  • 1. Data: 2008-03-25 17:21:39
    Temat: Jak rozliczyc 2x PIT11 + 3x PIT 8c ?
    Od: z/svc <z/svc@>

    Witam,

    Mógłby mi ktoś, bardzo proszę, podpowiedzieć jak rozliczyć następujące
    PITy?

    Po pierwsze, rozliczam się razem z małżonką. Mamy następujące PITy:

    Ja mam PIT-11 (dochody z pracy) oraz PIT8c (rozliczenie za giełdę).

    Ona ma PIT-11 (grant z uczelni), PIT8c (zwrot za konferencję) oraz
    PIT8c (dofinansowanie wypoczynku).

    Rozumiem, że:

    Mój PIT-11 oraz jej PIT-11 rozliczamy razem poprzez PIT-37.
    Mój PIT-8c (giełda) rozliczam osobno poprzez PIT-38.

    A co z jej PITami8c? Można oba rozliczyć na naszym wspólnym PIT-37,
    czy ona ma je rozliczyć osobno, tak jak ja rozliczam osobno PIT-8c za
    giełdę?

    Bardzo dziękuję za pomoc.

    --
    z/svc

  • 2. Data: 2008-03-25 17:51:13
    Temat: Re: Jak rozliczyc 2x PIT11 + 3x PIT 8c ?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    z/svc wrote:
> [...]
    >
    > A co z jej PITami8c? Można oba rozliczyć na naszym wspólnym PIT-37,
    > czy ona ma je rozliczyć osobno, tak jak ja rozliczam osobno PIT-8c za

    twoj pit 8c na pit-38
    wszystko reszte razem na pit-37 (albo pit-36 jesli na ktorymkolwiek
    pit-8c nie byly pobrane zaliczki na podatek).

    pit-8c wylądują w kategorii "inne".

  • 3. Data: 2008-03-26 17:51:23
    Od: z/svc <z/svc@>

    On Tue, 25 Mar 2008 12:51:13 -0500, witek
    <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > twoj pit 8c na pit-38
    >wszystko reszte razem na pit-37 (albo pit-36 jesli na ktorymkolwiek
    >pit-8c nie byly pobrane zaliczki na podatek).
    >
    >pit-8c wylądują w kategorii "inne".

    Dzwoniłem jeszcze do US i powiedzieli mi, żeby wszystkie PITy-8c (
    również te za konferencję oraz dofinansowanie) rozliczyć na PIT-37,
    mimo że zaliczka NIE została pobrana. Nie rozumiem.

    --
    z/svc

  • 4. Data: 2008-03-26 18:39:43
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    z/svc wrote:

    > Dzwoniłem jeszcze do US i powiedzieli mi, żeby wszystkie PITy-8c (
    > również te za konferencję oraz dofinansowanie) rozliczyć na PIT-37,
    > mimo że zaliczka NIE została pobrana. Nie rozumiem.

    wiem.
    ja musialem na panią w US nawrzeszczeć żeby zrozumiała dlaczego na
    pit-36 a nie na pit-37.
    Większość pan w US nie ma zielonego pojęcia o swojej pracy.
    One tylko wiedzą co gdzie wklepać i o której jest przerwa.

  • 5. Data: 2008-03-26 18:53:59
    Od: z/svc <z/svc@>

    On Wed, 26 Mar 2008 13:39:43 -0500, witek
    <w...@g...pl.invalid> wrote:

> [...]
    >Większość pan w US nie ma zielonego pojęcia o swojej pracy.
    >One tylko wiedzą co gdzie wklepać i o której jest przerwa.

    A powiedz mi, czy to cokolwiek zmienia, jeśli chodzi o wysokość
    podatku?

    --
    z/svc

  • 6. Data: 2008-03-26 21:43:24
    Temat: Re: Jak rozliczyc 2x PIT11 + 3x PIT 8c ?to
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    z/svc wrote:

    > A powiedz mi, czy to cokolwiek zmienia, jeśli chodzi o wysokość
    > podatku?

    Niewiele, po za faktem, że zgodnie z ustawą powinno być rozliczone na
    pit-36.
    to tak jakbyś probował złożyć rozliczenie na formularzu pit-38, albo z
    ubiegłego roku.
    Konsekwencje takie same.

  • 7. Data: 2008-03-27 06:31:53
    Od: z/svc <z/svc@>

    Mogę zapytać jakie?

    --
    z/svc

  • 8. Data: 2008-03-27 14:07:36
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    z/svc wrote:

    > Mogę zapytać jakie?

    jeśli wyślesz pit-38 zamiast pit-37 to jest to po prostu niezłożenie
    rozliczenia rocznego.

    Zwykle jak wyśle się pit-37 zamiast pit-36 z powodu pit-8c, to panie
    same sie nie orientują, że jest źle i to przechodzi.
    Normalnie jest to niezłożenie rozliczenia.

  • 9. Data: 2008-03-30 20:40:45
    Od: z/svc <z/svc@>

    On Thu, 27 Mar 2008 09:07:36 -0500, witek
    <w...@g...pl.invalid> wrote:

> [...]
    >same sie nie orientują, że jest źle i to przechodzi.
    >Normalnie jest to niezłożenie rozliczenia.

    No ładne kwiatki. Właśnie sobie uzmysłowiłem, że rok temu właśnie tak
    zrobiłem. No ale skoro mam pokwitowanie przyjęcia rozliczenia, to daje
    mi to coś, czy mogę mieć problemy?

    --
    z/svc

  • 10. Data: 2008-04-01 13:32:55
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    z/svc wrote:

    > No ładne kwiatki. Właśnie sobie uzmysłowiłem, że rok temu właśnie tak
    > zrobiłem. No ale skoro mam pokwitowanie przyjęcia rozliczenia, to daje
    > mi to coś, czy mogę mieć problemy?

    Nic ci nie daje.
    Z tym, że US same nie wiedzą dlaczego ma być pit-36, a nie pit-37 i jak
    tylko "komputer przsyjął" to jest dobrze.
    Ostanio babka mi pit-36 kazała przerabiać na pit-37. Az trzeba bylo
    nawrzeszczeć.