  • 1. Data: 2008-05-05 01:51:02
    Temat: Jak legalnie sprzedać taki komputer?
    Od: "Latet" <l...@s...pl>

    Witam,

    Prowadzę 1-os działalność gospodarczą, KPiR, VAT.
    Chcę sprzedać stary komputer, który jest "na stanie" firmy.
    Nie mam pojęcia jak wystawić fakturę i jak to rozliczyć.
    Sprawa jest nieco pokręcona:
    Jak zakładałem działalnosc, to komputer ten już miałem (prywatnie).
    Po paru miesiącach "wciągnąłem" go na stan firmy, odliczając
    sobie wirtualny koszt - zgodny z szacowaną wartością peceta,
    to było ok. 1000 zł. Nie miało to nic wspólnego z VAT-em, naturalnie.
    Nie umieszczałem go też oczywiście w środkach trwałych, bo po co.

    Potem dokupiłem do niego parę nowych części (na fakturę, z VAT).
    Kupiłem tez Windows XP (na fakturę z VAT).
    Kupiłem tez do niego lub dostałem parę części nie na fakturę.

    I teraz chcę to wszystko sprzedać, mam nawet kupca,
    to tez jest firma, więc sprzedaż firma--> firmie.

    Ale co na faturze? Rozpisać to na części wg różnego ich pochodzenia?
    I co z VAT-em?
    Chyba z VAT-em mogę sprzedać tylko te części, które kupiłem
    na fakturę VAT?

    No i kwestia ceny - ja chcę go sprzedac możliwie najtaniej,
    zresztą wiele wart nie jest, ale czy może być tak, że US uzna,
    że wg ich urzędowego widzimisię był on wart więcej? Czym się
    kierować w bezpiecznej wycenie?

    Dziękuję,

    latet

  • 2. Data: 2008-05-06 10:58:25
    Temat: Re: Jak legalnie sprzedać taki komputer?
    Od: r...@o...pl

    On 5 Maj, 03:51, "Latet" <l...@s...pl> wrote:

> [...]
    > to było ok. 1000 zł. Nie miało to nic wspólnego z VAT-em, naturalnie.
    > Nie umieszczałem go też oczywiście w środkach trwałych, bo po co.

    Nie chcę krakać - ale co znaczy że wciągnąłeś prywatnego kompa na
    firmę,
    jeśli nie umieściłeś go w EŚT?
    Na mój gust jedyną drogą było wpisanie tego kompa do EŚT i
    zamortyzowanie,
    a następnie to co dokupowałeś <3500zł mogło iść bezpośrednio w koszty
    ale jako koszty związane z tym ŚT. Jeśli nie wrzuciłeś kompa do EŚT to
    te koszty wpisałeś co najmniej źle(tzn zamiast kol. 10 to kol.
    13/14),
    a do tego teraz jest on dalej prywatny więc możesz go IMVHO sprzedać
    na zwykłą
    umowę kupna-sprzedaży.

    pozdr

  • 3. Data: 2008-05-07 06:00:04
    Od: "Latet" <l...@s...pl>

    > Nie chcę krakać - ale co znaczy że wciągnąłeś prywatnego kompa na
    > firmę, jeśli nie umieściłeś go w EŚT?

    A po co miał iśc do "EST", skoro był wart tylko 1000 zł?
    Odliczyłem to jednorazowo w koszty.
    Tak mi tu na tej grupie doradzono ;-)

    Czy Twoim zdaniem musiał iśc do EST dlatego, że był
    wcześniej prywatny, czy też uważasz, że kazdy komputer,
    nawet najtańszy MUSI iść do EST (co na pewno prawdą nie jest)?

    Dzięki,

    latet

  • 4. Data: 2008-05-07 09:34:54
    Od: <s...@a...pl>

    > A po co miał iśc do "EST", skoro był wart tylko 1000 zł?
    > Odliczyłem to jednorazowo w koszty.

    Na jakiej podstawie? Jedyna sensowna to pozycja z EŚT, jak rozumiem Ty nalazłes
    inny sposób. Jaki?

    > Tak mi tu na tej grupie doradzono ;-)

    Który się odważył doradzać?
    :)

  • 5. Data: 2008-05-08 07:47:11
    Od: "Latet" <l...@s...pl>

    > Na jakiej podstawie? Jedyna sensowna to pozycja z EŚT, jak rozumiem Ty
    > nalazłes inny sposób. Jaki?

    No nic, abstrahując od tego czy wtedy zrobiłem dobrze czy nie...
    Załóżmy że - tak jak chcecie - był w w EST. Nadal jednak nie wiem,
    jak go poprawnie sprzedać - co z VAT?

    Dzięki,

    latet

  • 6. Data: 2008-05-08 08:02:40
    Od: <s...@a...pl>

    > No nic, abstrahując od tego czy wtedy zrobiłem dobrze czy nie...
    > Załóżmy że - tak jak chcecie - był w w EST. Nadal jednak nie wiem,
    > jak go poprawnie sprzedać - co z VAT?

    Myslę ze ja w takiej sytuacji sprzedałbym normalnie, "używany komputer jakiśtam
    (mniej więcej nazwa jak ta wpisana w EŚT)", VAT zw. I wszystko.

  • 7. Data: 2008-05-08 08:06:58
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    s...@a...pl wrote:
    > Myslę ze ja w takiej sytuacji sprzedałbym normalnie, "używany komputer
    > jakiśtam (mniej więcej nazwa jak ta wpisana w EŚT)", VAT zw. I wszystko.

    Dlaczego VAT ZW?

    Piotrek

  • 8. Data: 2008-05-08 08:30:44
    Od: "Latet" <l...@s...pl>

    > Dlaczego VAT ZW?

    No wlasnie?
    Zwlaszcza, ze dokupowałem do niego trochę części
    na fakturę VAT.

    Moze poprostu rozpisać to na części - i część ZW a część 22%?

    latet

  • 9. Data: 2008-05-08 11:30:15
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <fvudnh$s5k$1@inews.gazeta.pl>, "Latet" <l...@s...pl>
    wrote:

    > No wlasnie?

    Bo używany i nie przysługiwało odliczenie?

    > Zwlaszcza, ze dokupowałem do niego trochę części
    > na fakturę VAT.
    >
    > Moze poprostu rozpisać to na części - i część ZW a część 22%?

    Ja bym tak właśnie zrobił. Zwłaszcza że oprogramowanie powinieneś mieć
    osobno zaewidencjonowane...

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.

  • 10. Data: 2008-05-08 17:12:58
    Od: "Latet" <l...@s...pl>

    > Bo używany i nie przysługiwało odliczenie?
    > Ja bym tak właśnie zrobił. Zwłaszcza że oprogramowanie powinieneś mieć
    > osobno zaewidencjonowane...

    To tak zrobię.
    To co "wciągnąłem" na firmę - sprzedaw "ZW", a to co kupiłem
    na fakturę - 22%. Oprogramowania nie sprzedaję.

    latet