  • 1. Data: 2007-06-12 05:40:31
    Temat: Jak rozliczyć się z umowy o dzieło pomiedzy nie prowadzacymi DG ?
    Od: "maxm" <n...@w...pl>

    Nie prowadzac DG zawieram z inna osoba, rowniez nie prowadzaca DG umowe o
    dzielo, ja w tym przypadku jestem wykonawca. Jak najwygodniej rozliczyc w US
    dochod z tytulu tej umowy ? Chcialbym aby, o ile to mozliwe, roliczenie
    obylo sie bez udzialu strony zlecajacej gdyz nie chce zleceniodawcy straszyc
    i pewnie zniechecic koniecznoscia chodzenia do US, wypelniania PITow. Da sie
    cos w tej sprawie poradzic ?

    Z gory wielkie dzieki za pomoc, pozdrawiam.
    M.

  • 2. Data: 2007-06-12 12:01:22
    Temat: Re: Jak rozliczyae si? z umowy o dzie?o pomiedzy nie prowadzacymi DG ?
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 12-06-2007 o 07:40:31 maxm <n...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > straszyc
    > i pewnie zniechecic koniecznoscia chodzenia do US, wypelniania PITow. Da

    Jeśli to DG ubrana w ubranko nie-DG to się zastanówcie czy i co zgłaszać :)

  • 3. Data: 2007-06-12 12:17:10
    Temat: Re: Jak rozliczya sie z umowy o dzie3o pomiedzy nie prowadzacymi DG ?
    Od: "maxm" <n...@w...pl>

    Użytkownik <t...@o...pl> napisał w wiadomości news:op.tts40kyjipkhj4@unk...
    > Jeśli to DG ubrana w ubranko nie-DG to się zastanówcie czy i co zgłaszać
    > :)

    Nie nie, musi byc zgloszone. Za duzo zyczliwych naokolo :)

    Pozdrawiam,

  • 4. Data: 2007-06-12 12:41:54
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 12-06-2007 o 14:17:10 maxm <n...@w...pl> napisał(a):

    > U?ytkownik <t...@o...pl> napisa? w wiadomo?ci
    >
    > Nie nie, musi byc zgloszone. Za duzo zyczliwych naokolo :)

    A czy to tyczy się czegoś w rodzaju remontu lokalu/nieruchomości?

  • 5. Data: 2007-06-12 13:01:34
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    On 12 Cze, 07:40, "maxm" <n...@w...pl> wrote:
> [...]
    > i pewnie zniechecic koniecznoscia chodzenia do US, wypelniania PITow. Da sie

    Wszystko si da :)
    Najpierw odpowiedni zapis w umowie o dzie o, e zaliczki na podatek
    odprowadza wykonawca.

    A pó niej sprawa jest prosta, obliczasz sobie podatek sam, stosuj c
    w a ciwe koszty uzyskania przychodu, zwykle 20% i p acisz nale n
    zaliczk do 20-go nast pnego miesi ca po miesi cu, w którym skasowa e
    kas :)

    W ubieg ym roku s u y a do tego deklaracja PIT 53, teraz deklaracji
    brak, ale na przelewie radz zapisa symbol formularza, eby US
    wiedzia co z tym zrobi .

    W rocznym zeznaniu ujmujesz to w rubryce, w której wpisuje si dochody
    z umowy zlecenia.

    I to wszystko :)
    (je li chodzi o podatek dochodowy...)

    Pozdrawiam,
    Jagna

  • 6. Data: 2007-06-12 14:57:22
    Od: "maxm" <n...@w...pl>

    Użytkownik <t...@o...pl> napisał w wiadomości news:op.tts6v4afipkhj4@unk...
    > A czy to tyczy się czegoś w rodzaju remontu lokalu/nieruchomości?

    Nie, dokladnie chodzi o fotografię.

    M.

  • 7. Data: 2007-06-12 15:07:17
    Temat: Re: Jak rozliczyc sie z umowy o dzielo pomiedzy nie prowadzacymi DG ?
    Od: "maxm" <n...@w...pl>

    Uzytkownik "Jagna" <j...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
    ps.com...
    > Najpierw odpowiedni zapis w umowie o dzie o, e zaliczki na podatek
    > odprowadza wykonawca.

    Hmm, ok, ale dwie umowy mam juz mam podpisane i nie mam takiego wpisu. Czy
    US bedzie mnie gnebic jesli sam odprowadze zaliczke bez tego zapisu ? W
    nastepnych umowach juz bede wiedzial :) Hm, a moze lepiej juz konsekwentnie
    nie pisac w umowach do konca tego roku kto odprowadza podatek...

> [...]
    > w a ciwe koszty uzyskania przychodu, zwykle 20% i p acisz nale n
    > zaliczk do 20-go nast pnego miesi ca po miesi cu, w którym skasowa e

    Ok, jasne. Czyli nie liczy sie kiedy podpisalem umowe czy pobralem zaliczke
    lecz kiedy otrzymalem cala zaplate ?

    > W ubieg ym roku s u y a do tego deklaracja PIT 53, teraz deklaracji
    > brak, ale na przelewie radz zapisa symbol formularza, eby US
    > wiedzia co z tym zrobi .

    Czy moge prosic o przyklad tytulu przelewu ? Moze byc np. "Zaliczka na
    podatek dochodowy z tytulu umowy o dzielo z dnia XX.XX.2007 - PIT53" ?

    > W rocznym zeznaniu ujmujesz to w rubryce, w której wpisuje si dochody
    > z umowy zlecenia.

    Ja mam umowy o dzielo. Rozumiem, ze traktuje sie to tak samo ?

    > I to wszystko :)
    > (je li chodzi o podatek dochodowy...)

    Hmm, czy powinienem wiedziec cos jeszcze ? :)

    > Pozdrawiam,

    Rowniez pozdrawiam i baaardzo dziekuje za pomoc.

    M.

  • 8. Data: 2007-06-12 16:41:25
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 12-06-2007 o 17:07:17 maxm <n...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > konsekwentnie
    > nie pisac w umowach do konca tego roku kto odprowadza podatek...

    Czy to nie paranoja żeby dorosli ludzie się o takie rzeczy
    cieli :) Jak chcesz sam płacić zaliczke na swój podatek
    to składasz oświadczenie że zapłacisz podatek w ramach swojej DG,
    a jeśli nie masz DG to zamawiający nie ma obowiązku odprowadzenia za Ciebie
    podatku więc sprawa rozwiazana.

    > Ok, jasne. Czyli nie liczy sie kiedy podpisalem umowe czy pobralem
    > zaliczke
    > lecz kiedy otrzymalem cala zaplate ?

    Liczy się kiedy przyszła kasa, z tym że jak dostaniesz część kasy za część
    roboty(nie-zaliczkę), to też się liczy.

    > Czy moge prosic o przyklad tytulu przelewu ? Moze byc np. "Zaliczka na
    > podatek dochodowy z tytulu umowy o dzielo z dnia XX.XX.2007 - PIT53" ?

    W formularzu przelewu podatku w e-banku powinna być jescze fiszka PIT-53,
    jeśli nie to ja ym wybrał PIT-36 i dopisał "ręcznie" że zaliczka na pdoatek
    dochodowy, dawne PIT-53 - czy jakoś tak :)

    > Ja mam umowy o dzielo. Rozumiem, ze traktuje sie to tak samo ?

    Tak

    > Hmm, czy powinienem wiedziec cos jeszcze ? :)

    To to zawsze, ale co?

  • 9. Data: 2007-06-12 16:42:44
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 12-06-2007 o 16:57:22 maxm <n...@w...pl> napisał(a):

    > U?ytkownik <t...@o...pl> napisa? w wiadomo?ci
    >
    > Nie, dokladnie chodzi o fotografi?.

    Jednorazowo i przypadkowo to wyszło i potem już będziesz tylko
    cykał dla siebie samego rozumiem i ani przez myśl Ci nie przemknie
    możliwość
    sprzedaży fotek :) ?

    BTW nie wiem czy fotki nie zahaczają o działalnośc artystyczną
    do której ni trzeba mieć DG - ktoś pociągnie wątek w tą stronę?

  • 10. Data: 2007-06-12 17:09:27
    Od: "maxm" <n...@w...pl>

    <t...@o...pl> wrote in message news:op.ttth1it6ipkhj4@unk...
    > Jednorazowo i przypadkowo to wyszło i potem już będziesz tylko
    > cykał dla siebie samego rozumiem i ani przez myśl Ci nie przemknie
    > możliwość sprzedaży fotek :) ?

    Coz, chcialbym w przyszlosci rozkrecic interes ale na chwile obecna
    zakladanie DG mi sie absolutnie nie oplaca.

    > BTW nie wiem czy fotki nie zahaczają o działalnośc artystyczną
    > do której ni trzeba mieć DG - ktoś pociągnie wątek w tą stronę?

    A to nie wiem. Wiem tylko, ze moge sobie odliczyc 50% kosztow :)

    Pozdrawiam,