  • 11. Data: 2020-03-03 11:34:01
    Temat: Re: Jak z VAT-em za zakupy w UK?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "cef" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    W dniu 2020-03-02 o 13:57, Pete pisze:
> [...]
    [...]

> [...]
    >nieprowadzącą DG?
    >Bo jak kupowałem prywatnie drobiazgi w Szwajcarii (nie podlegały pod
    >cło, bo wartość mała) a to teoretycznie podobne do "UK po brexicie"
    >to nie było takich operacji.
    >Klient podawał cenę brutto, którą muszę zapłacić i po jej
    >zaakceptowaniu
    >dodawało mi tylko koszt przesyłki- i zupelnie tak samo jest w ramach
    >UE
    >przy zakupach wielu dupereli w sklepach.
    >Ja też gdybym jako prowadzący działalność sprzedawał dla osób
    >fizycznych, to kasowałbym brutto, bo netto nie ma jak.

    Dokladnie, ale ... my tu o sprzedazy wysylkowej.
    Wiec nalezy sie stawka eksportowa.

    J.

  • 12. Data: 2020-03-03 11:40:22
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2020-03-03 o 11:32, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Pete"  napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Mowimy o GB/UK.
    > Dlaczego nie mieliby miec mozliwosci zwolnienia z VAT ?
    >
    > -zwrot dla podroznych jak najbardziej tak,
    > -zerowa stawka przy eksporcie
    > -strefy wolnoclowe.

    Rozmawiamy o zakupach via net przez os. fizyczną.
    Żaden z ww. nie ma zastosowania

    > Nic tu nowego - to wszystko bylo stosowane.

    > UK akurat moze miec jakies inne umowy, poczekamy, zobaczymy.
    > Tak czy inaczej - jest niemal pewne, ze ktos ten VAT naliczy.

    Obawiam się, że nawet będzie 2 razy naliczony.

    --
    Pete

  • 13. Data: 2020-03-03 12:12:15
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 03.03.2020 o 11:40, Pete pisze:
    a.pl...

    > Rozmawiamy o zakupach via net przez os. fizyczną.
    > Żaden z ww. nie ma zastosowania

    Nie opowiadaj głupot.

    Jeśli kupuję z amazon.co.uk z wysyłką do EU, to płacę VAT. Jeśli poza
    EU, to VATu NIE PŁACĘ. Płacę cło i podatki (if any) w kraju docelowym.

    MJ

  • 14. Data: 2020-03-03 12:46:41
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-03-03 o 09:52, Pete pisze:

    > *przez osobę fizyczną, z wysyłką do PL*

    W drugą stronę przepisy są wzajemne, więc podejrzewam,
    że oni też mają sprzedaż na/z terytorium kraju do jakiegoś limitu
    albo rejestracja do VAT w kraju odbiorcy.

    > Duperelami, pardon, nikt się na razie nie zajmował. Ale UE od 2021
    > wymusza zmiany w tym obszarze.

    Pytanie było o 300 funtów, nie wiem czy limity do UK były zmienione, ale
    to raczej wobec kwot limitów duperele.
    Niemniej jak ktoś sprzedaje wszędzie i dużo, to raczej więcej niż te
    limity i jest zarejestrowany. Wtedy faktycznie się komplikuje, ale
    biorąc pod uwagę wysokosć VAT wolałbym zapłaciić brutto niemieckie czy
    brytyjskie.

    Ale ja kupiłem wysyłkowo.

  • 15. Data: 2020-03-03 12:48:45
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2020-03-03 o 12:12, Michal Jankowski pisze:
    a.pl...

    > Nie opowiadaj głupot.
    >
    > Jeśli kupuję z amazon.co.uk z wysyłką do EU, to płacę VAT. Jeśli poza
    > EU, to VATu NIE PŁACĘ.

    Biorę sobie takiego macbooka pro:
    https://www.amazon.co.uk/gp/offer-listing/B081FXHJDK
    /ref=dp_olp_new_mbc?ie=UTF8&condition=new

    Cena z dla wysyłki do Polski: 2079GBP
    Cena z dla wysyłki do Argentyny: 2079GBP

    Jakoś tak nie do końca jest jak piszesz.

    > Płacę cło i podatki (if any) w kraju docelowym.

    A to tak

    --
    Pete

  • 16. Data: 2020-03-03 13:00:58
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    https://www.amazon.co.uk/gp/help/customer/display.ht
    ml/ref=hp_left_v4_sib?ie=UTF8&nodeId=201895800

    For dispatch to countries outside the EU, VAT won't be charged. These
    packages may be assessed for import or customs fees, depending on the
    laws of the country concerned.

    MJ

  • 17. Data: 2020-03-03 13:17:02
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2020-03-03 o 12:46, cef pisze:

    > W drugą stronę przepisy są wzajemne, więc podejrzewam,
    > że oni też mają sprzedaż na/z terytorium kraju do jakiegoś limitu
    > albo rejestracja do VAT w kraju odbiorcy.

    Nie znam się, ale obowiązek rejestracji VAT w kraju odbiorcy, to chyba
    wymysł UE.
    Nie wiem, czy taki obowiązek istnieje w krajach spoza obszaru UE

> [...]
    > limity i jest zarejestrowany. Wtedy faktycznie się komplikuje, ale
    > biorąc pod uwagę wysokosć VAT wolałbym zapłaciić brutto niemieckie czy

    Rozmawiamy zdaje się o roli 'kupujący' a nie 'sprzedawca'. Więc jeśli
    kupujący przekona sprzedawcę, żeby mu sprzedał w cenie netto, to będzie
    miał netto.
    Ale marnie to widzę.

    > Ale ja kupiłem wysyłkowo.

    To zapłaconego VATu nie odzyskasz.

    --
    Pete

  • 18. Data: 2020-03-03 13:30:13
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2020-03-03 o 13:00, Michal Jankowski pisze:
> [...]
    >

    > For dispatch to countries outside the EU, VAT won't be charged. These
    > packages may be assessed for import or customs fees, depending on the

    To jak już znajdziesz przedmiot który
    a. amazon UK zechce wysłać do tego kraju
    b. obniży cenę o VAT,

    to pochwal się w tym wątku.

    --
    Pete

  • 19. Data: 2020-03-03 15:47:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pete" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Nie znam się, ale obowiązek rejestracji VAT w kraju odbiorcy, to
    >chyba wymysł UE.
    >Nie wiem, czy taki obowiązek istnieje w krajach spoza obszaru UE

    Wymysl UE, ale kto wie, czy sie nie bedzie rozprzestrzenial.
    W koncu Chinczycy do wielu krajow wysylaja, a kraje jakies podatki
    importowe maja, i rezygnowac nie chca :-)

    J.

  • 20. Data: 2020-03-03 16:09:16
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    To chyba ma mniejsze znaczenie niż fakt bycia czynnym podatnikiem VAT.
    Nieprecyzyjnie zadałem pytanie: chodzi o zakup w UK towaru (przez konsumenta do
    konsumpcji) przez osobę nie będąca czynnym vatowcem.
    Generalnie sprzedawca to sprawdza przy wystawianiu faktury, w unijnej bazie
    podatników, gdy nabywca podaje swój nr VAT z żądaniem
    faktury.

    Myślałem, że może UK już od marca tego roku się wybreksitował.

    -----