały zapłacony VAT swoim dostawcom, a nie na jakieś 3zł
    ale mam bonus, bo nie płacę od sprzedaży - coś za coś.