  • 1. Data: 2012-07-18 22:37:33
    Temat: Jaki najtańszy sposób na ubezpieczenie w NFZ?
    Od: m...@g...com

    Witam,

    ten temat jest uzupełnieniem wątku "Jak podpiąć e-księgarnię pod firmę kolegi
    (nieformalna spółka)". Chcę zamknąć DG i podpiąć księgarnię pod firmę kolegi, żeby
    nie płacić ZUS-u. Na emeryturę będę odkładał we własnym zakresie, np. w IKE.

    Pozostaje sprawa z ubezpieczeniem w NFZ. Zastanawiam się jaką formę rozliczania
    wybrać między mną a kolegą. Mam do wyboru trzy opcje: umowa o dzieło, umowa zlecenie
    lub 1/... etatu. Najmniejszy klin podatkowy jest w przypadku umowy o dzieło, jednak w
    przypadku tej formy rozliczania nie byłbym ubezpieczony w NFZ.

    I tu pytanie. Jaki w moim przypadku jest najtańszy sposób na ubezpieczenie w NFZ? Na
    jaki ułamek etatu musiałbym być zatrudniony, żebym mógł być objęty tym
    ubezpieczeniem?

    Pozd,
    Rex

  • 2. Data: 2012-07-18 23:37:54
    Temat: Re: Jaki najtańszy sposób na ubezpieczenie w NFZ?
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-07-18, m...@g...com <m...@g...com> wrote:

    [...]

> [...]
    przypadku tej formy rozliczania nie byłbym ubezpieczony w NFZ.

    Zlecenie (z ZUSem) na 10 zł / mc.
    Resztę na um. o dzieło.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 3. Data: 2012-07-19 10:51:04
    Od: m...@g...com

    W dniu środa, 18 lipca 2012 23:37:54 UTC+2 użytkownik Wojciech Bancer napisał:
> [...]
    dzieło, jednak w przypadku tej formy rozliczania nie byłbym ubezpieczony w NFZ.

    Da się za tak małe pieniądze mieć ubezp. zdrowotne? :)
    W jaki sposób sporządzić umowę, żeby to nie było podejrzane dla US u ZUSu?

    rex

  • 4. Data: 2012-07-19 10:57:13
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-07-19, m...@g...com <m...@g...com> wrote:

    [...]

> [...]
    dzieło, jednak w przypadku tej formy rozliczania nie byłbym ubezpieczony w NFZ.

    > Da się za tak małe pieniądze mieć ubezp. zdrowotne? :)

    Da. Od tego rodzaju umowy płaci się ZUS procentowo.

    > W jaki sposób sporządzić umowę, żeby to nie było podejrzane dla US u ZUSu?

    Nie wiem.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 5. Data: 2012-07-19 11:46:12
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    dzieło, jednak w przypadku tej formy rozliczania nie byłbym ubezpieczony w NFZ.

    > Da. Od tego rodzaju umowy płaci się ZUS procentowo.

    Ale co podejrzane? Przyjdzie ZUS i powie: nie, my składek od tej umowy
    nie chcemy! (?) :)

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2012-07-19 12:05:11
    Od: SDD <s...@t...pl>

    Liwiusz pisze:

    > Ale co podejrzane? Przyjdzie ZUS i powie: nie, my składek od tej umowy
    > nie chcemy! (?) :)

    No tak to nie, ale moze powiedziec "chcemy tez od tej drugiej, bo w
    istocie wszystko to jest jednym zakamuflowanym zleceniem".

    Pozdrawiam
    SDD

  • 7. Data: 2012-07-19 12:07:28
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 19.07.2012 10:51, m...@g...com pisze:

> [...]
    > Da się za tak małe pieniądze mieć ubezp. zdrowotne?:)
    > W jaki sposób sporządzić umowę, żeby to nie było podejrzane dla US u ZUSu?

    Najlepiej żeby treść umowy i wynagrodzenie za nią było wiarygodne. A
    najlepiej - żeby było prawdziwe.

    Na przykład - usługa pilnowania mieszkania (zaglądania raz na tydzień,
    podlewania kwiatków i sprawdzenia czy nie zaszła jakaś powódź) pod
    nieobecność mieszkańców - ryczałt kilka-kilkanaście zł miesięcznie przy
    rzadko wyjeżdżających mieszkańcach wydaje mi się wiarygodną kwotą.

    p. m.

  • 8. Data: 2012-07-19 12:31:21
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 18 Jul 2012 23:37:54 +0200, w <s...@p...org>,
    Wojciech Bancer <p...@p...pl> napisał(-a):

> [...]
    przypadku tej formy rozliczania nie byłbym ubezpieczony w NFZ.

    Dodam, że chyba można zrobić zlecenie trwające 1 rok -- z częstotliwością
    wypłat raz na 3 miesiące (mniej papierków).

    Ale podkreślam: CHYBA.

  • 9. Data: 2012-07-19 12:53:55
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 19.07.2012 12:05, SDD pisze:

    > No tak to nie, ale moze powiedziec "chcemy tez od tej drugiej, bo w
    > istocie wszystko to jest jednym zakamuflowanym zleceniem".

    Najlepiej więc żeby ta umowa zlecenie była z kimś zupełnie innymn, zaś
    żeby umowa o dzieło choćby sprawiała wrażenie że rzeczywiście jest "o
    dzieło".

    p. m.

  • 10. Data: 2012-07-19 16:49:52
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2012-07-19 12:53, m wrote:
    > Najlepiej więc żeby ta umowa zlecenie była z kimś zupełnie innymn, zaś
    > żeby umowa o dzieło choćby sprawiała wrażenie że rzeczywiście jest "o
    > dzieło".

    No offence, ale jesteśmy na grupie pl.soc.prawo.podatki a nie
    pl.soc.prawo.podatki.jak_dymac_zus_i_urzad_skarbowy ...

    Piotrek