  • 1. Data: 2009-01-21 09:10:44
    Temat: Jak się pozbyć laptopa z ST?
    Od: Gwyn <g...@a...pl>

    Witam ponownie,

    jeszcze jeden problem mnie dotknął w nowym roku - chciałabym *pozbyć*
    się laptopa z firmy, wpisanego do ewidencji środków trwałych. Załóżmy,
    że laptop się popsuł (spadł i pękła matryca). Normalnie bym to zrobiła
    poprzez dokument LT i wyrzuciła sprzęt na śmietnik. Ale chyba obowiązuje
    jakieś prawo o recyklingu zużytego sprzętu, tak? Musiałabym więc zapewne
    fatygować się do jakiejś firmy i płacić za usługę.

    Może sprzedać go komuś za złotówkę? Czy US może się przyczepić takiej
    transakcji?

    Gwyn

  • 2. Data: 2009-01-21 09:12:42
    Temat: Re: Jak się pozbyć laptopa z ST?
    Od: Daniel Stalica <d...@s...info>

    Gwyn pisze:
    > Może sprzedać go komuś za złotówkę? Czy US może się przyczepić takiej
    > transakcji?

    Pewnie jak wystawisz go na allegro na aukcji, to się nie przyczepi.

    --
    Blog: http://blog.stalica.info

  • 3. Data: 2009-01-23 13:30:22
    Od: Another <n...@g...pl>

    Dnia Wed, 21 Jan 2009 10:10:44 +0100, Gwyn napisał(a):

> [...]
    > fatygować się do jakiejś firmy i płacić za usługę.
    >
    > Może sprzedać go komuś za złotówkę? Czy US może się przyczepić takiej

    U nas się tak robi, sprzedajemy za 1,22 z VAT-em.
    Najlepiej pracownikowi, bo nie musi to wtedy iść przez kasę fiskalną.

    A przed US się wybronimy wyliczając koszty utylizacji takiego sprzętu - nie
    ponosimy tych kosztów, zatem płacimy większy podatek i nie uszczuplamy
    dochodów państwa.
    Pozdrawiam,
    --
    Another

  • 4. Data: 2009-01-23 13:33:58
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-01-23, Another <n...@g...pl> wrote:

    > U nas się tak robi, sprzedajemy za 1,22 z VAT-em.
    > Najlepiej pracownikowi, bo nie musi to wtedy iść przez kasę fiskalną.

    Pracownikowi to trzeba po cenie rynkowej raczej.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 5. Data: 2009-01-23 18:52:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 23 Jan 2009, Wojciech Bancer wrote:

    > Pracownikowi to trzeba po cenie rynkowej raczej.

    O ile wiem, nie jest to taki rzadki przypadek.
    Znaczy zdarzało się się w przeszłości słyszeć że gdzieś-tam coś
    sprzedawali "w dobrej cenie" dla swoich pracowników.
    I zawsze mnie dziwi, że drobiazgowe kontrole, potrafiące przewrócić
    góre papierów i przyczepić się gdzieś o parę groszy TEGO nie
    wyłapują.
    Przepis zaś jest prosty i pozwala na skoszenie takiego "dobrze
    sprzedającego" od ręki - oczywiscie, o ile kontrolerowi zechce
    się sprawdzić, po ile takie sprzęta chodziły na swistaku czy
    alledrogo.

    A co do kasy fiskalnej - sprzedaż przez allegro "zapłata wyłącznie
    przelewem" też rozwiązuje problem, oczywiście o ile nie sprzeda
    się tą drogą nosnika z ew. instalką systemu :]
    (swoją drogą, mógłby ktoś w MF w końcu się w głowę puknąć i sprzedaż
    używanych ST i WNiP "w cenie rynkowej" wyłączyć z kasy zupełnie)

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2009-01-26 09:32:39
    Od: "MariuszM" <m...@T...onet.pl>

    > A co do kasy fiskalnej - sprzedaż przez allegro "zapłata wyłącznie
    > przelewem" też rozwiązuje problem, oczywiście o ile nie sprzeda
    > się tą drogą nosnika z ew. instalką systemu :]

    Czyli można sprzedawać osobom prywatnym bez kasy fiskalnej, pod warunkiem,
    że pieniądze idą przelewem?
    Właśnie, co z płytkami dołączonymi do kompa, jak to rozwiązać, żeby nie
    podpaść pod kasę fiskalną?

    pzdr.
    Mariusz

  • 7. Data: 2009-01-26 11:09:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 26 Jan 2009, MariuszM wrote:

    > Czyli można sprzedawać osobom prywatnym bez kasy fiskalnej, pod warunkiem, że
    > pieniądze idą przelewem?

    *Niektórze* rzeczy tak, nagranych płytek nie.

    > Właśnie, co z płytkami dołączonymi do kompa, jak to rozwiązać, żeby nie
    > podpaść pod kasę fiskalną?

    Sprzedać przez komis, rolę komisanta może pełnić dowolny "okasowany"...

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2009-01-26 12:45:53
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-01-26, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

    [...]

    > *Niektórze* rzeczy tak, nagranych płytek nie.

    BTW. czy "nagrana" to to samo co "tłoczona"? :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 9. Data: 2009-01-26 18:02:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 26 Jan 2009, Wojciech Bancer wrote:

    > BTW. czy "nagrana" to to samo co "tłoczona"? :)

    No i się uwziął :>
    Ministra pytaj ;)
    Masz:
    +++
    7) przy dostawie nagranych, z zapisanymi danymi lub zapisanymi
    pakietami oprogramowania komputerowego
    ---

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2009-01-29 12:25:12
    Od: j...@g...com

    On 26 Sty, 19:02, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

> [...]
    > +++
    > 7) przy dostawie nagranych, z zapisanymi danymi lub zapisanymi

    To ja się podłączę pod wątek.
    A co w sytuacji, kiedy sprzedaję monitor (używany, wpisany do ), do
    którego jest dołączona płyta ze sterownikami, instrukcją itp.?
    Ta płyta nigdzie nie figuruje (na żadnej fakturze) -- była po prostu w
    kartonie z monitorem.
    Ja sprzedaję monitor! I taki zapis będzie na fakturze!
    Czy zgodnie z przepisem taka sprzedaż powinna przejść przez kasę
    fiskalną?
    ---

    pzdr, Ewa