  • 1. Data: 2016-05-11 21:02:48
    Temat: Jak zlikwidować wyposażenie?
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Nazbierało mi się trochę zepsutego sprzętu (głównie elektronarzędzia),
    który był kupiony do celów DG i wpisany w ewidencję wyposażenia, a teraz
    chciałbym się go pozbyć z ewidencji oraz fizycznie.
    Czy wystarczy spisać jakiś protokół likwidacji i wywalić do
    elektrośmieci, czy też powinienem zawieźć to wszystko do firmy
    recyklingowej i dostać od nich jakiś "glejt" na przekazanie odpadów?
    Jacek

  • 2. Data: 2016-05-11 22:52:12
    Temat: Re: Jak zlikwidować wyposażenie?
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-05-11 o 21:02, Jacek pisze:
> [...]
    > elektrośmieci, czy też powinienem zawieźć to wszystko do firmy
    > recyklingowej i dostać od nich jakiś "glejt" na przekazanie odpadów?

    Wystawiasz "kartę przekazania odpadu" na te duperele
    albo w punkcie elektrośmiecioworecyklingowym sami wystawią za Ciebie
    i do tego protokół i masz dupokrytkę.

  • 3. Data: 2016-05-20 17:20:38
    Od: adam <a...@w...pl>

> [...]
    > elektrośmieci, czy też powinienem zawieźć to wszystko do firmy
    > recyklingowej i dostać od nich jakiś "glejt" na przekazanie odpadów?

    Żadne tam kosze na baterie w markecie. Tylko firma mająca zezwolenie na
    odzysk. Absolutnie na wszystko miej pokwitowanie. To wersja light.

    Wersja hard. Przedsiębiorcy używający sprzętu elektrycznego stają się
    wytwórcami różnego rodzaju odpadów, w tym również odpadów
    niebezpiecznych. W związku z tym muszą prawidłowo gospodarować tymi
    odpadami nimi, zbierać je i przekazywać uprawnionym do tego podmiotom.
    Ponadto są zmuszeni do prowadzenia odpowiednich ewidencji, składania
    sprawozdań i ciągłego śledzenia przepisów.

    Jak już przeczytasz wszystkie ustawy, które Cię obowiązują, zorientujesz
    się w swoich obowiązkach i karach grożących za niewywiązanie się, to
    będziesz miał ochotę zamknąć firmę i wyjechać stąd jak najdalej.

  • 4. Data: 2016-05-20 21:10:59
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 5/20/2016 10:20 AM, adam wrote:

    > Jak już przeczytasz wszystkie ustawy, które Cię obowiązują, zorientujesz
    > się w swoich obowiązkach i karach grożących za niewywiązanie się, to
    > będziesz miał ochotę zamknąć firmę i wyjechać stąd jak najdalej.

    dokładnie tak.

  • 5. Data: 2016-05-23 17:47:54
    Od: jedenptak <n...@d...pl>

    Dnia 2016-05-20, o godz. 17:20:38
    adam <a...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > zorientujesz się w swoich obowiązkach i karach grożących za
    > niewywiązanie się, to będziesz miał ochotę zamknąć firmę i wyjechać

    A ja się zastanawiam, czy w ten nowej ustawie o JPK (gdzie do US wysyła
    się (chyba) kompletne (pozycje towarowe także) FA,WZ,RW,MM, KPiR,
    wyciągi, rej zakupu, ...

    jest jakis zapis mówiący że skasują to za 6-7 lat?

    Bo np., wyślę im że (zapis) kupiłem HDD (do firmowego kompa)
    Do tej pory jak nie było kontroli kilka lat to teoretycznie mozna było
    "zniknąć" z zapisami o tym fakcie (dokumenty do kosza i ślad po dysku
    też)

    No a teraz będą mieli historię po wieki?
    i OT zastanawiam się jakim mercem bedą jeździli ci co mają dostęp do
    niemal bezgranicznych zasobów (np. w stylu marketingowym) z bazy Big
    Data. Przecież tam widac niemal wszystko będzie , za ile kupił, za ile
    sprzedał, komu, gdzie, czym handluje i jakie marże (tak po pobieżnej
    "przeglądce" plików .xsd od JPK wnioskuję)

  • 6. Data: 2016-05-23 18:05:40
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    jedenptak pisze:
> [...]
    > Do tej pory jak nie było kontroli kilka lat to teoretycznie mozna było
    > "zniknąć" z zapisami o tym fakcie (dokumenty do kosza i ślad po dysku

    fakturę zakupu pewnie zniknąć mogłeś, ale rejestr wyposażenia nie

  • 7. Data: 2016-05-23 18:10:46
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2016-05-23 o 18:05, cyklista pisze:
    > fakturę zakupu pewnie zniknąć mogłeś, ale rejestr wyposażenia nie
    A od kiedy to w ewidencję wyposażenia trzeba wpisywać długopisy, czy
    inne gumki do ołówka?

    Maciek

  • 8. Data: 2016-05-23 19:04:38
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Maciek pisze:
    > A od kiedy to w ewidencję wyposażenia trzeba wpisywać długopisy, czy
    > inne gumki do ołówka?

    Zgodnie z definicją środków trwałych, określoną w art. 3 ust. 1 pkt 15
    ustawy o rachunkowości, środkami trwałymi są rzeczowe aktywa trwałe i
    zrównane z nimi, o przewidywanym okresie ekonomicznej użyteczności
    dłuższym niż rok, kompletne, zdatne do użytku i przeznaczone na potrzeby
    jednostki. Jeśli wszystkie te warunki są spełnione, dany składnik
    majątku może zostać uznany za środek trwały.

    ja to generalnie z tego przepisu wpisuje takie rzeczy jak komputery i
    inne nawet jak je kupie za 200zł
    gumek ołówków i innych przedmiotów używanych do zapisywania danych a
    zużywających się szybko nie wpisuje

    Nie wiemy o jakim dysku mówisz, jak o jakimś zewnętrznym to pewnie jest
    sam w sobie zdatny od użytku i używany dłużnej niż rok, a jak zwyczajny
    włożony do komputera to nie wiem jak się zapisuje jego wniknięcie w
    wartość już wpisanego w środki komputera i zniknięcie jako pojedyncza
    zakupiona rzecz.