  • 1. Data: 2003-09-17 11:17:38
    Temat: Jednorazowa sprzedaż znaczków pocztowych zw VAT.
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@w...pl>

    Witam grupowiczów,

    mam następujący problem: Agencja reklamowa dokonująca od 3 lat tylko
    sprzedaży opodatkowanej w tym miesiacu na życzenie klienta kupiła znaczki
    pocztowe i zrefakturowała je po cenie zakupu.
    W deklaracji VAT oczywiście pojawia się sprzedaż zwolniona.
    Czy przy takiej incydentalnej sprzedaży zwolnionej mam obowiązek rozliczania
    VAT naliczonego wg struktury sprzedaży?

    Łukasz Kaliński

  • 2. Data: 2003-09-17 12:12:11
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

> [...]
    > W deklaracji VAT oczywiście pojawia się sprzedaż zwolniona.
    > Czy przy takiej incydentalnej sprzedaży zwolnionej mam obowiązek

    A czemu by mialo byc inaczej? Zakladam ze wiesz o jakie zakupy chodzi.

    Adam

  • 3. Data: 2003-09-17 19:16:55
    Od: "daryusz" <d...@N...gazeta.pl>

    Łukasz Kaliński <l...@w...pl> napisał:

    > W deklaracji VAT oczywiście pojawia się sprzedaż zwolniona.

    Czy sprzedaż znaczków przez podmiot nie będący Pocztą Polską (czyli agencję
    reklamową) powinna być określana jako sprzedaż zwolniona, czy jako
    opodatkowana 22%. Bo jakoś nie widzi mi się podciąganie tego pod "usługi
    świadczone przez Pocztę Polską".

  • 4. Data: 2003-09-18 06:24:27
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@w...pl>

    Użytkownik "Adamski" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    > rozliczania
    >
    > A czemu by mialo byc inaczej? Zakladam ze wiesz o jakie zakupy chodzi.

    Byłem wczoraj u znajomego doradcy podatkowego i jego interpretacja jest
    następująca:

    Jest to sprzedaż incydentalna - refaktura kosztów zakupu znaczków pocztowych
    nie wiązała się z żadnymi dodatkowymi kosztami, które to obligowały by firmę
    do proporcjonalnego odliczania VAT.

    Spróbuję przygotować deklarację VAT7 z wykazaną sprzedażą zwolnioną bez
    proporcjonalnego rozliczania VAT, załączę krótkie wyjaśnienie jw. i zobaczę
    co na to US.

    W razie niezaakceptowania tego przez US dam Wam znać.

    Pozdrawiam
    Łukasz Kaliński

  • 5. Data: 2003-09-18 07:13:26
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

> [...]
    pocztowych
    > nie wiązała się z żadnymi dodatkowymi kosztami, które to obligowały by

    Czyli wszystkie koszty dotyczyly sprzedazy opodatkowanej. Jezeli znaczki
    byly czescia projektu to caly projekt jest incydentalny i (wg mnie)
    wszystkie koszty zwiazane z tym projektem powinny byc liczone
    proporcjonalnie.

    > Spróbuję przygotować deklarację VAT7 z wykazaną sprzedażą zwolnioną bez
    > proporcjonalnego rozliczania VAT, załączę krótkie wyjaśnienie jw. i
    zobaczę
    > co na to US.

    Oczywiscie prawo prawem a zycie zyciem. Tylko gdzie jest napisane ze od
    sprzeday incydentalnych przysluguje odliczenie VAT?

    Oczywiscie sprobowac mozna, i moze sie nawet udac.
    Zycze powodzenia

    Adam

  • 6. Data: 2003-09-18 10:04:28
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)

    Witam.

    Dnia 17 września 2003 o godzinie (21:16:55) napisano:
    d> Łukasz Kaliński <l...@w...pl> napisał:

> [...]

    d> Czy sprzedaż znaczków przez podmiot nie będący Pocztą Polską (czyli agencję
    d> reklamową) powinna być określana jako sprzedaż zwolniona, czy jako
    d> opodatkowana 22%. Bo jakoś nie widzi mi się podciąganie tego pod "usługi
    d> świadczone przez Pocztę Polską".

    Wyrok NSA cytowalem gdzie indziej, to tylko krotki wyciag:
    "W przypadku refakturowania usług stosowana jest stawka, jaka
    obowiazuje dla danej usługi pod warunkiem niezmiennego jej charakteru
    i braku doliczenia jakiejkolwiek kwoty przez refakturujacego."

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl

  • 7. Data: 2003-09-19 08:29:23
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "daryusz" <d...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > reklamową) powinna być określana jako sprzedaż zwolniona, czy jako
    > opodatkowana 22%. Bo jakoś nie widzi mi się podciąganie tego pod "usługi

    A dlaczego nie ?

    Znaczek Z ZASADY jest "oplata za usluge".
    Tak samo jak karta POP dowodem oplaty za uslugi telekomunikacyjne,
    a bilet MPK, MZK czy jak to sie w roznych miastach nazywa
    oplata za uslugi w zakresie przewozu .......

    Boguslaw

  • 8. Data: 2003-09-19 08:35:05
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "Łukasz Kaliński" <l...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Adamski" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    > znaczki

    > Byłem wczoraj u znajomego doradcy podatkowego i jego interpretacja jest
    > następująca:

    Ja ine jestem doradca lecz zwyklym takim podatnikiem i wg mojej zawodnej
    pamieci
    "struktura" to rozlicza sie wtedy gdy nie mozna okreslic w jakim stopniu
    zakup
    sluzy sprzeazy opodatkowanej a w jakiej zwolnionej.

    Pezeciez w VAT-7 jak WOL jest naopisane...
    Zakupy sluzace sprzedazy opodatkowanej i zwolnionej...

    Boguslaw

  • 9. Data: 2003-09-19 08:36:15
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" [....]

> [...]
    >
    > Przeciez w VAT-7 jak WOL jest naopisane...
    > Zakupy sluzace sprzedazy opodatkowanej i zwolnionej...

    A tak poza tym czy jak pan obliczy "struktura" to czynie wyjdzie na to samo
    ?

    Boguslaw

  • 10. Data: 2003-09-19 10:05:08
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@w...pl>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl> napisał w
    wiadomości news:bkef4h$rg0$1@galaxy.uci.agh.edu.pl...

    > Użytkownik "Boguslaw Szostak" [....]

    > A tak poza tym czy jak pan obliczy "struktura" to czynie wyjdzie na to
    samo
    > ?

    No niestety nie.
    Przykładowo: sprzedaż VAT 22% 7200 pln netto
    sprzedaż VAT zw. 800 pln netto (nasze znaczki)
    Koszty (lokal, telefon, paliwo i inne)
    zakup VAT 5000 netto 1100 VAT
    Normalnie rozliczając VAT - odliczamy go w pełnej wysokości: 1100 pln,
    jeżeli opierać się będziemy na rozliczaniu VAT'u stukturalnie, to mamy prawo
    do odliczenia 90% VAT'u naliczonego od kosztów (bo 90% sprzedaży to sprzedaż
    opodatkowana, 10% zwolniona) - tak więc "tracimy" 110 VAT'u naliczonego.

    Mówimy oczywiście o kosztach, bo co do zakupów to nie ma wątpliwości.

    Pozdrawiam
    Łukasz Kaliński