  • 1. Data: 2003-12-12 19:46:04
    Temat: Jak rozliczyć prawidłowo remanent
    Od: Nadia<m...@w...pl>

    Dzień dobry ! Do tej pory pozwalałam sobie czytać wypowiedzi
    mądrzejszych ode mnie księgowych , jak również jestem księgową ale
    ciągle się uczę i chyba do końca życia tak będzie:)) Dlatego też
    potrzebuję waszej mądrej pomocy. Swojemu pracodawcy księguję
    dokumenty powierzone ale kiedy przychodzi koniec roku jest
    odwieczne pytanie ile powinien mieć na stanie towarów. Wiem ze nie
    księguje całego przychodu dlatego też boi się o końcowy wynik
    rozliczenia rocznego.Właściwie to on powinien wiedzieć ile czego ma a
    nie ja - ale cóż księgowa powinna wiedzieć tak on uważa:)) dlatego też
    moje pytanie oczywiście jasna sprawa iż inwentaryzacja początkowa
    plus zakup towa.handlowych minus końcowa daje stan towarów w
    formie.Ale jak wyliczyć tę końcową napewno jest jakiś wzór czy szablon
    ponieważ gdy przychodzi urząd na kontrolę szybcutko wiedzą iż jest
    np. zaniżony przychód . Jak oni to liczą?? Czy możecie mi pomóc np.
    opierając się na jakiś przykładowych liczbach? będę bardzo wdzięczna
    wszystkim za okazałą pomoc

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2003-12-12 20:11:49
    Temat: Re: Jak rozliczyć prawidłowo remanent
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Nadia napisał:

> [...]
    > np. zaniżony przychód . Jak oni to liczą?? Czy możecie mi pomóc np.
    > opierając się na jakiś przykładowych liczbach? będę bardzo wdzięczna

    Inwentaryzacje wylicza się tak:
    Bierze sie kajecik, idzie tam gdzie lezy towar/materiał, spisuje ile
    czego mamy a potem znajduje w ostatnich fakturach za ile mogło byc to
    kupione, chyab że akurat mamy jakis inny system ewidencji cen i nie
    musimy po fakturach grzebać.
    Potem mnoży sie ilość jaka znaleźliśmy w magazynie razy cenę jaka
    wyszperaliśmy w dokumentach i to jest wartośc remanetu końcowego.

    I jako księgowa nie powinnas w ogóle dopuszczac innego sposobu liczenia.
    Własciciel może od Ciebie żądać ewentualnie wyszperania tych cen , o ile
    macie to w umowie lub należy do Twoich obowiązków. Ale co ma w magazynie
    musi sam policzyć. No chyba że i to nalezy do Twoich obowiązków.
    Ale nie nalezy do nich na pewno wymyslanie stanu inwentaryzacji żeby
    zamaskowac jego kombinacje.

    Jako osoba dbająca o swój tyłek nie powinnas pozwolić wciagac się w
    cudze machloje. Chyba że i Tobie z tego coś skapnie :-)
    Bo żeby tak kark za darmo nadstawiać? Trzeba sie chyba zakochać...

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2003-12-13 14:18:56
    Od: Nadia<m...@w...pl>

    Maddy ja to wszystko wiem i nie musisz mi mowić jak się robi spis
    inwentaryzacyjny( ja go nie robię dostaję gotowy już z kwotą) to po
    pierwsze a po drugie nie dostaje żadnych łapówek i nigdy nie
    dostawałam za robienie machlojów to po drugie. i ostatnie jeśli
    zadałam takie pytanie tutaj na forum to myśllałam że uzyskam
    fachową odpowiedż a nie takie stwierdzenie jak twoje Maddy i nie
    wierzę zę inne księgowe czy biura rachunkowe nie pomagają swoim
    klientom czy pracodawcom w tych sprawach. W naszym kraju jest
    niewielu uczciwych przedsiębiorców ale to już inna para kaloszy.
    Przykro mi tylko że będąc tu po raz pierwszy zastałam przywitana w
    taki sposób, chciałam tylko uzyskać jakieś wskazówki ale cóz bywa i
    tak . Nie odważe się już tutaj zadać żadnego pytania.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 4. Data: 2003-12-13 15:36:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 13 Dec 2003, Nadia wrote:

    >+ Maddy ja to wszystko wiem

    ...ale o coś pytałaś ? ;)
    [...]
    >+ tak . Nie odważe się już tutaj zadać żadnego pytania.

    Przesadzasz. Spróbuj przyjąc to twierdzenie za pewnik,
    a poziom stresu ci spadnie :) (przynajmniej w związku
    z grupą !)
    Może zaczniesz od odpowiadania, zamiast pytać ? :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (wybywający z grupy na trochę)

  • 5. Data: 2003-12-13 15:37:28
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Nadia napisał:

> [...]
    > taki sposób, chciałam tylko uzyskać jakieś wskazówki ale cóz bywa i
    > tak . Nie odważe się już tutaj zadać żadnego pytania.

    Wczoraj szłam chodnikiem i ochlapał mnie przejeżdżający samochód.
    Już nigdy nie wyjde na ulicę.

    Bardzo mi sie to podoba. Niewatpliwie masz właściwa postawę żeby coś w
    życiu siągnąc :-)))

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 6. Data: 2003-12-13 15:42:36
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > ....ale o coś pytałaś ? ;)
    > [...]

    Pytała "jak rozliczyc prawidłowo" więc dostała odpowiedź.
    Gdyby zapytała "jak rozliczyc sprzedane na lewo towar żeby US się nie
    zorientował" może dostałaby odpowiedź jakiej szuka :-)))

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 7. Data: 2003-12-13 15:44:42
    Od: Nadia<m...@w...pl>

    W tym konkretnym temacie mam właścicwe podejście nie mam po co
    tu bywać jeśli są takie odpowiedzi. Ja owszem również starałąbym się
    odpowiadać ale jak wcześniej powiedzialam bylam tu nowa .a że jest to
    dla mnie istotna sprawa więc pozwoliłam sobie zapytać. Nie myślałam
    ze wyjdzie z tego taki problem.Zyczę wam wszystkiego dobrego
    mimo "tak serdecznych słów z waszej strony"

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 8. Data: 2003-12-15 12:04:15
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Nadia wrote:

> [...]
    > dokumenty powierzone ale kiedy przychodzi koniec roku jest
    > odwieczne pytanie ile powinien mieć na stanie towarów. Wiem ze nie

    Prosze wybaczyc, ale KTO nie ksieguje calego przychodu - PANI ?

    No ale zalozmy, ze Pani ksieguje wszystko tak, jak dostaje wg dokumentow,
    i tylko przypuszczamy, ze ktos nie wykazuje calejs przedazy,
    ale "jako ksiegowego nas to ne obchodzi".
    Pracodawca MOZE CHCIEC wiedziec ile powinien miec na stanie towarow chocby
    dlatego, ze czasem ktos cos ukradnie.
    Aby policzyc czy
    "Stan wg ksiag" zgadza sie ze Stane wg spisu trzeba po prosut ZNAC MARZE
    (kwote marzy)
    Jesli wyliczymy spisy poczatkowy i koncowy w dwoch cenach (zakupu i
    sprzedazy) to mozna wyliczyc marze wg danych...

    Boguslaw