  • 1. Data: 2002-12-05 09:24:30
    Temat: Jak sie dokladnie wycenia uzywane auto do KŚT?
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    Witam,

    Krótka piłka:

    Chce "na koniec listopada" wpisac do KST moj prywatny,
    osobowy samochod, ktory mam od roku, a kupilem go
    od prywatnej osoby.

    Jak go wycenic?
    Czy wystarczy jesli zadzwonie do PZU i poprosze o oszacowanie
    jego wartosci rynkowej NA DZIEN DZISIEJSZY?
    I taką kwotę wpisze do KST jako wartosc poczatkową oraz podstawe liczenia
    (poz. 4 oraz 11) ?

    Czy tez muszę dokonywac jakis innych dziwnych obliczen?

    A co jesli PZU wyceni auto na wiecej niz mialem rok temu w umowie
    kupna-sprzedazy (tak moze byc, bo umowa byla lekko zanizona)?

    I jeszcze jedno - co w tym wszystkim z VAT-em?
    Nic po prostu?

    Dzieki!

    Latet

  • 2. Data: 2002-12-05 09:51:26
    Temat: Re: Jak sie dokladnie wycenia uzywane auto do KŚT?
    Od: "Piotr Gas" <g...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "Latet" <N...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > I jeszcze jedno - co w tym wszystkim z VAT-em?
    > Nic po prostu?

    Licza sie tylko faktury ktorych data sprzedazy, jest pozniejsza niz data
    Twojej rejestracji jako platnika VAT.
    Czyli nic z tego :(

    Gason

  • 3. Data: 2002-12-05 10:09:33
    Od: Sławomir Dąbrowski <s...@s...pl>

> [...]
    > jego wartosci rynkowej NA DZIEN DZISIEJSZY?
    > I taką kwotę wpisze do KST jako wartosc poczatkową oraz podstawe liczenia

    Bierzesz wartość z umowy kupna-sprzedaży

  • 4. Data: 2002-12-05 10:13:32
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    > Licza sie tylko faktury ktorych data sprzedazy, jest pozniejsza niz data
    > Twojej rejestracji jako platnika VAT.
    > Czyli nic z tego :(

    Ale nawet nie wiem "z czego to nic" ? :-)

    Samochod kupilem uzywany, od osoby prywatnej,
    wiec zadnego VAT-u na umowie kupna oczywiscie nie ma.

    Nie wiedzialem tylko, czy teraz sam nie musze jakos
    rozdzielac wartosci samochodu na netto + vat.

    Dzieki,

    Latet.

  • 5. Data: 2002-12-05 10:36:05
    Od: "Piotr Gas" <g...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "Sławomir Dąbrowski" <s...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Bierzesz wartość z umowy kupna-sprzedaży

    Oj to raczej nie jest takie pewne, bo nawet Urzad Skarbowy liczac kwote
    podatku naleznego za sprzedaz-zakup samochodu bierze pod uwage odpowiednie
    wartosci zapisane "gdzies-tam". Czyli np. mozna kupic nanowszy model
    mercedesa za symboliczna zlotowke, ale i tak sprzedajacy badz tez kupujacy
    [zalezy jak to jest sformulowane w umowie] musi odprowadzic odpowiednia
    kwote podatku wynikajaca z tabel przeliczeniowych [wartosc rynkowa samochodu
    i "widelki" procentowe podatku zalezne od modelu samochodu, ... itd.]

    Gason

  • 6. Data: 2002-12-05 10:40:09
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    > Bierzesz wartość z umowy kupna-sprzedaży

    No nie wiem....... ja go kupilem rok temu,
    a do KST wpisuje teraz.
    Przeciez jego wartosc spadla.

    Moge zanizyc ją do obecnej wartosci rynkowej.
    Czyli 22.000 -------> 20.000.

    Moge byc lekko stratny, byle nie narazac sie na klopoty.

    Latet

  • 7. Data: 2002-12-05 10:42:58
    Od: Sławomir Dąbrowski <s...@s...pl>

> [...]
    samochodu
    > i "widelki" procentowe podatku zalezne od modelu samochodu, ... itd.]

    Podstawa do wyliczenia podatku od czynności cywilnoprawnej to jedno, a
    wartość początkowa ST to drugie.

  • 8. Data: 2002-12-05 11:01:13
    Od: "Piotr Gas" <g...@u...agh.edu.pl>

    > samochodu
    >
    > Podstawa do wyliczenia podatku od czynności cywilnoprawnej to jedno, a
    > wartość początkowa ST to drugie.

    Gdyby wyliczanie ST wygladalo w ten sposob to mozna by robic rozne
    "przekrety", np. kupujac samochod po niskiej cenie [na rachunku],
    wpisujac cene z rachunku do KST, nastepnie amortyzowac je w krotkim okresie
    do zerowej wartosci, przenosic z powrotem w uzywanie osoby prywatnej,
    a potem odsprzedawac po rzeczywistej cenie rynkowej.
    Tak mi sie przynajmniej wydaje, moze sie myle.

    Gason

  • 9. Data: 2002-12-05 11:07:07
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    Reasumując:

    moge wpisać do KST prawdziwą realna wartosc rynkową
    na dzien dzisiejszy, czy nie moge?

    Dzieki,

    latet

  • 10. Data: 2002-12-05 11:22:41
    Od: Sławomir Dąbrowski <s...@s...pl>

> [...]
    > a potem odsprzedawac po rzeczywistej cenie rynkowej.
    > Tak mi sie przynajmniej wydaje, moze sie myle.

    A gdzie tu widzisz przekręt? W zaniżeniu odpisów amortyzacyjnych? No chyba,
    że myślisz o "przekręcaniu" samego siebie. W takim razie zgoda. Zwłaszcza,
    że występuje tu taki mały, malutki haczyk, że sprzedaż ST trwałych używanych
    uprzednio w DG zalicza się do przychodów z DG.