1. Data: 2003-09-17 11:17:38
Temat:Jednorazowa sprzedaż znaczków pocztowych zw VAT.
Od:"Łukasz Kaliński" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam grupowiczów,

mam następujący problem: Agencja reklamowa dokonująca od 3 lat tylko
sprzedaży opodatkowanej w tym miesiacu na życzenie klienta kupiła znaczki
pocztowe i zrefakturowała je po cenie zakupu.
W deklaracji VAT oczywiście pojawia się sprzedaż zwolniona.
Czy przy takiej incydentalnej sprzedaży zwolnionej mam obowiązek rozliczania
VAT naliczonego wg struktury sprzedaży?

Łukasz Kaliński

2. Data: 2003-09-17 12:12:11
Od:"Adamski" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> W deklaracji VAT oczywiście pojawia się sprzedaż zwolniona.
> Czy przy takiej incydentalnej sprzedaży zwolnionej mam obowiązek

A czemu by mialo byc inaczej? Zakladam ze wiesz o jakie zakupy chodzi.

Adam

3. Data: 2003-09-17 19:16:55
Od:"daryusz" <d...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Łukasz Kaliński <l...@w...pl> napisał:

> W deklaracji VAT oczywiście pojawia się sprzedaż zwolniona.

Czy sprzedaż znaczków przez podmiot nie będący Pocztą Polską (czyli agencję
reklamową) powinna być określana jako sprzedaż zwolniona, czy jako
opodatkowana 22%. Bo jakoś nie widzi mi się podciąganie tego pod "usługi
świadczone przez Pocztę Polską".

4. Data: 2003-09-18 06:24:27
Od:"Łukasz Kaliński" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adamski" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> rozliczania
>
> A czemu by mialo byc inaczej? Zakladam ze wiesz o jakie zakupy chodzi.

Byłem wczoraj u znajomego doradcy podatkowego i jego interpretacja jest
następująca:

Jest to sprzedaż incydentalna - refaktura kosztów zakupu znaczków pocztowych
nie wiązała się z żadnymi dodatkowymi kosztami, które to obligowały by firmę
do proporcjonalnego odliczania VAT.

Spróbuję przygotować deklarację VAT7 z wykazaną sprzedażą zwolnioną bez
proporcjonalnego rozliczania VAT, załączę krótkie wyjaśnienie jw. i zobaczę
co na to US.

W razie niezaakceptowania tego przez US dam Wam znać.

Pozdrawiam
Łukasz Kaliński

5. Data: 2003-09-18 07:13:26
Od:"Adamski" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
pocztowych
> nie wiązała się z żadnymi dodatkowymi kosztami, które to obligowały by

Czyli wszystkie koszty dotyczyly sprzedazy opodatkowanej. Jezeli znaczki
byly czescia projektu to caly projekt jest incydentalny i (wg mnie)
wszystkie koszty zwiazane z tym projektem powinny byc liczone
proporcjonalnie.

> Spróbuję przygotować deklarację VAT7 z wykazaną sprzedażą zwolnioną bez
> proporcjonalnego rozliczania VAT, załączę krótkie wyjaśnienie jw. i
zobaczę
> co na to US.

Oczywiscie prawo prawem a zycie zyciem. Tylko gdzie jest napisane ze od
sprzeday incydentalnych przysluguje odliczenie VAT?

Oczywiscie sprobowac mozna, i moze sie nawet udac.
Zycze powodzenia

Adam

6. Data: 2003-09-18 10:04:28
Od:k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik) szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Dnia 17 września 2003 o godzinie (21:16:55) napisano:
d> Łukasz Kaliński <l...@w...pl> napisał:

> [...]

d> Czy sprzedaż znaczków przez podmiot nie będący Pocztą Polską (czyli agencję
d> reklamową) powinna być określana jako sprzedaż zwolniona, czy jako
d> opodatkowana 22%. Bo jakoś nie widzi mi się podciąganie tego pod "usługi
d> świadczone przez Pocztę Polską".

Wyrok NSA cytowalem gdzie indziej, to tylko krotki wyciag:
"W przypadku refakturowania usług stosowana jest stawka, jaka
obowiazuje dla danej usługi pod warunkiem niezmiennego jej charakteru
i braku doliczenia jakiejkolwiek kwoty przez refakturujacego."

Serdecznie pozdrawiam,
---
Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl

7. Data: 2003-09-19 08:29:23
Od:"Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "daryusz" <d...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> reklamową) powinna być określana jako sprzedaż zwolniona, czy jako
> opodatkowana 22%. Bo jakoś nie widzi mi się podciąganie tego pod "usługi

A dlaczego nie ?

Znaczek Z ZASADY jest "oplata za usluge".
Tak samo jak karta POP dowodem oplaty za uslugi telekomunikacyjne,
a bilet MPK, MZK czy jak to sie w roznych miastach nazywa
oplata za uslugi w zakresie przewozu .......

Boguslaw

8. Data: 2003-09-19 08:35:05
Od:"Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Łukasz Kaliński" <l...@w...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Adamski" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> znaczki

> Byłem wczoraj u znajomego doradcy podatkowego i jego interpretacja jest
> następująca:

Ja ine jestem doradca lecz zwyklym takim podatnikiem i wg mojej zawodnej
pamieci
"struktura" to rozlicza sie wtedy gdy nie mozna okreslic w jakim stopniu
zakup
sluzy sprzeazy opodatkowanej a w jakiej zwolnionej.

Pezeciez w VAT-7 jak WOL jest naopisane...
Zakupy sluzace sprzedazy opodatkowanej i zwolnionej...

Boguslaw

9. Data: 2003-09-19 08:36:15
Od:"Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Boguslaw Szostak" [....]

> [...]
>
> Przeciez w VAT-7 jak WOL jest naopisane...
> Zakupy sluzace sprzedazy opodatkowanej i zwolnionej...

A tak poza tym czy jak pan obliczy "struktura" to czynie wyjdzie na to samo
?

Boguslaw

10. Data: 2003-09-19 10:05:08
Od:"Łukasz Kaliński" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl> napisał w
wiadomości news:bkef4h$rg0$1@galaxy.uci.agh.edu.pl...

> Użytkownik "Boguslaw Szostak" [....]

> A tak poza tym czy jak pan obliczy "struktura" to czynie wyjdzie na to
samo
> ?

No niestety nie.
Przykładowo: sprzedaż VAT 22% 7200 pln netto
sprzedaż VAT zw. 800 pln netto (nasze znaczki)
Koszty (lokal, telefon, paliwo i inne)
zakup VAT 5000 netto 1100 VAT
Normalnie rozliczając VAT - odliczamy go w pełnej wysokości: 1100 pln,
jeżeli opierać się będziemy na rozliczaniu VAT'u stukturalnie, to mamy prawo
do odliczenia 90% VAT'u naliczonego od kosztów (bo 90% sprzedaży to sprzedaż
opodatkowana, 10% zwolniona) - tak więc "tracimy" 110 VAT'u naliczonego.

Mówimy oczywiście o kosztach, bo co do zakupów to nie ma wątpliwości.

Pozdrawiam
Łukasz Kaliński