  • 1. Data: 2005-03-02 10:47:12
    Temat: Jeszcze raz umowa zlecenie a roczny PIT
    Od: "Maciek" <m...@i...net.pl>

    W imieniu zony proszę o wyjasnienie:
    W PIT - 8B jaki otrzymala sa takie dane:

    Przychod - 3360
    KUP - 546,24
    Dochod - 2813,76
    Podatek - 203,52

    Ubezp. spoleczne - 628,64
    Ubezp. zdrowotne - 211,68

    Dodam ze w otrzymanym PIT podano: za okres 01 styczeń - 31 grudzień 2004
    r.,
    chociaz umowa dotyczy okresu maj - grudzień (8 pelnych m-cy)

    Czy tak jest prawidlowo?

    Wg pracodawcy KUP dzieli się przez caly rok
    i mnozy razy ilosc m-cy, czy jakos tak.

    Nie musze dodawac ze program do Pit-ów weryfikuje
    podatek do kwoty 0 zl, podobnie z ubezp zdrowotnym,
    co jest zrozumiale.

    Z gory dziekuje za wyjasnienie znawcow tematu.

    Maciek

  • 2. Data: 2005-03-02 20:53:35
    Temat: Re: Jeszcze raz umowa zlecenie a roczny PIT
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Maciek wrote:
    > W imieniu zony proszę o wyjasnienie:
    > W PIT - 8B jaki otrzymala sa takie dane:

    Umowa o pracę?

    > Przychod - 3360
    > KUP - 546,24

    dziwny ten kup

> [...]
    > r.,
    > chociaz umowa dotyczy okresu maj - grudzień (8 pelnych m-cy)

    Jaka jest data zawarcia umowy? jeżeli maj, to znaczy, że przysługuje jej
    8 miesięcy KUP

    > Wg pracodawcy KUP dzieli się przez caly rok
    > i mnozy razy ilosc m-cy, czy jakos tak.

    KUP z umowy o pracę wynosi 102.25 miesięcznie.
    Jeżeli pracowała przez te 8 miesięcy to powinno być 8 x 102.25

    Nie rozumiem dlaczego ma tylko 546.24.

    > Nie musze dodawac ze program do Pit-ów weryfikuje
    > podatek do kwoty 0 zl, podobnie z ubezp zdrowotnym,
    > co jest zrozumiale.

    No i tak ma być.

    A w ogóle to ja bym przepisał tak jak leci, i tak cały podatek
    dostaniecie z powrotem. Nie ma się o co strzelać.

  • 3. Data: 2005-03-02 21:21:09
    Od: "Maciek" <m...@i...net.pl>

    > Umowa o pracę?

    Jak podalem w naglowku - umowa zlecenie.

    > Jaka jest data zawarcia umowy? jeżeli maj, to znaczy, że przysługuje jej
    > 8 miesięcy KUP

    Tak, umowa zawarta od maja 2004r.

    > Jeżeli pracowała przez te 8 miesięcy to powinno być 8 x 102.25
    >
    > Nie rozumiem dlaczego ma tylko 546.24.

    My tez nie rozumiemy, zgdodnie z wyjasnieniami na grupie,
    ze KUP to 20% od przychodu.

    > A w ogóle to ja bym przepisał tak jak leci, i tak cały podatek
    > dostaniecie z powrotem. Nie ma się o co strzelać.

    Nikt sie nie chce strzelac:)))
    Chodzilo o poprawnosc, ot co.

    Dzieki
    --
    Maciek

  • 4. Data: 2005-03-02 21:30:38
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Pewnego słonecznego/deszczowego dnia witek
    <w...@g...pl.spam.invalid> wystukał[a]:
    > Umowa o pracę?

    Patrz na temat postu: umowa *zlecenie*, 8B jest dla umów dzieł/zlecenia.

    > dziwny ten kup

    Faktycznie trochę dziwny (grosze mi się nie zgadzają). Liczmy
    3360 - 628,64 (ubez. społ) =2731,36
    2731,36*20% (kup) = 546,27 (różnica w groszach) -koszty uzyskana
    przychodu w umowie zlecenia.

    Pozdrawiam
    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 5. Data: 2005-03-02 22:16:49
    Od: "Maciek" <m...@i...net.pl>

    > Faktycznie trochę dziwny (grosze mi się nie zgadzają). Liczmy
    > 3360 - 628,64 (ubez. społ) =2731,36
    > 2731,36*20% (kup) = 546,27 (różnica w groszach) -koszty uzyskana
    > przychodu w umowie zlecenia.

    Wielkie dzieki

    Maciek

  • 6. Data: 2005-03-02 22:28:10
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Maciek wrote:

    > Jak podalem w naglowku - umowa zlecenie.

    To ja jeszcze mam nagłowki wiadomości czytać?
    A nie możesz pisać po ludzku tak jak przystało na wykształconego
    obywatela. W wiadomości.
    Listy też na kopercie zaczynasz?

    Odpowiedź już dostałeś, to się nie będę powtarzał

  • 7. Data: 2005-03-04 10:41:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 2 Mar 2005, Nikiel ;-) wrote:

    >+ Faktycznie trochę dziwny (grosze mi się nie zgadzają).

    ...biorąc pod uwagę iż pewnie jest to suma z n umów wychodzi
    iż nie powinny się zgadzać :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)