  • 1. Data: 2008-08-21 16:57:31
    Temat: Jakie konsekwencje gdy faktura wystawiona poza deklarację PKD ?
    Od: Mario <b...@p...onet.pl>

    Witam szanownych grupowiczów!
    Czym może grozić fakt, że wystawię fakturę klientowi (i wykonam pracę)
    gdzie definicja co zostało wykonane i co jest w opisie faktury wykracza
    poza zadeklarowane przy zakładaniu działalności kody PKD?
    Oczywiście podatki zostały by uregulowane!
    Zarówno prowadzona działalność jak i czynność na którą wystawiona
    zostanie faktura nie podlegają "reglamentacji" z tytułu konieczności
    posiadania licencji czy też pozwoleń.

    Pozdrawiam
    Mario

  • 2. Data: 2008-08-21 17:43:26
    Od: r...@o...pl

    On 21 Sie, 18:57, Mario <b...@p...onet.pl> wrote:
    > Witam szanownych grupowiczów!
    > Czym może grozić fakt, że wystawię fakturę klientowi (i wykonam pracę)

    Rozterkami grupowicza, niczym wiecej.
    Ew. mozesz np wpasc w VAT, ale to nie ma bezposredniego zwiazku z PKD.

  • 3. Data: 2008-08-22 06:28:49
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 21 Aug 2008 18:57:31 +0200, Mario napisał(a):

> [...]
    > Zarówno prowadzona działalność jak i czynność na którą wystawiona
    > zostanie faktura nie podlegają "reglamentacji" z tytułu konieczności

    Osobiście znam wypadek sprzed około 6 lat gdy w takiej sytuacji urząd
    skarbowy usiłował uznać to za działalność wykonywana osobiście i
    wyrzucił koszty z kosztów DG. Nie wiem jak to się wtedy ostatecznie
    skończyło.

  • 4. Data: 2008-08-22 08:51:07
    Od: r...@o...pl

    On 22 Sie, 08:28, jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> wrote:

> [...]
    > skarbowy usiłował uznać to za działalność wykonywana osobiście i
    > wyrzucił koszty z kosztów DG. Nie wiem jak to się wtedy ostatecznie

    Przekombinowali chyba, bo tak to nie trzebaby rejestrowac DG,
    albo wystarczyloby podac jedno PKD niezwiazane z DG,
    a potem ciagnac 20%/50% KUP(niektorym to by sie naprawde oplacalo).

  • 5. Data: 2008-08-22 08:56:45
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    r...@o...pl pisze:

    > Przekombinowali chyba, bo tak to nie trzebaby rejestrowac DG,
    > albo wystarczyloby podac jedno PKD niezwiazane z DG,
    > a potem ciagnac 20%/50% KUP(niektorym to by sie naprawde oplacalo).

    A przede wszystkim nie trzeba by było płacić ZUSu :)

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 6. Data: 2008-08-22 09:17:02
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 22 Aug 2008 10:56:45 +0200, Liwiusz napisał(a):

> [...]

    A jakie przepisy wymagają założenia DG w sytuacji gdy to co chceny robić
    możemy wykonywać dla firm w ramach umów zleceń?

    > A przede wszystkim nie trzeba by było płacić ZUSu :)

    Czasami od umów zleceń można nie płacić ZUS.