  • 1. Data: 2008-01-27 10:33:37
    Temat: Jeszcze raz podatek od sprzedaży
    Od: a <a...@n...pl>

    Kupiłem 2007 chce sprzedać teraz jaki podatek od zarobionej kwoty 19%,
    czy jak ktoś pisał wyżej 10%.

    Bede wdzięczny za informacje.

    Pozdrawiam, K.

  • 2. Data: 2008-01-27 10:47:32
    Temat: Re: Jeszcze raz podatek od sprzedaży
    Od: a <a...@n...pl>

    a pisze:
    > Kupiłem 2007 chce sprzedać teraz jaki podatek od zarobionej kwoty 19%,
    > czy jak ktoś pisał wyżej 10%.
    >
    > Bede wdzięczny za informacje.
    >
    > Pozdrawiam, K.

    Chodzi oczywiście o nieruchomość (-; Jak również przeznaczenie kwoty
    zarobionej na następną, ale ten przepis już nie obowiązuje więc ulgi nie
    bedzie ;-(

    K.

  • 3. Data: 2008-01-28 20:13:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 27 Jan 2008, a wrote:

    > Kupiłem 2007 chce sprzedać teraz jaki podatek od zarobionej kwoty 19%, czy
    > jak ktoś pisał wyżej 10%.

    IMO ani jedno, ani drugie.
    Faktycznie, 19% "teraz" jest od *zarobionej* kwoty, jak piszesz.
    Ale 10% które obowiązywało do 31.XII.2007 (oraz zostało dla poprzednio
    nabytych nieruchomości) dotyczy PRZYCHODU, czyli *całej kwoty sprzedaży*,
    a nie *zarobku*!

    Jeden kupił chałupę 31.XII.2007 za 200 000 zł
    Drugi też kupił za tyle, ale 1.I.2008.
    Obaj ponieśli do tego koszty (notarialne, PCC, różne takie) łącznie
    powiedzmy na 15 000 zł przy zakupie oraz 5000 zł przy sprzedaży
    (zapłacili rzeczoznawcy :>, a co, wolno im, żeby odeprzeć marudzenie
    kupującego na przykład)
    Obaj sprzedali wczoraj za 220 000 zł.
    Pierwszy zapłaci podatku 220 000 *10% = 22 000, drugi zaś
    zapłaci (220 000 - 200 000 - 15 000 - 5 000) * 19% = 0 zł

    Poproszę o sprawdzenie ew. błędów logicznych i rachunkowych :)

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2008-01-29 07:08:02
    Od: "KRIS" <k...@p...onet.pl>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0801282108130.3532@athlon64...

> [...]
    > zapłaci (220 000 - 200 000 - 15 000 - 5 000) * 19% = 0 zł
    >
    > Poproszę o sprawdzenie ew. błędów logicznych i rachunkowych :)

    [KS]
    Wkradł się malutki błąd merytoryczny. Obaj nie zapłacą podatku, bo
    nowelizacja ustawy dotycząca tego tematu weszła w życie 1 stycznia 2007r. -
    nie 2008.

    Pozdr.
    KS

  • 5. Data: 2008-01-29 09:08:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 29 Jan 2008, KRIS wrote:

> [...]
    [...ciach mój opis...]

    > [KS]
    > Wkradł się malutki błąd merytoryczny. Obaj nie zapłacą podatku, bo
    > nowelizacja ustawy dotycząca tego tematu weszła w życie 1 stycznia 2007r. -
    > nie 2008.

    No, rzekłbym w świetle pytania jest to błąd gruby :(
    Thx za korektę, a dla pytającego jak najkorzystniej wychodzi :)

    pzdr, Gotfryd