  • 1. Data: 2011-02-07 10:47:16
    Temat: Jak US liczy wartość auta
    Od: mk <m...@n...com>

    Witam,

    Chciałbym się zapytać jak US liczy wartość auta? Dostałem od brata auto
    w ramach darowizny i z tego co czytam w internecie to wygląda na to, że
    jeżeli wartość darowizny nie przekracza 9637zł to nie zapłacę podatku.

    Z góry dziękuję.
    Mariusz

  • 2. Data: 2011-02-07 11:19:15
    Temat: Re: Jak US liczy wartość auta
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-02-07 11:47, mk pisze:
> [...]
    > w ramach darowizny i z tego co czytam w internecie to wygląda na to, że
    > jeżeli wartość darowizny nie przekracza 9637zł to nie zapłacę podatku.

    Nawet jak przekracza to można tego podatku uniknąć dokonując
    odpowiedniego zgłoszenia (w odpowiednim terminie) do US. :)

    --
    spp

  • 3. Data: 2011-02-07 11:47:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 7 Feb 2011, mk wrote:

    > Witam,
    >
    > Chciałbym się zapytać jak US liczy wartość auta?

    "Rynkowo". Tak jak do PCC.
    Uczciwie mówiąc, to naciąga, bo z opisów wychodzi że w razie sporu
    podatnikowi przedstawiane są wartości z *OFERT*, a nie *transakcji*,
    co jak wiadomo może się "nieco" różnić.
    Znaczy bierze się i patrzy za ile chciano sprzedać podobny samochod,
    podobny rocznik, podobne wyposażenie itd.
    No ale co zrobisz.
    Niemniej uzasadnione różnice mogą wystąpić.
    Wszystkie powody, które pozwalają *obiektywnie* uznać że wartość
    była niższa niż "średnia rynkowa" są dobre (np. zły stan techniczny,
    jakieś uszkodzenia itede) - tyle, że trzeba *później* mieć *dowody*
    że tak było (np. kwitki za naprawę itede).
    Bo przedstawienie pojazdu w dobrym stanie z komentarzem "sam
    naprawiałem a części kupiłem na giełdzie bez kwitków" nie przejdzie :)

    pzdr, Gotfryd