  • 1. Data: 2018-03-29 20:18:28
    Temat: KPiR - towar handlowy zmiana przeznaczenia - komplikowanie pozornie prostej operacji
    Od: Marek <x...@x...xxx>

    Witam,

    może ktoś z Was, podpowie mi w następującej kwestii:
    Faktura zakupu z hurtowni z kilkoma pozycjami do dalszej
    odsprzedaży(towar handlowy), wysłane kurierem, ostatnia pozycja to
    opłata transportowa. Po kilku miesiącach okazuje się, że jeden z towarów
    potrzebny jest na użytek firmowy. Wystawiam RW, w KPiR księguję kwotę RW
    z minusem w kolumnie 10(zakup towarów handlowych) i z plusem w kolumnie
    14 (pozostałe wydatki). Czy to jest do końca prawidłowo, czy jednak
    powinienem też część kwoty za transport (procentowo do wartości pozycji)
    przeksięgować w ten sam sposób?
    Skoro prawidłowym byłoby przeksięgowanie również kosztów wysyłki, to
    pozostaje kwestia RW - czy tam również wpisać kolejną pozycję (oprócz
    towaru podlegającego przesunięciu) typu "Proporcjonalny koszt wysyłki"
    aby kwota w KPiR się zgadzała z RW, który w tej sytuacji byłby dowodem
    wpisu. Czy stworzyć DW (z jaką nazwą operacji?) i do niego jako
    załącznik RW tylko z wypisana wartością towaru i jakiś dodatkowy kwitek
    z wyliczeniem procentowym kosztów wysyłki ?

    Pozdrawiam
    Marek

  • 2. Data: 2018-03-29 21:24:46
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2018-03-29 o 20:18, Marek pisze:
    > Witam,
    >
    > może ktoś z Was, podpowie mi w następującej kwestii:

    Podpowiem, że nie przejmowałbym się takimi drobiazgami.
    Jak bym miał pamiętać, które rzeczy kupiłem z jakim zamiarem
    i w jaki sposób się ich pozbyłem, to bym umarł po godzinie.

  • 3. Data: 2018-03-30 23:35:57
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2018-03-29 21:24, cef wrote:

    > Podpowiem, że nie przejmowałbym się takimi drobiazgami.
    > Jak bym miał pamiętać, które rzeczy kupiłem z jakim zamiarem
    > i w jaki sposób się ich pozbyłem, to bym umarł po godzinie.

    trzeba tez brac pod uwage ze od pewnego progu im wiekszy porzadek w
    papierach chce sie miec tym wiecej ich jest co skutkuje zwiekszajaca sie
    szansa na jakies przeoczenie czy niedopatrzenie :D

  • 4. Data: 2018-04-02 14:09:11
    Od: adam <a...@a...pl>

    W dniu 2018-03-30 o 23:35, m4rkiz pisze:

    > trzeba tez brac pod uwage ze od pewnego progu im wiekszy porzadek w
    > papierach chce sie miec tym wiecej ich jest co skutkuje zwiekszajaca sie
    > szansa na jakies przeoczenie czy niedopatrzenie :D

    Czy koszt transportu podzielisz proporcjonalnie, czy pozostawisz bez
    zmian, to w obydwu przypadkach będzie to koszt i nie wpływa na
    zobowiązanie podatkowe. Więc tak jak wcześniej Ci napisali olałbym temat.
    Choć może być teoretyczny przypadek, że rzecz na potrzeby firmy
    kosztowała 3499zł, i wtedy ta złotóweczka decyduje o sposobie
    wpuszczenia w koszty.