  • 1. Data: 2014-11-14 09:16:34
    Temat: Jednoosobowa DG a koszty delegacji
    Od: Piotr <b...@g...ru>

    Witam,
    Czy przy prowadząc jednoosobową DG można odliczyć sobie koszty pracy
    wyjazdowej (zwłaszcza noclegi)? Jeśli tak, to jakie/do jakich kwot i jak
    je należy udokumentować?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2014-11-14 09:24:57
    Temat: Re: Jednoosobowa DG a koszty delegacji
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Piotr,

    Friday, November 14, 2014, 9:16:34 AM, you wrote:

    > Czy przy prowadząc jednoosobową DG można odliczyć sobie koszty pracy
    > wyjazdowej (zwłaszcza noclegi)?

    Tak.

    > Jeśli tak, to jakie/do jakich kwot

    Nie ma limitów kwotowych ale jeśli wybierzesz hotel 7-gwiazdkowy, to
    raczej tego nikt nie uzna.

    > i jak je należy udokumentować?

    Fakturą z hotelu.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 3. Data: 2014-11-14 09:57:07
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 14 Nov 2014 09:16:34 +0100, Piotr napisał(a):

    > Czy przy prowadząc jednoosobową DG można odliczyć sobie koszty pracy
    > wyjazdowej (zwłaszcza noclegi)? Jeśli tak, to jakie/do jakich kwot i jak
    > je należy udokumentować?

    O noclegach napisał Roman. Oprócz tego dieta. Limit taki jak obowiązuje w
    administracji. Udokumentować dowodem wewnętrznym.

  • 4. Data: 2014-11-14 11:33:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 14 Nov 2014, jureq wrote:

    > O noclegach napisał Roman.

    Dla porządku - skoro pytający nie wiedział, to pewnie nie wie
    i o tym, że od usług tej kategorii nie przysługuje odliczenie
    VAT.
    Czyli kwota z faktury brutto w koszty.

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2014-11-14 12:11:57
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Nie ma limitów kwotowych ale jeśli wybierzesz hotel 7-gwiazdkowy, to
    > raczej tego nikt nie uzna.

    > Fakturą z hotelu.

    A dlaczego mieliby nie uznać? Jak wyjazd ma "ręce i nogi"
    i jest w związku z przychodami, to mogę spać nawet w 9 gwiazdkach
    i nikomu nic do tego. Jest faktura i przepis i to wystarczy.

  • 6. Data: 2014-11-14 12:13:50
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Gotfryd,

    Friday, November 14, 2014, 11:33:35 AM, you wrote:

    > Dla porządku - skoro pytający nie wiedział, to pewnie nie wie
    > i o tym, że od usług tej kategorii nie przysługuje odliczenie
    > VAT.

    A przypomnij, proszę - kiedy to się zmieniło?

    > Czyli kwota z faktury brutto w koszty.

    Czas najwyższy przestać nazywać PTU VATem :(

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 7. Data: 2014-11-14 12:15:07
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello cef,

    Friday, November 14, 2014, 12:11:57 PM, you wrote:

    > A dlaczego mieliby nie uznać? Jak wyjazd ma "ręce i nogi"
    > i jest w związku z przychodami, to mogę spać nawet w 9 gwiazdkach
    > i nikomu nic do tego. Jest faktura i przepis i to wystarczy.

    Kiedyś przepis o wyjazdach służbowych wprost pisał o trzech
    gwiazdkach... Nie chce mi się grzebać i sprawdzać, czy to nadal
    aktualne.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 8. Data: 2014-11-14 12:29:26
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Kiedyś przepis o wyjazdach służbowych wprost pisał o trzech
    > gwiazdkach... Nie chce mi się grzebać i sprawdzać, czy to nadal
    > aktualne.

    Gwiazdki może i dotyczą czegoś co ograniczało tych dla których
    te przepisy są (tzn całe te przepisy o wysokości diety dla pracowników)
    i w kwestii diety stąd pochodzi ograniczenie z art23 ust 1pkt 52)
    ale nigdzie nie widać, żeby wydatek na hotel był jakoś limitowany.
    Może kiedyś bardzo dawno temu, ale to musiało być przed 2001 rokiem.

  • 9. Data: 2014-11-14 23:32:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 14 Nov 2014, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > A przypomnij, proszę - kiedy to się zmieniło?

    ??
    Co się miało zmienić?
    Było "od zawsze"!

    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,32,32,670,55
    452,20140401,art-86-89-odliczenie-i-zwrot-podatku.ht
    ml
    +++
    Art. 88.
    1. Obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się
    do nabywanych przez podatnika:
    [...]
    4) usług noclegowych i gastronomicznych, z wyjštkiem:
    a) (uchylona)
    b) nabycia gotowych posiłków przeznaczonych dla pasażerów przez
    podatników œwiadczšcych usługi przewozu osób;
    [...]

    > Czas najwyższy przestać nazywać PTU VATem :(

    E tam.
    Unia stopniowo wymusi "VATowanie" PTU.
    To że premier Tusk wynegocjował przedłużenie na parę wyjątków nie
    dowodzi, że tak jest docelowo - one (wyjątki) są terminowe.

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2014-11-14 23:38:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 14 Nov 2014, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Kiedyś przepis o wyjazdach służbowych wprost pisał o trzech
    > gwiazdkach... Nie chce mi się grzebać i sprawdzać, czy to nadal
    > aktualne.

    A nie dotyczyło to czasem "budżetówki"?
    Bo to inna sprawa, nie związana z podatkami.

    Ale jak ktoś bardzo chce, to mogę poprzeć stanowisko, że
    faktura z 7-gwiazdkowego hotelu nie zostanie uznana.
    Z mocy art.2.1.4 PDoOF konkretnie :>

    Przekładając na polski: określenie "hotel" jest zastrzeżone,
    w Polsce wiąże się z kwalifikacją 1..5 gwiazdek (i nie ma
    wyżej), więc faktura z 7-gwiazdkowego hotelu jest dowodem
    oszustwa, które z mocy rzeczonego przepisu nie podlega
    pod PDoOF, więc i jego skutki nie podlegają - wydatek
    wylatuje z kosztów :>

    pzdr, Gotfryd