  • 1. Data: 2004-04-11 17:22:28
    Temat: Jeszcze raz "Nowa ust. o VAT i VAT-R - składać czy nie"
    Od: "news.tpi.pl" <p...@g...pl>

    Po pierwsze, dziękuję wszystkim za odpowiedź na mój poprzedni wpis. Po
    drugie przeczytałem artykuł z Rzeczpospolitej i uważam że autor pomyślał
    trochę ...nadlogicznie albo to ja się mylę co do właściwości formularza
    VAT-1 (to już niech czytelnicy ocenią). Cytuję:
    "(...)Chodzi konkretnie o osoby, które rejestrowały się na VAT przed 1
    stycznia 1996 r. Wówczas nie obowiązywał jeszcze formularz VAT-R (którego
    wzór pierwszy raz został określony przez ministra finansów w zarządzeniu z
    21 grudnia 1995 r.), ale formularz VAT-1 (jego wzór ukazał się w Monitorze
    Polskim z 1993 r. nr 11, poz. 75). Nie przewidziano w nim rubryki, w której
    podatnik miałby zadeklarować, że będzie składać deklaracje VAT (pierwszy raz
    pojawiła się ona w formularzu VAT-R).

    Żaden z podatników, którzy zarejestrowali się na VAT, składając formularz
    VAT-1, nie zgłaszał więc w zgłoszeniu rejestracyjnym, że będzie składał
    deklaracje podatkowe. W efekcie, literalnie odczytując treść art. 157 ust. 1
    nowej ustawy o VAT, podatnicy ci nie spełniają warunku automatycznej
    rejestracji jako podatnicy VAT czynni. Co więcej, powinni być automatycznie
    zarejestrowani jako podatnicy VAT zwolnieni. (...)"

    Zaraz, zaraz, stop, to po złożeniu VAT-1 w 1995 r można było ot tak sobie
    nie składać później co miesiąć deklaracji VAT-7 !!? Co z tego, że nie było
    w VAT-1 rubryki. Już samo złożenie deklaracji VAT-1 było moim zdaniem
    zobowiązaniem się do składania VAT-7. OBLIGATORYJNIE. Tak mi się coś
    uzmysłowiło bo wiem, że jak ktoś (ksiegowa) tylko się opóźnił troszeczkę z
    tym VAT-7 to zaraz miał nieprzyjemną wiadomość z US. To dopiero VAT-R z tymi
    swoimi rubrykami dawał mozliwość nie składania deklaracji. Człowiek który
    złożył VAT-1 a potem chciał nie składać deklaracji VAT-7 to się chyba musiał
    wyrejestrować !? Sądzę więc, że wszyscy którzy złożyli kiedyś VAT-1 zostali
    uznani automatycznie za vatowców czynnych. Co wy na to?

    Paweł M.

  • 2. Data: 2004-04-13 07:01:17
    Temat: Re: Jeszcze raz "Nowa ust. o VAT i VAT-R - składać czy nie"
    Od: Borszczuk <c...@R...7Hi5.wfmh.org.pl.AND.7Hi5>

    news.tpi.pl wrote:

    > chyba musiał wyrejestrować !? Sądzę więc, że wszyscy którzy złożyli kiedyś
    > VAT-1 zostali uznani automatycznie za vatowców czynnych. Co wy na to?

    Wiekszosc, ktora zdazyla profilaktycznie pewnie wyslala ten VAT-R do
    soboty, zeby byl swiety spokoj. Wszak to Polska przecie.

    --
    Life is a beach and then you dive...

    Marcin

  • 3. Data: 2004-04-13 09:27:49
    Od: "marcin" <m...@m...com.pl>

    Sądzę więc, że wszyscy którzy złożyli kiedyś VAT-1 zostali
    > uznani automatycznie za vatowców czynnych. Co wy na to?

    Rozmawialem przed chwila z orzecznictwem w moim urzedzie ( duzym ) .. Bardzo
    mily Pan powiedzial, ze nie wymagaja ponownego zglaszania, jesli zas bylaby
    oficjalna wykladnia ze trzeba, to nas poinformuja..

    Ale jakies pismo i tak chyba wystosuje..

    pozdrawiam

    marcin

  • 4. Data: 2004-04-13 12:21:38
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "news.tpi.pl" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > trochę ...nadlogicznie albo to ja się mylę co do właściwości formularza
    > VAT-1 (to już niech czytelnicy ocenią). Cytuję:

    W prawie podatkowym wykładnia gramatyczna ma pierwszeństwo przed
    celowościową. A już powoływanie się na "praktykę urzędu w X" jest bardzo
    ryzykowne.

    Pzdr,
    BaLab