  • 1. Data: 2002-08-11 06:38:44
    Temat: Jaki rodzaj opodatkowania
    Od: <a...@p...onet.pl>

    Witam,
    wiem, ze temat byl walkowany, sprawdzalem - ale moj problem jest jakby odrobine
    inny. Zamierzam zalozyc wlasna DG. Naprawa, import i sprzedaz sprzetu biurowego,
    glownie idzie o, serwis i sprzedaz kserokopiarek. Stosunek zakupionych czesci do
    wartosci robocizny przy serwisie bedzie sie mial jak 1 do 1. Chcialbym byc
    platnikiem VAT poniewaz firmy beda zadac faktur za wykonane uslugi nie
    wspominajac o fakturach za sprzedaz, zapewne nie beda chcialy ponosic
    dodatkowego kosztu w postaci 22% VAT'u. Z drugiej strony KPiR, to troche duzo
    ,biurokracji', ktora chcialbym minac. Czy jest jakies inne proste rozwiązanie.

    Anna D.

  • 2. Data: 2002-08-11 21:11:20
    Temat: Re: Jaki rodzaj opodatkowania
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik <a...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:5...@n...onet.pl...
> [...]
    duzo
    > ,biurokracji', ktora chcialbym minac. Czy jest jakies inne proste

    Moim zdaniem nie ominiesz biurokracji w Polsce w żaden sposób.
    Opórcz KPiR jest jeszcze ryczałt ale w wykazie wyłączającym znalazłem:
    "72.5 Usługi konserwacji i napraw maszyn biurowych, księgujących i liczących
    " co pewnie Twoja działalność obejmuje.

    Karta podatkowa mogła by być jeżeli była by to działalność tylko usługi
    naprawy maszyn biurowych:
    http://www.senat.gov.pl/K4/DOK/DR/100/137-4.htm
    Karta poadtkowa jest prawie bez biurokracji:
    "Art. 24.
    1. Podatnicy prowadzący działalność opodatkowaną w formie karty podatkowej
    są zwolnieni od obowiązku prowadzenia ksiąg, składania zeznań podatkowych,
    deklaracji o wysokości uzyskanego dochodu oraz wpłacania zaliczek na podatek
    dochodowy. Podatnicy ci są jednak obowiązani wydawać na żądanie klienta
    rachunki i faktury, o których mowa w odrębnych przepisach, stwierdzające
    sprzedaż wyrobu, towaru lub wykonanie usługi, oraz przechowywać w kolejności
    numerów kopie tych rachunków i faktur w okresie pięciu lat podatkowych,
    licząc od końca roku, w którym wystawiono rachunek lub fakturę."
    Płacisz tylko co miesiąc ustaloną z przez US kwotę, bez względu na
    dochód/stratę (ma plusy i minusy).
    Ale odpada bo chcesz też prowadzić sprzedaż, import itp.

    Tak więc KPiR moim zdaniem tylko.

    pozdrawiam
    WS

  • 3. Data: 2002-08-11 21:19:50
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > Ale odpada bo chcesz też prowadzić sprzedaż, import itp.
    >
    > Tak więc KPiR moim zdaniem tylko.

    A jak import, to też VAT :-(