  • 1. Data: 2012-09-02 22:19:38
    Temat: Jakie obowiązki przy zamykaniu firmy?
    Od: rex <m...@g...com>

    Witam,

    za kilka dni zamykam firmę i mam pytanie: jakie czynności muszę wykonać oprócz
    wyrejestrowania firmy z ewidencji działalności gospodarczej, powiadomienia US i ZUS?
    Jaka powinna być kolejność przy "odwiedzaniu" tych instytucji?

    Sprzedaję księgarnię internetową i czy w związku z tym przed sprzedaniem książek,
    które posiadam na magazynie, muszę sporządzić ich inwentaryzację?

    Czy na złożenie deklaracji VAT za 3 kwartał (składam VAT-7K) mam czas do 25
    października czy muszę to zrobić szybciej?

    Co jeszcze powinienem zrobić?

    Z góry dziękuję za odpowiedzi,
    Pozdrawiam,
    rex

  • 2. Data: 2012-09-04 09:14:14
    Temat: Re: Jakie obowiązki przy zamykaniu firmy?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 2 Sep 2012, rex wrote:

    > Sprzedaję księgarnię internetową i czy w związku z tym przed sprzedaniem książek,
    > które posiadam na magazynie, muszę sporządzić ich inwentaryzację?

    A informacja w jaki sposób masz opodatkowaną tę DG jest tajna czy
    dostępna tylko metodą wróżenia?
    (inwentaryzacji IMVHO tak czy inaczej się nie uniknie, ale cele
    mogą być różne, nie wiem np. jak jest z ryczałtem)

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2012-09-04 16:44:33
    Od: rex <m...@g...com>

    W dniu wtorek, 4 września 2012 09:19:49 UTC+2 użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > A informacja w jaki sposób masz opodatkowaną tę DG jest tajna czy
    >
    > dostępna tylko metodą wróżenia?
    >
    > (inwentaryzacji IMVHO tak czy inaczej się nie uniknie, ale cele
    >
    > mogą być różne, nie wiem np. jak jest z ryczałtem)

    Jestem ryczałtowcem. Płacę 3% PIT od przychodu.

    Pozdrawiam,
    rex

  • 4. Data: 2012-09-04 20:34:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 4 Sep 2012, rex wrote:

> [...]
    [...]
    > Jestem ryczałtowcem. Płacę 3% PIT od przychodu.

    No to o dochodowym nic Ci nie powiem.
    VAT z okazji "przejścia na zwolnienie" (z tytułu przeznaczenia towaru na
    cele nie przeznaczone z DG) trzeba zapłacić od towarów które zostały,
    więc z tego tytułu jest potrzebny remanent. Art.14.5 niżej.
    BTW: zwolnienie z VAT przy sprzedaży pozostałości przysługuje później
    tylko przez rok! Mimo opłacenia podatku "od zwolnienia", art.14.7.
    Czyli jeśli zapas towarów nie zostanie sprzedany przed zakończeniem,
    to wypada się sprężyć i znaleźć kupca po cenie brutto - bo inaczej
    później (niż rok) można zapłacić drugi raz VAT :> (jeśli owa
    sprzedaż będzie miała cechy "DG w rozumieniu VAT" i nie da się
    skorzystać ze zwolnienia podmiotowego - u Ciebie pewnie by się dało,
    ale przypominam, że "DG w rozumieniu VAT" to nie "DG w rozumieniu
    przepisów o prowadzeniu DG", więc nieświadomie można się naciąć).

    Art.14 tu:
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,32,32,670,,,
    ustawa-z-dnia-11032004-r-o-podatku-od-towarow-i-uslu
    g.html

    Przeczytaj uważnie :)
    A o ryczałcie może jakiś inny chętny... swoją drogą, do ustawy
    zaglądałeś?

    pzdr, Gotfryd
    (DG, KPiR, VAT, bez kasy rejestrującej)