  • 1. Data: 2015-07-13 13:07:00
    Temat: Jak zafakturować urządzenie odzyskane ze złomu?
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Kupiłem na złomie urządzenie, które udało się naprawić.
    Jest na nie klient i chce je kupić.
    Na tak zwany zdrowy rozum ja bym to widział tak:
    zakup: złom użytkowy 450 kg
    sprzedaż: prasa hydrauliczna po remoncie 1 szt. 1500 zł
    Mam jednak wątpliwości, czy w ten sposób nie wpadnę w jakąś pułapkę
    przepisów. Z punktu widzenia przepisów o odpadach mamy do czynienia z
    odpadem, który przestaje nim być i wygląda mi to na zgodne z Dyrektywą
    unijną.
    Co byście radzili?
    Jacek

    PS
    Artykuł 6 Dyrektywy UE o odpadach przeczytałem
    Utrata statusu odpadu
    1. Niektóre określone rodzaje odpadów przestają być odpadami
    w rozumieniu art. 3 pkt 1, gdy zostały poddane procesowi
    odzysku, w tym recyklingu, i spełniają ścisłe kryteria,
    opracowane zgodnie z następującymi warunkami:
    a) dana substancja lub przedmiot jest powszechnie stosowana
    do konkretnych celów;
    b) istnieje rynek takich substancji lub przedmiotów bądź popyt
    na nie;
    c) dana substancja lub przedmiot spełniają wymagania techniczne
    dla konkretnych celów oraz wymagania obowiązują­
    cych przepisów i norm mających zastosowanie do
    produktów; oraz
    d) ..........

  • 2. Data: 2015-07-13 14:03:12
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Jacek,

    Monday, July 13, 2015, 1:07:00 PM, you wrote:

> [...]

    > dla konkretnych celów oraz wymagania obowiązują­
    > cych przepisów i norm mających zastosowanie do

    Radziłbym sprawdzenie, czy praca podlega pod jakiś nadzór techniczny i
    wykonanie przeglądu technicznego z papierkiem.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 3. Data: 2015-07-13 14:09:08
    Od: Jacek <k...@a...com>

    > Radziłbym sprawdzenie, czy praca podlega pod jakiś nadzór techniczny i
    > wykonanie przeglądu technicznego z papierkiem.
    Nie podlega.
    Jacek

  • 4. Data: 2015-07-13 16:42:57
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Jacek,

    Monday, July 13, 2015, 2:09:08 PM, you wrote:

    > Nie podlega.

    Trochę szkoda - miałbyś udokumentowane przywrócenie urządzenia do
    działania.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 5. Data: 2015-07-13 20:44:58
    Od: adam <a...@w...pl>

    W dniu 2015-07-13 o 13:07, Jacek pisze:
    > Kupiłem na złomie urządzenie, które udało się naprawić.
    (...)

    Nie pomogę merytorycznie, bo nie wiem, ale może powiem jak ja to widzę.
    Masz rachunek na zakup złomu + pewno rachunki na jakieś części. To są
    Twoje koszty (własnej pracy ująć nie możesz). Naprawiłeś, czy też
    wytworzyłeś tę prasę, więc sprzedajesz. Osiągnąłeś przychód. Zaksięguj
    to wszystko i zapłać podatek. Jeśli masz w działalności wpisane remonty,
    wytwarzanie, czy coś takiego, to kontroler skarbowy Ci tego chyba nie
    zakwestionuje. Może być problem z ochroną środowiska, ale z tej strony
    prawdopodobieństwo kontroli jest b. małe.
    Gdyby nawet, to raczej ścigną Cię z powodu, że nie zarejestrowałeś się
    jako wytwórca odpadów niebezpiecznych. Za to jest chyba 5 tys zł. Nie
    chodzi tu oczywiście o odzysk zardzewiałej prasy, tylko o baterię do
    kalkulatora którego używasz.