  • 1. Data: 2004-11-18 16:22:47
    Temat: Jak zaksięgowac przychod
    Od: Jaco <j...@p...onet.pl>

    Witam, mam ryczałt + VAT, chcę zaksięgować pewną usługę, czy za każdą
    usługę muszę wystawiać fakturę VAT gdyż jestem płatnikiem VATu??,

    czy moge wystawić tylko dowód wewnętrzny, ale wtedy czy także musze
    odprowadzić VAT (na dowodzie wpisuje się kwotę netto) więc się
    zastanawiam skąd ten VAT mam wziąść???
    a może w tym przypadku wystarczy tylko odprowadzić podatek a kwotę od
    zleceniodawcy pobrać bez VATu!!!.

    dodam że usługa nie byłaby dla firmy lecz osoby prywatnej.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-11-19 19:19:10
    Temat: Re: Jak zaksięgowac przychod
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 18 Nov 2004, Jaco wrote:

> [...]
    >+
    >+ czy moge wystawić tylko dowód wewnętrzny,

    ...zadaj groups.googlowi hasło "sprzedaż nieewidencjonowana"....
    Oczywiście zastrzegam że NIE WIEM czy przepisy ryczałtowe
    pozwalają rozliczać sprzedaż w oparciu o ewidencję VAT :)
    ale podejrzewam że (podobnie jak na KPiR) - tak.
    Takoż nie wiem jak ty prowadzisz ewidencję sprzedaży...
    (to dla groups.google pewnie standardowe haśło "wróżka" :))

    >+ ale wtedy czy także musze
    >+ odprowadzić VAT

    ...no a jak... ??

    >+ (na dowodzie wpisuje się kwotę netto)

    E tam. Czyżbyś twierdził że JEDYNYM istniejącym DW jest tzw.
    "druk DW" ? :)
    Delegacje, "zestawienia sprzedaży", faktury wewnętrzne... to
    wszystko są *dowody wewnętrzne* - bo kontrahent ci ich nie
    podpisuje...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)

  • 3. Data: 2004-11-27 13:47:47
    Od: Jaco <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 19 Nov 2004 20:19:10 +0100, Gotfryd Smolik news
    <s...@s...com.pl> wrote:

    >...zadaj groups.googlowi hasło "sprzedaż nieewidencjonowana"....
    > Oczywi?cie zastrzegam że NIE WIEM czy przepisy ryczałtowe
    >pozwalaj? rozliczać sprzedaż w oparciu o ewidencję VAT :)
    >ale podejrzewam że (podobnie jak na KPiR) - tak.
    faktycznie, po informacji od urzędnika wystarczy wpisać do ewidencji
    sprzedaży VAT.

    >...no a jak... ??
    ...:)

    z tego co się dowiedziałem nie musze posiadać dowodu sprzedaży na
    którym jest określona stawka VAT, wystarczy dowód wewnętrzny na
    podstawie którego (kwota netto) łatwo obliczyc podatek VAT i wpisać to
    do ewidencji sprzedaży VAT.

    Pozdrawiam.
    jaco

  • 4. Data: 2004-11-27 21:05:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 27 Nov 2004, Jaco wrote:
    [...]
> [...]
    >+ którym jest określona stawka VAT, wystarczy dowód wewnętrzny na
    >+ podstawie którego (kwota netto) łatwo obliczyc podatek VAT i wpisać to

    Owszem. Ale ty nie pytałeś czy "wykazać" tylko czy "odprowadzić" :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)