  • 1. Data: 2022-09-01 09:23:48
    Temat: Jak liczyc przychód dla celów skalatki zdrowotnej - memorialowo, czy kasowo?
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Mały podatnik na ryczałcie 8,5%, ulga na start czyli sama składka zdrowotna przez
    pierwsze 6 miesięcy, niewatowiec jakby co.
    PYTANIE:
    Jak liczyć przychód wpisywany do comiesięcznej deklaracji składanej do ZUS,
    memoriałowo (wg dat rachunków), czy kasowo według
    otrzymanej zapłaty?
    Przykładowo rachunek wystawiony za usługę klientowi w sierpniu, zapłata przez klienta
    dopiero we wrześniu.
    Przy ryczałcie przychód ma znaczenie dla kolejnych progów kwotowych składki
    zdrowotnej.

  • 2. Data: 2022-09-01 12:08:21
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    klienta dopiero we wrześniu.
    > Przy ryczałcie przychód ma znaczenie dla kolejnych progów kwotowych składki

    A przy ryczałcie jest taka możliwość wyboru: kasowo czy memoriałowo?

  • 3. Data: 2022-09-01 12:48:45
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-09-01 o 12:08, Andrzej Kłos pisze:

    > A przy ryczałcie jest taka możliwość wyboru: kasowo czy memoriałowo?

    W działalności to chyba przychód jest zawsze z kwot należnych.

  • 4. Data: 2022-09-01 13:31:04
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Nie wiem.
    Pińćset lat temu IMHO był wybór (do skarbówki, bo ZUS chyba nie miał limitów rocznych
    jak obecnie, a to przecież inna instytucja),
    ale to czasy Borowskiego bodajże (i tamte stawki ryczałtu chlip, chlip,...).

    -----

  • 5. Data: 2022-09-01 15:22:28
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2022-09-01 o 09:23, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > przez klienta dopiero we wrześniu.
    > Przy ryczałcie przychód ma znaczenie dla kolejnych progów kwotowych

    Na razie nie znam się nawet na tym jakie są możliwości (dzisiaj zeszło
    nam 2h z żoną na zgłoszenie dokładnie takiej działalności - znaczy ona
    zgłaszała a ja dopingowałem).

    Ja zawsze podchodzę do takich dylematów tak, że chyba na wszelki wypadek
    lepiej tak aby zapłacić większą składkę aby nikt się nie mógł czepiać o
    jakieś odsetki za niewpłacenie należnej..... Rozumiem, że i tak na
    koniec roku trzeba wyrównać za wszystkie poprzednie miesiące też. Czy
    może się mylę?
    P.G.

  • 6. Data: 2022-09-01 18:15:01
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    Piotr Gałka pisze:

> [...]
    > jakieś odsetki za niewpłacenie należnej..... Rozumiem, że i tak na
    > koniec roku trzeba wyrównać za wszystkie poprzednie miesiące też. Czy

    ryczałt? To w miesiącu tym lub następnym, w którym przekracza się jeden
    z progów przychodu tyczący się składki zdrowotnej należy wyrównać
    niedobór składki od początku roku. Nie na koniec roku. Już.

  • 7. Data: 2022-09-01 21:05:53
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2022-09-01 o 18:15, Andrzej Kłos pisze:

    > ryczałt? To w miesiącu tym lub następnym, w którym przekracza się jeden
    > z progów przychodu tyczący się składki zdrowotnej należy wyrównać
    > niedobór składki od początku roku. Nie na koniec roku. Już.

    Kiedyś widziałem informację, że już. A ostatnio gdzieś widziałem, że od
    momentu przekroczenia płaci się więcej a wyrównać trzeba przy
    rozliczeniu roku.

    Ale nie interesowało mnie to w tym momencie na tyle, aby gdzieś sobie
    zapisać źródła tych informacji.
    Będzie mnie ten temat interesował na jesieni przyszłego roku. Przy
    ostatniej szybkości zmian może wtedy już być nowy ład 4 czy 5 i wszystko
    może być inaczej :)
    A może ktoś pójdzie po rozum do głowy i przywróci stary ład....
    P.G.

  • 8. Data: 2022-09-12 16:21:45
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Thu, 01 Sep 2022 18:15:01 +0200, Andrzej Kłos <a...@w...pl>
    wrote:

    >ryczałt? To w miesiącu tym lub następnym, w którym przekracza się jeden
    >z progów przychodu tyczący się składki zdrowotnej należy wyrównać
    >niedobór składki od początku roku. Nie na koniec roku. Już.
    Podaj proszę przepis, z którego to wynika.

    WAM
    --
    www.nawakacje.pl ?
    pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl