  • 1. Data: 2003-10-06 17:12:01
    Temat: Jak rozliczyć VAT???
    Od: <m...@p...onet.pl>

    Witam!

    Rozpoczynam działalność gospodarczą (jednoosobowa firma osoby fizycznej).
    Jest to kwiaciarnia. Jestem płatnikiem VAT. Prowadzę KPiR. Nie rozliczam się
    za pomocą kasy fiskalnej. Mam następujący problem:

    - załóżmy, że sprzedaje np. róże. Stawka VAT na taki towar to 3%. Wiem, że
    do US odprowadzę różnicę pomiędzy VATem należnym a VATem naliczonym. Do tej
    pory jest OK.

    Ale teraz:
    - przychodzi klient i prosi o wiązankę z róż z dekoracją. OK, więc robimy:
    bierzemy 3 róże+ sznurek+wstążka+folia. Stawka VAT na róże to 3%, załóżmy,
    że na wstążkę to 7%, a stawka VAT na folię to 22% (<--założenia). Do marży
    doliczam sobie np. 5 zł za robociznę. I tu pytanie:

    1. Z jaką stawką VAT sprzedać tą wiązankę???
    2. Czy zapłacę VAT od robocizny??? Jaką stawkę???
    3. Jak zaksięgować w KPiR taką wiązankę - każdy składnik wiązanki w kolejnej
    rubryce??? JAK???

    Z góry dzięki wszystkim za pomoc :-)))