  • 1. Data: 2004-09-10 08:48:52
    Temat: Jak to jest z tym Zusem? 2 pytania?
    Od: "Grzes" <p...@o...pl>

    witam

    Pierwszy raz na grupie z 2 pytaniami.
    Bardzo proszę o pomoc wskazówki.

    Aktulanie pracuję będąc zatrudniony na stałe - przeds - płaci za mnie
    świadczenia.
    Chce z bliską osobą założyc dział gosp i dowiedziałem sie ( nie wiem czy to
    prawda)
    że jeśli zarejstruje działalność na siebie - uniknę płacanie całego ZUS-u
    zapłącę
    tylko cześć.
    Chciałbym się dowiedzieć czy to jest prawdą i jaki zus wtedy sie
    odprowadza - jaki i w jakiej wysokości?

    Drugie pytanie jest takie.
    Jak zus odprowadzam, gdy zatrudnie osobę uczącą się na umowę o prace np na
    1/2 lub 1/4 ?
    Zakładając płące minimalną (bo niższej chyba nie można - czy jedak można?)
    I na jak długi czas mogę zawierać taką umowę?

    Działalnosć to handel, podatek to ryczałt.

    Poradzcie, jak zrobić żeby zapłącić "pańśtwu" jak najmniej.
    Czy może lepiej działalność zarejstrować na tą uczacą się osobę?

    Co jest lepsze.

    Proszę o pomoc, żeby mnie opłaty nie zjadły ;/

    pozdr
    Grzegor
    ps. nie suzkałem w googlach - bo szcze powiedziawszy nie wiedziałm jakich
    słów używac ;/

  • 2. Data: 2004-09-10 10:46:07
    Temat: Re: Jak to jest z tym Zusem? 2 pytania?
    Od: "Łukasz Góralczyk" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Grzes" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Co jest lepsze.
    >
    > Proszę o pomoc, żeby mnie opłaty nie zjadły ;/

    Odpowiem szczerze - jezeli ta druga osoba ma podobna wiedze o podatkach
    (szeroko pojetych)..
    ...to proponuje wysuplac te kilka zlotych i poszukac ksiegowej/ego lub
    biura, ktore poprowadzi Wam ksiegi, a Wy bedziecie spokojnie spac...

    Przy okazji - mimo, ze nie moga - opowiedza na powyzsze pytania i mase
    innych, ktore zaraz sie pojawia...

    Pozdrawiam i powodzenia
    LG

  • 3. Data: 2004-09-10 10:57:38
    Od: "Grzes" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Łukasz Góralczyk" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > biura, ktore poprowadzi Wam ksiegi, a Wy bedziecie spokojnie spac...
    >
    > Przy okazji - mimo, ze nie moga - opowiedza na powyzsze pytania i mase

    Nie wiem dlaczego z taką złośliwością odpowiadasz.
    Nic nie dodałeś/powiedziałeś wartościowego więc nie wiem
    dlaczego zaśmiecasz grupę.
    Po to jest grupa, żeby się spytać - może ktoś doradzi coś - a jak się
    nie wie to po co się odywać.
    Porada w stylu księgowy/biuro to nie podpowiedź.
    Chce wiedzieć czy napisałem wieruntą bzdurę - i wtedy nie idę do doradcy bo
    po cholerę mam się wygłupić i jeszce za to ZAPŁACIĆ,
    czy może tak można zrobić i wtedy będę miał podstawy do PORADY.

    I co Ci się nie podobało w moim pytaniu?

    Grzegorz

  • 4. Data: 2004-09-10 12:07:25
    Od: "Łukasz Góralczyk" <l...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "Łukasz Góralczyk" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Nie wiem dlaczego z taką złośliwością odpowiadasz.
    Zlosliwoscia? Poniekad ciesz sie, ze to ja odpowiadam:-)

    > Nic nie dodałeś/powiedziałeś wartościowego więc nie wiem
    > dlaczego zaśmiecasz grupę.
    Hmmm wyslalem Cie do ksiegowego - mysle, ze jakas tam wartosc to ma.
    A zrobilem to, poniewaz:
    1. o ile pierwsze pytanie jest raczej proste, i owszem, jezeli masz etat to
    do zaplaty w przypadku prowadzenia dzialanosci masz tylko zdrowotne - na
    dzis najnizsze to: 148,46 PLN.
    (odpowiedz na to pytanie mozna znalezc w googlach w 10 sekund - bylo nawet
    na tej grupie kilka razy w ostatnich miesiacach - i tak, teraz bylem lekko
    uszczypliwy poniewaz, wystarczy poczytac historie).
    2. drugie pytanie to temat na conajmniej felieton jezeli nie powiesc...

    > Po to jest grupa, żeby się spytać - może ktoś doradzi coś - a jak się
    > nie wie to po co się odywać.
    > Porada w stylu księgowy/biuro to nie podpowiedź.
    Ta dyskusja tez juz byla:-)

    > Chce wiedzieć czy napisałem wieruntą bzdurę - i wtedy nie idę do doradcy
    bo
    > po cholerę mam się wygłupić i jeszce za to ZAPŁACIĆ,
    No widzisz, przy takim podejsciu to serdecznie wspolczuje.
    Otoz kiedy czegos nie wiem, to wlasnie zadaje pytanie komus, kto sie zna i
    jezeli trzeba, to za to place. I nie uwazam, ze sie wyglupiam, tylko
    zabezpieczam przed konsekwencjami niewiedzy. Oczywiscie jezeli doradca uzna
    moje pytanie za glupie, to grzecznie mu dziekuje i szukam innego...

    > czy może tak można zrobić i wtedy będę miał podstawy do PORADY.
    Rozumiem, ze jezeli uzyskasz odpowiedz twierdzaca na grupie, to i tak
    wybierasz sie do doradcy... Rozsadnie... Reszta bez komentarza, poniewaz
    przy kolejnym pytaniu, nawet jezeli tutaj poprawisz sobie wizerunek i tak
    wyjdzie... co ma wyjsc.

    > I co Ci się nie podobało w moim pytaniu?
    A czy ja napisalem, ze mi sie nie podoba?
    Napisalem, co mysle o Twoich klopotach i moja wersje na rozwiazanie tej
    kwestii. Widac mamy mocno rozbiezny poglad w tej kwestii.

    Lukasz

  • 5. Data: 2004-09-10 12:23:39
    Od: "Grzes" <p...@o...pl>

    > Zlosliwoscia? Poniekad ciesz sie, ze to ja odpowiadam:-)

    cieszę się ;>

> [...]
    > 1. o ile pierwsze pytanie jest raczej proste, i owszem, jezeli masz etat
    > do zaplaty w przypadku prowadzenia dzialanosci masz tylko zdrowotne - na

    Dziękuję.
    Grupy nie czytałem - nie miałem takiej potrzeby.
    Akurat dziś nie miałem czasu na googlowanie, a potrzebowałem jakielkowiek
    wskazówki, czy zasłyszana opinia jest prawdziwa.
    Jeszce raz dziękuję

    > 2. drugie pytanie to temat na conajmniej felieton jezeli nie powiesc...

    Rozumiem, że można mało oddać państwu - patrze w archiwum grupy

    > Rozumiem, ze jezeli uzyskasz odpowiedz twierdzaca na grupie, to i tak
    > wybierasz sie do doradcy... Rozsadnie...

    Wiem, dziękuję za uznanie ;) - opinia grupy/osoby to tylko opinia kogoś
    mimo wszystko anonimowego-net wszystko przyjmie.

    > Napisalem, co mysle o Twoich klopotach i moja wersje na rozwiazanie tej
    > kwestii. Widac mamy mocno rozbiezny poglad w tej kwestii.

    Jeszcze raz dziękuję za pomoc.
    Może się trochę "zagotowałem", ale potrzebowałem (szybko) jakiejś wytycznej,
    z która mogę teraz pójść do osoby kompetentnej.
    Twoja odpowiedź trochę mnie zirytowała.

    Pozdrawiam i bez urazy
    Grzegorz

  • 6. Data: 2004-09-10 13:22:43
    Od: "Łukasz Góralczyk" <l...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "Łukasz Góralczyk" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > cieszę się ;>

    > Dziękuję.
    > Grupy nie czytałem - nie miałem takiej potrzeby.
    I stad klopot - tutaj kazdy chetnie pomoze, ale jest to pomoc "z dobrej
    woli" i kiedy pytajacy (a tez nim bywam) nie wykaze minimum checi (co
    generalnie widac jak na dloni) to i odpowiedz go zazwyczaj nie
    zadowala...:-)

    > Akurat dziś nie miałem czasu na googlowanie, a potrzebowałem jakielkowiek
    > wskazówki, czy zasłyszana opinia jest prawdziwa.
    Niby racja, ale wlasnie za to bierze sie grube pieniazki, na szybka
    odpowiedz na grupach IMO nie nalezy liczyc. Za to na zupelnie inna niz
    zamierzona jak najbardziej.

    > Pozdrawiam i bez urazy
    Nie bylo zadnej.

    Powodzenia
    Lukasz

  • 7. Data: 2004-09-17 10:54:39
    Od: "GraHrabia" <g...@p...pl>

    > cieszę się ;>

    > Dziękuję.
    > Grupy nie czytałem - nie miałem takiej potrzeby.

    ja mysle, ze jesli gosc NIE MIAL TAKIEJ POTRZEBY, no to po co on tu wlazl i
    gitare zawraca?
    przeciez chyba od tego powinno sie zaczynac, a nie od pytan???
    ja tu jestem od niedawna, ale rozsadek taka kolejnosc mi podpowiada, zanim
    cos naskrobie...

    a Wy co o tym sadzicie? :-)

    pozdrawiam

    oburzona

  • 8. Data: 2004-09-17 13:22:05
    Od: "Łukasz Góralczyk" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "GraHrabia" <g...@p...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > przeciez chyba od tego powinno sie zaczynac, a nie od pytan???
    > ja tu jestem od niedawna, ale rozsadek taka kolejnosc mi podpowiada, zanim

    Po watku z kropka niejakiego Janusza nic mnie juz nie zaskoczy:-)

    Milego weekendu
    Lukasz

  • 9. Data: 2004-09-17 21:25:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 17 Sep 2004, GraHrabia wrote:
    [...]
> [...]
    >+ tu wlazl i gitare zawraca?
    >+ przeciez chyba od tego powinno sie zaczynac, a nie od pytan???

    Ale to wymaga już stosowania elementarnej logiki :)
    Widać za trudne ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)