  • 1. Data: 2008-03-04 19:04:10
    Temat: Jak odwlec zaległy VAT?
    Od: Marcin Kowalik <m...@g...pl>

    Klient niestety tak mnie załatwił, że wisi mi forsę za dwa miesiące i w
    najbliższym czasie pewnie jej nie otrzymam. Będę to musiał wyegzekwować
    sądownie. Jestem tzw. samozatrudnionym, klient do teraz był jeden
    główny, inni sporadycznie, stąd problem.

    Mam zaległość VAT (m.in. za nieopłaconą fakturę), kwota znikoma.
    Dostalem już monit, niebawem pewnie będę miał egzekucje z rachunku. Jak
    ją odwlec na jakieś 2-4 tygodnie?

    Obecnie po prostu forsy nie mam, egzekucja z rachunku nic nie da, a mnie
    utrudni znalezienie i obsługę nowego klienta. Nie mówiąc o tzw.
    bieżącym życiu. Czy normalna rozmowa z egzekucją i ew. pisemny wniosek
    coś da?

    Dość istotne, że zaległość jest jeszcze za grudzień (płatne do 25
    stycznia), w styczniu mi nie zapłacił (zerowy przychód) i do tego w
    styczniu miałem spory koszt (za oszczędności kupiłem sprzęt). I VAT
    przeniesiony ze stycznia (kosztowy) jest większy niż zaległość do
    opłacenia z grudnia. Czyli de facto mam nadpłacony VAT, ale w odwrotnej
    kolejności. Da się to jakoś wykorzystać?

    Niestety większość spraw załatwiam przez net, więc rachunek potrzebny. Z
    debetu już nic nie wycisnę. Poradźcie. Będę wdzięczny.

    A młodym samozatrudnionym przedsiębiorcom radzę uczcie się na błędach i
    nie pozwólcie wodzić się za nos czy kredytować zleceniodawców.
    Szczególnie gdy jest ich niewielu, bo marnie to się kończy. :)

    --
    pzdr

  • 2. Data: 2008-03-04 19:12:16
    Temat: Re: Jak odwlec zaległy VAT?
    Od: Marcin Kowalik <m...@g...pl>

    Marcin Kowalik pisze:
    > Dość istotne, że zaległość jest jeszcze za grudzień (płatne do 25
    > w styczniu mi nie zapłacił (zerowy przychód)

    Och, pardon. Fakturę wystawiłem, więc miałem sprzedaż. Wyegzekwuję w
    przyszłości i skarbówki tego nie obchodzi kiedy. ;)

    W każdym razie bilans jest taki, że nawet uwzględniając wystawione a
    nieopłacone faktury mam nadpłatę VATu, prawie dwukrotnie wyższą niż
    zaległość.

    --
    pzdr

  • 3. Data: 2008-03-04 19:26:55
    Temat: Odp: Jak odwlec zaległy VAT?
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Marcin Kowalik" <m...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:fqk6fc$99l$1@news2.task.gda.pl...
> [...]
    > już monit, niebawem pewnie będę miał egzekucje z rachunku. Jak ją odwlec

    Wniosek o rozłożenie zaległości na raty?

> [...]
    >
    > Niestety większość spraw załatwiam przez net, więc rachunek potrzebny. Z
    > debetu już nic nie wycisnę. Poradźcie. Będę wdzięczny.

    Po poradę do doradcy podatkowego musisz iść.

  • 4. Data: 2008-03-04 22:46:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 4 Mar 2008, Marcin Kowalik wrote:

    > Och, pardon. Fakturę wystawiłem, więc miałem sprzedaż. Wyegzekwuję w
    > przyszłości i skarbówki tego nie obchodzi kiedy. ;)

    Czegoś nie rozumiem.
    Piszesz, że w styczniu miałeś *przychód* (z wystawionej f-ry, nic to
    że nieopłaconej).
    Wyjaśnij, dlaczego wobec tego nie możesz odliczyć VAT od styczniowych
    wydatków?

    > W każdym razie bilans jest taki, że nawet uwzględniając wystawione a
    > nieopłacone faktury mam nadpłatę VATu, prawie dwukrotnie wyższą niż
    > zaległość.

    JAKIM PRAWEM, skoro wystawiłeś faktury, a wiec MIAŁEŚ PRZYCHÓD OVATOWANY?

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2008-03-05 06:56:08
    Od: Marcin Kowalik <m...@g...pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:
> [...]
    > że nieopłaconej).
    > Wyjaśnij, dlaczego wobec tego nie możesz odliczyć VAT od styczniowych

    Za grudzień: VAT do zapłaty ~1000zł

    > JAKIM PRAWEM, skoro wystawiłeś faktury, a wiec MIAŁEŚ PRZYCHÓD OVATOWANY?

    No miałem.

    Styczeń:
    Sprzedaż 4000 zł netto + 880 zł VAT
    Zakupy 8000 zł netto + 1760 zł VAT
    do przeniesienia na kolejny miesiąc 880 zł

    Co się nie zgadza?

    --
    pzdr

  • 6. Data: 2008-03-05 10:10:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 5 Mar 2008, Marcin Kowalik wrote:

    > Za grudzień: VAT do zapłaty ~1000zł

    A, już jarzę, przepraszam za spóźniony zapłon!

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2008-03-05 22:38:00
    Od: Marcin Kowalik <m...@g...pl>

    Zaległość w egzekucji, lecz bez problemu ustaliłem, że spłacę w ciągu
    najbliższych tygodni (oczywiście odsetki lecą) i obędzie się bez
    egzekucji z konta w tym czasie. Całość bez efektu dorżnięcia podatnika.

    Nie jest źle.
    --
    pzdr

  • 8. Data: 2008-03-05 23:41:55
    Od: "Netx [ NetxLabs Innovations ]" <n...@p...onet.pl>

    Marcin Kowalik pisze:
> [...]
    > najbliższych tygodni (oczywiście odsetki lecą) i obędzie się bez
    > egzekucji z konta w tym czasie. Całość bez efektu dorżnięcia podatnika.

    Witam,

    z doświadczenia wiem, iż rozmowa z "główną księgową", która odpowiada za
    wystawienie tytułów wykonawczych pozwala odwlec windykację i o 3
    miesiące. Wystarczy nie chować głowy w piasek i rozmawiać.

    Pozdrawiam,
    N.