  • 11. Data: 2003-09-19 10:26:46
    Temat: Re: Jednorazowa sprzedaż znaczków pocztowych zw VAT.
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "Łukasz Kaliński" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:bkekdr$jnh$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Użytkownik "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl> napisał w
    > wiadomości news:bkef4h$rg0$1@galaxy.uci.agh.edu.pl...

    > samo
    > >

    > No niestety nie.
    > Przykładowo: sprzedaż VAT 22% 7200 pln netto
    > sprzedaż VAT zw. 800 pln netto (nasze znaczki)

    No tak... PARE tych znaczkow bylo....

    Ale mysle, ze "zakup" energii elektrycznej nie sluzyl sprzedazy tych
    znaczkow...
    Naprawa firmmowego samochodu tez ?

    Boguslaw

  • 12. Data: 2003-09-19 10:30:28
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

    > Ale mysle, ze "zakup" energii elektrycznej nie sluzyl sprzedazy tych
    > znaczkow...

    Oczywiscie ze nie bo fakture za znaczki wystawial recznie przy zgaszonym
    swietle. Wystawienie f-ry jest tez czynnoscia zwiazana ze sprzedaza.

    > Naprawa firmmowego samochodu tez ?

    Jezeli po znaczki poszedl na piechote i na spotkania z tym klientem od
    znaczkow tez tylko na wlasnych nogach - t nie ma zwiazku naprawa samochodu.

    Adam
    P.S. 110,00 na ulicy nie lezy, ale jestem przekonany, ze us sie doczepi i
    mozesz nie dac rady sie obronic. Tzn ja (jak bym Cie kontrolowal) bym sie
    doczepil. ;-) - to zart

    Adam

  • 13. Data: 2003-09-25 18:27:27
    Od: "Zygmunt Bronkowski" <i...@k...pl>

> [...]
    > sprzedaż VAT zw. 800 pln netto (nasze znaczki)
    > Koszty (lokal, telefon, paliwo i inne)
    > zakup VAT 5000 netto 1100 VAT
    > Normalnie rozliczając VAT - odliczamy go w pełnej wysokości: 1100 pln,
    > jeżeli opierać się będziemy na rozliczaniu VAT'u stukturalnie, to mamy
    prawo
    > do odliczenia 90% VAT'u naliczonego od kosztów (bo 90% sprzedaży to
    sprzedaż
    > opodatkowana, 10% zwolniona) - tak więc "tracimy" 110 VAT'u naliczonego.
    >
    > Mówimy oczywiście o kosztach, bo co do zakupów to nie ma wątpliwości.

    Czy przestępstwem byłoby odsprzedanie znaczków z 22%VATEM
    Czy odbiorva mógłby odliczyć ten VAT.
    Czy faktura byłaby wadliwa i odliczenie VATu niemożliwe.
    Ostatecznie nie sprzedaje znaczków tylko usługę polegającą na dostarczeniu
    znaczków.