  • 1. Data: 2007-10-28 11:06:49
    Temat: Jaka kara za spoznione zgloszenie do ZUS ?
    Od: "Fantom" <s...@S...poczta.onet.pl>

    Witam
    Mam pytanie :
    Dnia 25 Wrzesnia firma zatrudnila pracownika na caly etat. Prowadzi on takze
    swoja Dzialalnosc Gospodarcza.
    Firma nie dopelnila zadnego obowiazku zgloszenia go gdziekowleik, zaplacenia
    zadnych wymaganych podatkow oplat itd.
    No i jutro jest 29 pazdzirnik i firma dopiero sie za wszystko wezmie. Co
    musi zrobic, oraz jakie kary/konsekwencje poniesie za tak pozne dzialanie ?

    Fantom
    ps. Jedyne co na razie slyszalem to ze do ZUSu musiala zglosic w ciagu 7 dni
    i z tego tytulu beda kry (jakie). Czy cos jeszcze ?

  • 2. Data: 2007-10-29 07:06:21
    Temat: Re: Jaka kara za spoznione zgloszenie do ZUS ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 28 Oct 2007, Fantom wrote:

    > No i jutro jest 29 pazdzirnik i firma dopiero sie za wszystko wezmie. Co
    > musi zrobic,

    Nie "musi", ale może przeczytać co to jest "czynny żal".
    Ja bym to mocno rekomendował :)

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2007-10-31 12:14:27
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "Fantom" <s...@S...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dni
    > i z tego tytulu beda kry (jakie). Czy cos jeszcze ?

    A nie prościej zatrudnić go z datą np. 25 października i tak skonstruowac
    umowę aby nie stracił na wynagrodzeniu? Skoro NIGDZIE nie został zgłoszony
    to jaki jest sens rzucania sobie samemu gwoździ pod opony?

    marekz

  • 4. Data: 2007-10-31 15:36:31
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    MarekZ pisze:
    > U?ytkownik "Fantom" <s...@S...poczta.onet.pl> napisa? w wiadomo?ci

    > A nie pro?ciej zatrudniae go z dat? np. 25 pa 1/4 dziernika i tak skonstruowac
    > umow? aby nie straci? na wynagrodzeniu? Skoro NIGDZIE nie zosta? zg?oszony
    > to jaki jest sens rzucania sobie samemu gwo 1/4 dzi pod opony?

    Zgłoszony przez firmę nie został, ale skoro prowadzi DG, to pewnie sam
    się z dniem zatrudnienia wyrejestrował ze wszystkich ubezpieczeń,
    równocześnie rejestrując tylko do zdrowotnego. Trochę by się zdziwił,
    gdyby za kilka lat ZUS się zaczął upominać o należne składki wraz z
    odsetkami :)
    Andrzej
    www.album.radom.pl

  • 5. Data: 2007-10-31 16:37:32
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "ajt" <a...@u...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > równocześnie rejestrując tylko do zdrowotnego. Trochę by się
    > zdziwił, gdyby za kilka lat ZUS się zaczął upominać o należne

    Rzeczywiście, zapomniałem o tym aspekcie, ale w organie może się skorygować
    bez żadnego problemu. A organ i tak się może upomnieć w przyszłości o
    cokolwiek - w miarę jak będzie się pogarszać jego sytuacja finansowa, więc
    to i tak bez znaczenia w kontekście zapewnienia sobie braku potencjalnie
    mozliwych niejasności na styku z organem rentowym. :-)

    Nadal uważam, że to najlepsze rozwiązanie z punktu widzenia zarówno tego
    przedsiębiorcy jak i firmy, która go zatrudniła.

    marekz