  • 1. Data: 2006-04-18 18:57:26
    Temat: Jak wystawic fakture dla firmy z Anglii?
    Od: "latet" <l...@x...pl>

    Witam,

    Jak wystawic fakture firmie angielskiej
    z siedzibą w Anglii?
    Poprosilem ich o wszelkie dane potrzebne
    do wystawienia na nich faktury, ale przyslali
    tylko nazwe firmy + adres pocztowy i twierdzą,
    że to wszystko. Czy tam nie mają czegoś takiego
    jak NIP? Jak to nazwać? Czy faktura musi byc
    po angielsku? Jak z walutą?
    Proszę o wskazówki.

    Dzięki,

    latet

  • 2. Data: 2006-04-18 20:55:57
    Temat: Re: Jak wystawic fakture dla firmy z Anglii?
    Od: "M L" <k...@o...pl>

    Użytkownik "latet" <l...@x...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > tylko nazwe firmy + adres pocztowy i twierdzą,
    > że to wszystko. Czy tam nie mają czegoś takiego
    > jak NIP? Jak to nazwać? Czy faktura musi byc

    Jeżwli nie podadzą Ci Nr Nip - może u nich VAT to traktujesz ich jako osoby
    fizyczne a nie jako firmę. .
    Naliczasz wówczas VAT. Odprowadzasz ten VAT do US w Polsce a oni niech się
    rozliczają
    ze swoim fiskusem.
    Jeżeli podadzą swój Nr VAT to sprawdzasz w jakiejś tam bazie EU (nie
    pamiętam na jakiej stronie www)
    czy są uczestnikami VAT. Jeżeli są, to nie naliczasz VAT, ale wydrukuj to
    potwierdzenie i dołącz do faktury.
    Faktura lepiej dla naszego US po polsku. Może mieć - dla UK - wstawki po
    angielsku.
    Waluta obojętna. Dla nich lepiej jak w funtach. Ale dla nas radził bym w
    PLN.
    Tylko czy te matołki to zaaprobują?
    POWINNI CI PODAĆ NR VAT.
    Od tego zależy czy naliczasz VAT czy też nie, ale po sprawdzeniu czy są
    uczestnikami VAT
    i pamiętaj - czy wykonałeś ekspor?. Tzn. czy towar, usługa przekroczyła
    naszą granicę fizycznie.
    Inaczej to nie jest eksport i wówczas Vat należy się jak dla klienta w
    Polsce.
    E-mail czy plik to chyba nie jest eksport.
    Eksport wówczas gdy masz jakieś papiery od np.spedytora, firmy tansportowej
    itp że towar opuścił
    granicę Polski. inaczej - trzeba traktować jak sprzedaż w kraju.
    Nie jestem doradcą podatkowym. Są to jedynie uwagi.

  • 3. Data: 2006-04-18 22:24:54
    Od: "jacenty \(R\)" <www(at)goldap.net>

    poczytaj http://www.infor.pl/?rodzaj=1&news=21904

    --