  • 1. Data: 2018-09-06 10:28:05
    Temat: Jak forma daty na fakturze?
    Od: kapitalikk <a...@g...com>

    Dzień dobry
    Mam problem z datą na fakturze.
    Czy istnieje przepis, który określa nakazuje używanie formatu daty na
    fakturze?
    Mam fakturę od kontrahenta, w której napisał:
    2018-06-09
    Nie wiem czy to jest dziewiąty czerwca, czy szósty września.

    W niektórych przepisach zusowskich mam wzór:
    DD/MM/RRRR
    i jest jasne.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2018-09-06 10:29:57
    Temat: Re: Jak forma daty na fakturze?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-09-06 o 10:28, kapitalikk pisze:
> [...]
    > Mam fakturę od kontrahenta, w której napisał:
    > 2018-06-09
    > Nie wiem czy to jest dziewiąty czerwca, czy szósty września.

    Rok, miesiąc, dzień.

    Dziwaczny sposób pisania odwrotnej kolejności miesiąca i dnia
    (07/15/2018) występuje chyba tylko w USA.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2018-09-06 10:32:40
    Od: kapitalikk <a...@g...com>

    > Rok, miesiąc, dzień.

    Czy może znasz podstawę prawną?

  • 4. Data: 2018-09-06 11:02:59
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-09-06 o 10:32, kapitalikk pisze:

    > Czy może znasz podstawę prawną?

    Poszukaj w standardach zapisów dat wg ISO 8601.

    A przede wszystkim podaj powód, dla którego zawracasz nam tutaj dupę
    swoim problemem :) 2018-06-09 to 9 czerwca, czy taka odpowiedź ci do
    czegoś nie pasuje, a jeśli nie pasuje, to do czego?

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2018-09-06 11:13:32
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Czy może znasz podstawę prawną?

    Raczej nie ma tego w prawie.
    Jak zapis daty zaczął być wykorzystywany i przetwarzany
    cyfrowo, to jakoś to trzeba było ujednolicić i jest nawet norma ISO.
    I jeśli klient tę fakturę wygenerował w jakimś programie,
    to jest spora szansa, że jest zgodnie ze standardem/normą
    ale jak sam wystukał w excelu, to nie wiesz.
    Sam jak piszę ręcznie czasem WZ, to tworzę numer wg daty dziennej
    i jak przeglądam stare kwity, to widzę, że zapisywałem różnie kolejność -
    więc reguły wtedy nie będzie.

  • 6. Data: 2018-09-06 11:15:47
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    Liwiusz pisze:

> [...]
    > swoim problemem :) 2018-06-09 to 9 czerwca, czy taka odpowiedź ci do
    > czegoś nie pasuje, a jeśli nie pasuje, to do czego?

    Ma fakturę zakupową z dnia 9 czerwca, niezaksięgowaną, i kombinuje, coby
    było, jakby przyjąć, że to jednak 6 września. A i tak w JPK się to
    rozjedzie (gdzieś tam hen w chmurze).

  • 7. Data: 2018-09-06 11:33:45
    Od: kapitalikk <a...@g...com>

    > A przede wszystkim podaj powód, dla którego zawracasz nam tutaj dupę
    > swoim problemem :) 2018-06-09 to 9 czerwca, czy taka odpowiedź ci do
    > czegoś nie pasuje, a jeśli nie pasuje, to do czego?

    Mnie się wydaje, że to 6 września.
    Dupę zawracam dlatego, że może ktoś z rządzących (nadzieja) kiedyś to
    będzie czytał i zwróci uwagę na fakt, że w JPK można odczytywać i
    zapisywać daty różnie. Przecież są one od różnych dostawców. Każdy z
    nich może stosować inne formaty daty. Ja nie muszę wiedzieć jaki to format.
    Wpiszę taką datę jaka mi się podoba a pałować się będę potem tracąc czas
    na pieprzone wyjaśnienie w JPK błędy.
    Ty może masz na to czas, ja niestety nie.

    Kiedyś tutaj zadałem pytanie:
    Czy wiecie jak zmusić dostawcę (wystawiającego fakturę) aby na fakturze
    umieszczam prawidłowe określenia.
    Jeśli Liwiuszu dostaniesz fakturę a w niej jest pozycja:
    1 YgJpk26 - 2 szt. - 298 zł
    To Ty z pewnością wiesz, że jest to lampa wyładowcza o średnicy 26 cm.
    Ja niestety nie wiem tego. Dowiedziałem się wtedy, że właściwe zapisy na
    fakturze wymuszają dyrektywy unijne oraz ustawa o języku polskim.
    Ale to tak na marginesie.
    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2018-09-06 11:35:14
    Od: kapitalikk <a...@g...com>

    dla którego zawracasz nam tutaj dupę

    A tu się tylko o polityce rozmawia? :)
    Pozdrawiam
    .

  • 9. Data: 2018-09-06 11:59:37
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2018-09-06 o 11:33, kapitalikk pisze:

> [...]
    > będzie czytał i zwróci uwagę na fakt, że w JPK można odczytywać i
    > zapisywać daty różnie. Przecież są one od różnych dostawców. Każdy z

    Może stosować, ale dla wygody swoich klientów wybierają rozwiązania
    standardowe.

    Ja nie muszę wiedzieć jaki to format.
    > Wpiszę taką datę jaka mi się podoba a pałować się będę potem tracąc czas
    > na pieprzone wyjaśnienie w JPK błędy.
    > Ty może masz na to czas, ja niestety nie.

    Mam faktury od wielu dostawców i od czasu kiedy jest JPK
    nie było takiego problemu.

  • 10. Data: 2018-09-06 12:16:47
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Mnie się wydaje, że to 6 września.

    Dlaczego tak ci się wydaje? Chodziłeś do szkoły w USA? Nie umiesz pisać
    po polsku?

> [...]
    > zapisywać daty różnie. Przecież są one od różnych dostawców. Każdy z
    > nich może stosować inne formaty daty. Ja nie muszę wiedzieć jaki to format.

    W Polsce nie stosuje się zapisu daty miesiąc przed dniem, a potem rok.

    > Wpiszę taką datę jaka mi się podoba a pałować się będę potem tracąc czas
    > na pieprzone wyjaśnienie w JPK błędy.

    Tak będzie - w końcu za błędy wynikające ze swojego nieuctwa się płaci.

    > Ty może masz na to czas, ja niestety nie.

    Jak nie masz czasu, to wpisuj datę tak, jak się to w Polsce robi - rok,
    miesiąc, dzień.

    > Kiedyś tutaj zadałem pytanie:
    > Czy wiecie jak zmusić dostawcę (wystawiającego fakturę) aby na fakturze
    > umieszczam prawidłowe określenia.

    A jak zmusić grupowicza, aby pisał po polsku? Bo nijak nie mogę
    zrozumieć, po co miałbyś zmuszać dostawcę, abyś ty (sic: umieszczam)
    umieszczał prawidłowe określenia?

    > Jeśli Liwiuszu dostaniesz fakturę a w niej jest pozycja:
    > 1 YgJpk26 - 2 szt. - 298 zł
    > To Ty z pewnością wiesz, że jest to lampa wyładowcza o średnicy 26 cm.
    > Ja niestety nie wiem tego.

    Art. 106e ust. 1 pkt 7 ustawy o VAT. Jeśli jest spór co do tego, czy
    nazwa (rodzaj) usługi lub towaru jest poprawnie określona, to pewnie
    spór by się oparł o sąd. Nie oczekujesz chyba Ustawy o Nazwach Lamp na
    Fakturach?

    Swoją drogą - YgJpk26 nic nie pokazuje w google, więc pewnie nazwa jest
    zła :)

    --
    Liwiusz