  • 1. Data: 2015-06-14 13:19:32
    Temat: Jak jest z wygranymi w grach przez internet?
    Od: Waluś <r...@i...pl>

    Np. wygrywam 900 mln zł w grze lotto w sieci.
    Jak przelać kasę na swoje konto, aby nie płacić podatku.
    Wiem, że wolna kwota od podatku to 2200 zł przy takich zakładach.
    Więc mogę codziennie przelewać 2200 przez miesiąc (uważać tylko żeby nie
    przekroczyć kwoty 15000 euro w miesiąc)?

    Dobrze rozumiem? Czy 2200 to mogę sobie przelać raz na miesiąc?

    To pytanie, nie szukanie furtki. Jakbym miał ten "dylemat" to bym
    zapłacił specjaliście od podatków, nawet 100000 zł. :)

  • 2. Data: 2015-06-14 13:47:25
    Temat: Re: Jak jest z wygranymi w grach przez internet?
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2015-06-14 o 13:19, Waluś pisze:
> [...]
    > żeby nie przekroczyć kwoty 15000 euro w miesiąc)?
    >
    > Dobrze rozumiem? Czy 2200 to mogę sobie przelać raz na miesiąc?

    A skąd kwota 2200?
    Limit bez podatku jest chyba inny w tego typu zakładach co i tak nie
    zmienia faktu,
    że podatek jest od wygranej. Jeśli więc wygrywasz 900mln, to podatek
    wynosi, tyle
    ile wyjdzie gdy przyjmiesz właściwą stawkę 10% - chyba? -
    i rozbijanie na raty nic nie da.
    Chyba, że będziesz wygrywał małe sumy codziennie i potrafił to udowodnić.

  • 3. Data: 2015-06-14 14:24:01
    Od: Waluś <r...@i...pl>

    W dniu 2015-06-14 o 13:47, cef pisze:

> [...]
    > i rozbijanie na raty nic nie da.
    > Chyba, że będziesz wygrywał małe sumy codziennie i potrafił to udowodnić.

    no właśnie tu jest problem/kruczek, bo organizator nie musi odprowadzać
    podatku. A on jest poza granicą Polski, i nie płaci podatku od gier -
    żadnego
    I o to właśnie pytam, co do kwoty:
    "ygrane w grach liczbowych, loteriach pieniężnych, grze telebingo,
    zakładach wzajemnych, loteriach promocyjnych, loteriach audioteksowych i
    loteriach fantowych są zwolnione z podatku dochodowego jeżeli
    jednorazowa wartość tych wygranych nie przekracza 2.280 zł."

    i tak się zastanawiam, jakbym codziennie przelewał sobie taką kwotę, i
    miesięcznie nie przekroczył 15 000 euro. To chyba by było OK.
    :)

  • 4. Data: 2015-06-14 19:17:03
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Waluś" <r...@i...pl> wrote in message
    > jeżeli jednorazowa wartość tych wygranych nie przekracza 2.280 zł.

    *jednorazowa*

    > i tak się zastanawiam, jakbym codziennie przelewał sobie taką kwotę

    nie

    --
    http://db.org.pl/

  • 5. Data: 2015-06-16 11:13:24
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Sun, 14 Jun 2015 13:19:32 +0200, Waluś napisał(a):

> [...]
    > Więc mogę codziennie przelewać 2200 przez miesiąc (uważać tylko żeby nie
    > przekroczyć kwoty 15000 euro w miesiąc)?

    A udział w takich grach jest legalny? Jeśli nie, to masz problem większy
    niż podatek.

  • 6. Data: 2015-06-23 19:57:12
    Od: Waluś <r...@i...pl>

    W dniu 2015-06-16 o 11:13, jureq pisze:

    > A udział w takich grach jest legalny? Jeśli nie, to masz problem większy
    > niż podatek.

    no chyba jest, jak może to firmować pan z Lotto.pl/
    :)

  • 7. Data: 2015-06-24 09:43:53
    Od: Robert Winkler <n...@n...org>

    W dniu 2015-06-23 o 19:57, Waluś pisze:

    > no chyba jest, jak może to firmować pan z Lotto.pl/
    > :)

    Pisałeś ze organizator jest poza granicami polski,
    przeczytaj więc artykuł 107 § 1 oraz § 1 Kodeksu karnego skarbowego

    Art. 107. § 1. Kto wbrew przepisom ustawy lub warunkom koncesji lub
    zezwolenia
    urządza lub prowadzi grę losową, grę na automacie lub zakład wzajemny,
    podlega karze grzywny do 720 stawek dziennych
    albo karze pozbawienia wolności do lat 3, albo obu tym karom łącznie.
    § 2. Tej samej karze podlega, kto na terytorium Rzeczypospolitej
    Polskiej uczestniczy
    w zagranicznej grze losowej lub zagranicznym zakładzie wzajemnym.

    0930

    To że coś jest reklamowane, nie znaczy że jest legalne.

    /Robert

  • 8. Data: 2015-06-24 16:53:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Winkler" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >Polskiej uczestniczy
    >w zagranicznej grze losowej lub zagranicznym zakładzie wzajemnym.
    30930
    >To że coś jest reklamowane, nie znaczy że jest legalne.

    a) pan z Lotto ... hm, on w zasadzie urzadza gre u siebie, w GB, czy
    na Cyprze, to czy mozna go skazac za to, ze Polacy sie podlaczaja, i
    to nielegalnie ?
    No ale reklamuje wyraznie w Polsce ...

    b) za pierwszym razem nie posadza, to ile tej grzywny maksymalnie moze
    byc ?

    c) trzeba mowic, ze sie gralo z zaganicy. Tylko uwaga - kamery na
    drogach, komorki wszystko zapisuja ... czas chyba przeniesc sie do
    nierejestrowanego prepaida :-)

    d) najwyrazniej ... nie przelewac. Smierdza fikusowi pieniadze, to mu
    nie dawac :-)
    Tylko gdzie trzymac ... w USA nie, w Szwajcarii tez lepiej nie ....

    e) a uzasadnic pozniej latwo - akcje zagraniczne kupic i z dywidendy
    zyc, spolke zagraniczna zalozyc i zysk uczciwie opodatkowac ...

    J.

  • 9. Data: 2015-07-04 12:57:09
    Od: Waluś <r...@i...pl>

    Ja pytam tylko o to co grozi Polakowi, jak odważy się olać przepisy
    panujące w Polsce. Wyśle kupon ze Słowacji albo innego kraju.
    Ale nagrodę przeleje na własne konto w Polsce, i zapłaci US te cholerne
    10% od szczęścia.

    Czy zaszczują, czy zamkną i zabiorą kasę? Czy lepiej olać Polskę, i
    wyprowadzić się do innego kraju? Prosząc o nowe obywatelstwo.

    O to mi chodzi.