  • 1. Data: 2007-10-11 08:40:42
    Temat: Jak przejść z ryczałtu na KPiR w ciągu roku podatkowego ?
    Od: Łukasz Wojciechowski <l...@p...lublin.pl>

    Witam

    Wiem, że uzyskując dochód z określonych rodzajów działalności - jestem
    zobowiązany zgłosić ten fakt do US i od tego momentu zacząć prowadzić
    KPiR - tak bym właśnie chciał zrobić.

    Spośród wszystkich określonych przeze mnie przedmiotów działalności
    jest kilka:

    52.61.Z Sprzedaż detaliczna prowadzona przez domy sprzedaży wysyłkowej
    52.63.B Sprzedaż detaliczna pozostała prowadzona poza siecią sklepową,
    gdzie indziej niesklasyfikowana
    72.40.Z Działalność związana z bazami danych
    72.50.Z Konserwacja i naprawa maszyn biurowych, księgujących i sprzętu
    komputerowego
    72.60.Z Działalność związana z informatyką, pozostała

    ...które nie są wymienione ani wśród tych nie mogących być "pod
    ryczałtem" ani wśród tych podlegających pod ryczałt.

    Czy to oznacza, że przychód z którejkolwiek z tych działalności
    zobowiąże mnie do przejścia na KPiR ?

    Czy już od następnego dnia od wystawienia FV będę mógł ponosić koszty,
    które później odliczę od przychodu ?

    z góry dziękuję za pomoc
    --
    pozdrawiam
    Łukasz Wojciechowski

  • 2. Data: 2007-10-11 19:46:02
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 11 Oct 2007 01:40:42 -0700, Łukasz Wojciechowski napisał(a):

    > Wiem, że uzyskując dochód z określonych rodzajów działalności - jestem
    > zobowiązany zgłosić ten fakt do US i od tego momentu zacząć prowadzić
    > KPiR

    się zgadza

    > - tak bym właśnie chciał zrobić.

    :)

    > Spośród wszystkich określonych przeze mnie przedmiotów działalności
    > jest kilka:
    > 52.61.Z Sprzedaż detaliczna prowadzona przez domy sprzedaży wysyłkowej

    handel

> [...]

    > komputerowego
    > 72.60.Z Działalność związana z informatyką, pozostała

    działalność usługowa

    > ...które nie są wymienione ani wśród tych nie mogących być "pod
    > ryczałtem" ani wśród tych podlegających pod ryczałt.

    otóż są, w formie, w której je podpisałam.

    > Czy to oznacza, że przychód z którejkolwiek z tych działalności
    > zobowiąże mnie do przejścia na KPiR ?

    żaden z tych

    Nie zostawiłeś sobie żadnej innej furtki? Pewnie zajrzałeś do ustawy o
    zryczałtowanym p.o.f. i tam znalazłeś w art.8 i w załączniku nr 2 te
    usługi, które wykluczają opodatkowania ryczałtem.

    Jedynym więc, moim zdaniem, wyjściem z sytuacji jest poszerzenie DG o
    któryś z punktów tam wymienionych, wykonać choćby tę usługę reklamową (PKD
    74.4) i wtedy, na poniższe pytanie odpowiem Ci:

    > Czy już od następnego dnia od wystawienia FV będę mógł ponosić koszty,
    > które później odliczę od przychodu ?

    "TAK" :)

    --
    Pozdrawiam,
    Jagna

  • 3. Data: 2007-10-12 08:31:03
    Od: Łukasz Wojciechowski <l...@p...lublin.pl>

    On 11 Paź, 21:46, Jagna <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > któryś z punktów tam wymienionych, wykonać choćby tę usługę reklamową (PKD
    > 74.4) i wtedy, na poniższe pytanie odpowiem Ci:

    Jak zwykle niezawodna Jagna - dziękuje bardzo za pomoc

    --
    pozdrawiam bardzo serdecznie
    Łukasz Wojciechowski