  • 1. Data: 2003-02-16 21:39:03
    Temat: Jak obliczyc podatek!
    Od: "Jarek" <j...@p...onet.pl>

    Mam prośbę.
    Jestem na KPiR. Przez cały rok generalnie nie płaciłempodatku bo nie miałem
    dochodu. Na koniec roku zostało mi na magazynie towaru na około 6000 zł. Nie
    miałem żadnego towaru na stanie na początek 2002 roku. Powiedzcie proszę jak
    obliczyć podatek?
    Czy od towaru który mam na stanie zapłace podatek? a co jeśli go sprzedam w
    tym roku? zapłace jeszcze raz podatek od sprzedaży?

    Jarek

  • 2. Data: 2003-02-16 22:08:26
    Temat: Re: Jak obliczyc podatek!
    Od: maup <k...@m...in.tarnow.pl>

    Jarek wrote:
    > Na koniec roku zostało mi na magazynie towaru na około 6000 zł. Nie
    > miałem żadnego towaru na stanie na początek 2002 roku. Powiedzcie proszę jak
    > obliczyć podatek?
    Tak w skrócie "na chłopski rozum" (zanim Maddy mnie ukrzyżuje ;)) ).
    Różnicę remanentów (końcowy - początkowy) traktujesz jako przychód.
    Jeżeli wychodzi do przodu (u ciebie 6000 - 0) - masz "dochód" 6000.

    > Czy od towaru który mam na stanie zapłace podatek? a co jeśli go sprzedam w
    > tym roku? zapłace jeszcze raz podatek od sprzedaży?
    Dokładnie tak. Po czem (jeżeli remanent na koniec 2003 będzie mniejszy
    od 6000) odbijesz to sobie na koniec roku. Jeżeli będzie większy, apiać
    od nowa to samo.

    --
    = Pozdrawiam ================================ MauP ==
    = Piotr M. Kumor === GG 1676929 === ph.+48602796599 =

  • 3. Data: 2003-02-19 22:04:00
    Od: "Atomek" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > Czy od towaru który mam na stanie zapłace podatek? a co jeśli go sprzedam
    > tym roku? zapłace jeszcze raz podatek od sprzedaży?
    ===============
    W objasnieniach do KPiR jest napisane jak obliczac dochod. Wynika z nich ze
    w rozliczeniu rocznym, tylko sprzedany towar stanowi koszt uzyskania (w
    ciagu roku zaliczamy zakupiony towar do kosztow uzyskania jakby "awansem").
    Aby dowiedziec sie ile tego jest, nalezy wykonac rachunek
    remanent poczatkowy + zakupy - remanent koncowy
    wyliczona kwote mozna zaliczyc do kosztow uzyskania. Jak wynika z twojego
    postu, w ciagu roku nie udalo ci sie sprzedac towaru za ktory zaplaciles
    6000 a wiec nie moze on stanowic kosztu uzyskania i dlatego pomniejszy
    laczna kwote zakupow dokonanych w ciagu roku. Poniewaz zmiejszasz koszty to
    tym samym zwiekszasz dochod do opodatkowania.

    Jezeli przed koncem roku sprzedaz czesc towarow, to zmniejszy ci sie
    remanent koncowy i wiecej zaliczysz w koszty. Z drugiej strony sprzedaz
    towaru bedzie przychodem i zwiekszy twoj dochod, prawdopodobie bardziej niz
    gdyby towar ten lezal na magazynie. Sprzedajemy zwykle z marza.

    Tomek A.